"Hey Hanna..."kata Namjoon mengurat Hanna sambil mengenyit mata. "Hai, Namjoon." Jawab Hanna sambil melambai tangannya perlahan dengan perasaan Malu.
"Kau nak aku hempuk kepala kau ? Nak menggatal je ingat." Kata Ae Riy dingin.
"Insaflah, Ae Riy. Kau dah lah slap preety Face aku ni... kesian Namjoon." Jhope mempertahankan Namjoon."Hmmm" dengus Ae Riy dingin.
"Ji yun unnie.." panggil Esther. " ye Esther?" Jawab Ji yun sambil menyedut susu pisangnya.
"Bila Ji yun boleh keluar hospital?" Tanya Esther lembut. Ji yun berfikir sebentar. Dia pun tidak tahu bila dia keluar hospital.
"Hari ni. Kalau Esther nak bawa Ji yun jalan-2 tak boleh. Ji yun perlu rehat." kata Suga . Menyampuk lah pulak budak ni -_-.
"Ish, oppa ni macam tau-2 je!" Esther mencebik. Kalau Suga itu bukan oppanya, dah lama dia hempuk kepala Suga.
"Lain kali jelah Esther.. Esther ajaklah unnie Sherlyne ke, unnie Xiao Ling ke? Atau bawa Unnie Hanna , Unnie Ae Riy dan Unnie Sae Jin sekali!" Kata Ji yun sambil mempamerkan senyuman Kelat. Dia sebenarnya teringin sangat nak ikut Esther tetapi tidak boleh.
xxxxxxxxxxxxx
Ji yun menaiki kereta yang dimiliki oleh ahli Bts.
"Yoongi.. aku tak nak lah.. aku nak balik rumah aku.." kata Ji yun sambil mulut memuncung.
"Tak boleh..!"
Flashback~
"Ji yun..."panggil Suga .
"Nak ape?" Kata Ji yun . Masa dia mengemaslah dia kena panggil. Hempuk kang!
"Hari ni Ji yun balik rumah Yoongi jelah! " kata Suga Teruja. Dahi Ji yun berkerut.
"Buat apo tinggal rumah Yoongi? Nak kena hempuk dengan buku tebal ni? " Ji yun menunjukkan buku Novel tebalnya yang dipinjam dari Sae Jin tadi."Kalau kat rumah Ji yun nanti .. sape nak jaga Ji yun? Kalau Ji yun pengsan lagi ? Macam mana?" Kata Yoongi dengan suara manja. Amboi, ketuk kepala kang!
"No!"
"Yes!"
"No!"
"Yes!"
"No!"
"Yes!"
"Ah!! Yelah-2 !!" Ji yun mendengus. Kalau dia menolak pelawa Yoongi , banyaklah 'yes' keluar dari mulut yoongi.
'Wait? Rumah dia or rumah BTS? Kalau rumah BTS.. Matilah aku..' desis hati Ji yun.
"Ermmm... rumah Yoongi ke, rumah Bts?" Soal Ji yun ragu-2. "Rumah BTS la... rumah siapa lagi.."ujar Yoongi.
"OMAGADDD!!! YOONGI RUMAH BTS TU SEMUA LELAKI TERMASUKLAH YOONGI!! TAKKAN LAH NAK TINGGAL SANA!!??" Jerit Ji yun.
"Takpe lah... diorang tu bukannya byuntae.." ujar Yoongi. "Tak nak!! Ada banyak lelaki!!" Jerit Ji yun.
"Taknak kawan Ji yun." Yoongi merajuk. "Ishh, Yelah yoongi sayang..!" Ji yun senyum paksa .
"Yeay!!" Sorak Suga gembira.
End Fashback~
"Yeay!! Sampai pun!!" Jhope bersorak macam orang gila.
"Yah!! Jhope! Kau dah kena Sampuk ke ? Baru je tadi kita keluar rumah , kau dah rindu?" Bebel Jin. Ji yun ketawa kecil dengan terlatah Jhope."Uissh, takkan lah sampai macam tu... aku hanya gembira balik rumah sebab dapat main kat dapur.." Jhope flip hair.
"Dapur?!" Jin terus merempuh masuk lalu bergegas ke dapur. Ji yun dan ahli bts turut ke dapur.
Mata Ji yun terbeliak."OMMMAGAD!!! MY KITCHEN!!" Jerit Jin terkejut.
Siapa yang tak terkejut, habis tepung bertaburan di atas lantai dan meja. Sup yang Jin masak pun habis dengan tepung di dalamnya.
Terdapat sebuah balang yang terletak di dalam tempat basuh pinggan. Ji yun mendekati balang tersebut. Sekali lagi mata Ji yun terbeliak.Apekah?
Balang dipenuhi Minyak.
Biskut+Tepung+minyak+ kopi?
What the ?
"Weh... ni balang biskut siapa ni?" Kata Ji yun sambil menunding jari ke arah balang tersebut. " oh that's Mine!!" Kata Jungkook lalu mengangkat tangannya.
"Mengapakah...Biskut apekah?" Ujar Suga memandang geli balang tersebut. "Tu hah,Tae dan Namjoon yang buat...Diorang yang taburkan tepung... Jhope pula masukkan minyak masak dalam balang aku... Jimin masukkan kopi... huhu biskutku.." Jungkook menunding jari ke arah Taehyung, Namjoon, Jhope dan Jimin sambil pura-2 menangis.
"Menyesal aku tinggalkan korang kat sini...huhuhu.. kuali kesayanganku..aku ketuk kepala korang guna kuali aku ni kang!!" Kata Jin sambil memeluk erat kualinya yang tercalar 'banyak' lah sangat.
"Korang-2... Nama je artis Kpop terkenal ... tapi perangai.. hmmmpph!! Macam hantu!!" Ji yun menggeleng kepalanya. Kalau ikutnya, hempuk kepala kang baru tau.
"Ji yun salahkan Yoongi juga? Alahai, apekah salahku?" Suga berjiwang. Nama je swag. "Ish, Yoongi, Jin and Jungkook tak cam diorang empat ni... " jawab Ji yun malas.
"Jadi, harini kerja korang berempat, gotong royong bersihkan dapur ni.. kalau tak bersih berkilat tempat ni ... kitorang baling pisau kat kepala korang.." ujar Ji yun lembut tetapi mukanya geram.
" 'Korang berempat' tu, Namjoon , Tae , Jhope dan Kookie, All right!! Chim nak naik atas dulu!! Bye!!" Baru Jimin mahu melangkah keluar dari dapur , kolar belakang bajunya ditarik seseorang. Jimin meneguk air liurnya.
"PERGI BUAT SEKARANG!! KETUK KEPALA KAU NANTI GUNA KUALI AKU NI!! DAH LAH CALARKAN KUALI AKU!!" Tengking Jin. Jimin terus berlari masuk dapur balik sambil memulakan kerjanya.
"Kan dah kena marah..."kata Ji yun lalu melangkah ke ruang tamu.
------------------------------------------------
Hai guys!!
Author nanti tak dapat update ff ni cause ada exam .. Insya allah , Author akan terus update lepas exam..
And one more thing, Jay park will came to Kota Kinabalu Sabah to perfomance there!! I hope I can go with my friend there.
28.10.2017(saturday)
(sorry, broken English)*flip hair*(tapi Author pakai tudung... hehehehe)See you at the next part!! Bubai!!
YOU ARE READING
Music is love 🎶❤[M.Y.G]
FanfictionJi yun , seorang gadis yang miskin dan ibu bapanya telah meninggal sejak umurnya 12 tahun. Walaupun Ji yun miskin , dia dapat bersekolah di sekolah Muzik yang hanya pelajar berbakat dalam bidang Muzik dan tarian dapat masuk. Hidupnya mula berubah ap...