Bab 13

15 4 0
                                    

"Arrrrrgghhh!!! Bosannya!! " Ji yun menjerit . Sudah seminggu dia tinggal di rumah BTS sejak dia keluar dari hospital. BTS? Pergi photoshoot. Tinggalkan Ji yun sorang-2.

"Lebih baik aku tinggal kat rumah aku je hari tu! Yoongi lah ni!  Nak sangat aku tinggal kat sini tapi tinggalkan aku sorang-2 kat sini, haishh!!!" Ji yun membebel sendiri. Sedang-2 Ji yun membebel, loceng pintu berbunyi menandakan ada orang di luar. ji yun membuka pintu rumah tersebut .

"Who are you?" Kata  Ji yun dingin.
"Mary." jawab namja tersebut. Ji yun terkedu. Dia ni namja ke yeoja?

"Your last name? "

"Me"

"Mary me??"

"Yes, I will ."

"dafuq. " Ji yun membuat Poker face. "Jawablah betul-2!! Aisssshh!! " Ji yun menyilangkan tangan di dadanya.

"Ok, ok.. My name is Byun Baekhyun. I'm from Exo . " jawab Baekhyun dengan speaking nya.

"Exo? Planet mana pula tu?? " Ji yun menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Yah, bukan planet lah tapi Kpoper..." Baekhyun menepuk dahinya. Ketinggalan zaman apa?

"Oh, jadi kau ni kawan BTS lah? Kenapa tak cakap awal-2." Ji yun tergeleng-geleng.

"Heheheehe... Saje... Ada Taehyung tak kat dalam? "Baekhyun curi-curi tengok ke dalam rumah.

"Diorang takde.... Diorang pergi photoshoot.. Kesian aku kena tinggal sorang-sorang kat sini... Huhuhuhu... By the way, my name is Ji yun. Yoongi childhood friend .." panjang lebar Ji yun menerangkan.

"ouh, okey.. " jawab Baekhyun pendek.

Suasana menjadi sunyi sepi seketika. Ji yun ingin memulakan perbualan sekali lagi tetapi hasratnya terbatal apabila terlihat seorang lagi namja menyandar pada kereta berjenama BMW.

"Siapa namja tu? "

xxxxxxxxxxxxxxxxx

Jam 2150

"weh...penat la.." Jhope merengek. "Aku tahu lah kau penat.. Aku pun penat..." Jin berjalan seperti orang mabuk.

Suga menggeleng melihat telatah Jhope dan Jin. Dia membuka pintu rumah mereka. Aikk? Apesal gelap je? Suga menekan suis lampu.

"Ji yun? " Suga memanggil Ji yun namun tiada jawapan.
"Aik? Mana Ji yun?" Namjoon yang baru terperasan yang Ji yun tiada menyoal.

"Hyung ni ada nota dari Ji yun." Jungkook menunjukkan nota tersebut kepada Suga. Dia mengambil dan membaca nota tersebut.

" korang, aku pergi jalan-jalan dengan kawan aku, Baekhyun dengan Chanyeol. Korang kenalkan?  Aku bosan so aku ikutlah diorang. Siapa suruh korang lambat balik. And one more thing,  aku terus balik ke rumah aku. Aku bukannya boleh buat apa-apa kat sana. Okey bye!! Jumpa kat sekolah nanti. Baekhyun dan Chanyeol sebenarnya cari Tae tapi korang lamba so kitorang blah lah.

                                 Jam 1535
                                      Ji yun

Ternganga mulut Suga apabila tertulis nama Baekhyun dan Chanyeol di dalam nota tersebut. Salahnya juga merengek nak mampus minta Ji yun tinggal kat rumah diorang, tapi bila dah Ji yun tinggal kat sana tinggalkan dia sorang-2. Hah padah!

Jimin tolong tutup mulut Suga yang terbuka luas tadi. " Tutup mulut tu. Masuk lalat kang baru tau. " Jimin menasihati Suga seperti mak nenek. Suga menahan geram.

"Taehyung..!!!" Suga memandang Taehyung. "Ye, saya? " Taehyung memandang muka putih macam mayat hidup Yoongi.

"Kau tau tak eomma Baekhyun kau datang cari kau?!!" Suga melepaskan geramnya.

"Tak" Taehyung buat muka tidak berperasaan. Suga menarik rambut Taehyung kegeraman. Taehyung meraung kesakitan dan menyuruh dia lepaskan.

"KAU BACA NI!! " Tengking Suga sambil menggeselkan nota tu di muka Taehyung.
Dia menarik nota tersebut daripada tergesel di mukanya.

"Macam mana aku nak baca nota ni kalau kau gesel kat muka aku!! " Tengking Taehyung. Sugar menjelirkan lidah lalu menyilangkan tangannya di dadanya. Taehyung membaca nota tersebut.

"Bagus apa, Ji yun berkenalan dengan eomma Baekhyun dan Chanyeol. Merapatkan silaturahim sesama manusia.. " kata Taehyung mengangkat kening sebelahnya. Suga mendengus kasar.

"Memanglah bagus tapi Ji yun tak lah rapat dengan kita kalau si Baekhyun dan Chanyeol tu ada! Haisshhh!! Otak kau ni kan alien!"Suga menengking Taehyung alien kembali.

Suga menyeluk poket untuk mengambil telefonnya lalu call Ji yun.

"Nombor yang anda dial tidak dapat dihubungi. Sila cuba sebentar lagi."

Suga mendengus kasar. Dia terus naik pergi ke biliknya. Bts memandang Suga pelik.
"Aik? Jeles ke tu?" Jimin mengangkat kening sebelahnya.

"jeles lah tu..." ujar Jhope.

----------------------------

Hai guys,
Sorry lambat update. Otak takde idea. Sibuk buat kerja.
Yang paling penting dah cuti panjang😆😆..ok jumpa kat bab seter




Music is love 🎶❤[M.Y.G]Where stories live. Discover now