CHAPTER 4: THE GAMES TO YOUR HEART

1.9K 151 5
                                    

WHISKEY AND LULLABY By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 4: THE GAMES TO YOUR HEART

"Green.. Come on. Make it green.." Bisik Hati Whiskey. Anak matanya merenung tajam
lampu isyarat di hadapannya tanpa berkedip. Dia lansung tidak menoleh ke arah Kereta Lullaby di sebelahnya.

Bibir Lullaby senget mengukir senyuman. Dia sesekali mengerling ke arah Kereta whiskey di sebelahnya.

"You'll lost your Dick in my country.. foreign Butcher." Kata Lullaby. Lampu isyarat bertukar Hijau. Broommmmm! Kereta Mustang Lullaby memecut laju ke hadapan. Whiskey tersenyum. Dia hanya mengejar dari arah belakang, tidak terlalu jauh dari Keberadaan Kereta Lullaby. Kereta di kiri kanan Semuanya mengalihkan laluan ke arah kanan.

" You think you can win..?" Lullaby menambah kelajuan. Terus meninggalkan kereta Whiskey yang kini berada di belakangnya. Ada 3 buah kereta di antara mereka saat itu. Di hadapan mereka, Kelihatan Sebuah Round About. Lullaby berfikir sejenak. Di mana harus dia membawa Whiskey seterusnya.

Whiskey menambah kelajuan keretanya. Dia memotong dengan pantas 3 buah kereta di hadapannya sekelip mata, Lullaby menoleh ke belakang.

"Shitt!" Lullaby juga menambah kelajuan. Dia membawa laluan terus ke hadapan. Peepppppp!! Whiskey kini berada di sebelahnya. Lullaby tidak memandang ke arah whiskey. Dia tidak mahu mengalah dengan mudah. Dia memusingkan stereng kereta ke laluan kiri. Whiskey menekan brek untuk memberikan laluan kepada Lullaby. Namun Lullaby memutarkan semula stereng ke arah kanan dan terus memecut laju.

"Damn!playing innocent!" Bentak Whiskey. Dia juga menambah kelajuan. Peeeeppppp! Peepppp! Kereta di kiri kanan membunyikan horn ke arah dua kereta yang sering kejar mengejar itu.

Lullaby memerhatikan Signboard di tepi jalan. Straight To Hill of Montreal, Left to The Garden of Valley. Lullaby tersenyum.

"Let's go to the hill Butcher..the road is quite dark.. but I know the road." Kata Lullaby tertawa. Dia mahu membawa Whiskey masuk ke dalam permainan liciknya. Whiskey berada tepat di sebelahnya sahaja saat itu.

"I haven't show her my real Horses power yet." Bisik hati Whiskey. Dia melihat signal Lampu kereta Lullaby. Whiskey mengetap bibirnya. Jemarinya mencari Butang Nitro/ NOS di Tengah stereng keretanya.

"You wait girl. I will lead you to The Heaven for sure." Kata Whiskey. Zupppp! Ibu jari Whiskey menekan Butang NOS, Vroommmm. Keretnya pantas mara ke hadapan meninggalkan Lullaby di belakangnya.

"Cehhh! Kau fikir kau saja pandai Main Tu barang. Try me! Saya mau tengok macam mana kau guna tu kalau di jalan bengkang bengok di atas bukit sana!" Bentak Lullaby.

"Steady..Mush mush!" Kata Lullaby lagi kepada keretanya. Jalan semakin gelap. Whiskey menurunkan Kelajuan keretanya.

" Where the hell is this place?!" Dia menurunkan cermin keretanya. Dari cermin tepi kereta dia melihat Kereta Lullaby semakin menghampiri.

"Ruin my Night!" Marah Whiskey. Zupppp! Dia menekan Butang NOS kedua kalinya. Dia melihat jalan selekoh tajam di hadapan. Ngettttttt! Kereta Whiskey berbunyi nyaring saat itu, stereng dipusing penuh bagi mengelak daripada terus terjun ke bawah bukit. Lullaby tertawa.

" Now it's my turn." Bisik hati Lullaby. Dia memusingkan stereng kereta. Sedikit lagi dia pastu akan dapat mengalahkan Whiskey. Whiskey tidak mahu mengalah. Kawasan bukit dan keadaan jalan yang berpusing pusing tidak membenarkan Dirinya menggunakan tenaga Lebih Dari NOS . Jika disalah guna, pasti keretanya akan tersasar jauh dari landasan.

"I need to stop her from winning no matter what. I don't want to give her my favourite car. Never." Kata whiskey. Lullaby tersenyum. Jari Ibunya mendekati Butang NOS di Hadapan Dashboard kereta. Zupppppp!! Broommmmm! Dia memintas Kereta Whiskey. Peepppppp! Dia membunyikan Horn.

WHISKEY AND LULLABYWhere stories live. Discover now