CHAPTER 3: THE MEETING

2K 140 8
                                    

WHISKEY AND LULLABY By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 3: THE MEETING

Whiskey Bangun awal pagi itu dan terus bergerak ke arah Bangsal kuda untuk berjumpa dengan kuda kesayangannya. Dia berjalan kaki sahaja kerana ingin memikirkan lebih tenang tentang permintaan ayahnya.

Peeppp!Peeep! Bunyi Horn kereta Berbunyi kuat. Whiskey mengaru kepalanya. Sebuah kereta Audi Sports 89 silver metalic berhenti di tepi jalan. Cermin kereta diturunkan.

 Cermin kereta diturunkan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

MRS ANGEL BUTCHER III

"Good morning my son.. Where is your car? Kenapa jalan solo saja? Where is your Bodyguard?" Kata seorang wanita berusia 40-an namun masih kelihatan sungguh jelita. MRS ANGEL BUTCHER. Ibu kepada whiskey.

"Good morning mom. Saja.. mau think deep about something. I'm sure you already know about it right?"

"Get in the car.. we'll breakfast together and talk about it." Kata Puan Angel. Whiskey masuk ke dalam kereta ibunya.

COWBOY RESTAURANT- DEEP PURPLE
" Toast.. " Puan Angel minum segelas wine merah dan mengangkat gelasnya untuk dilagakan kepada gelas anaknya. Dengan wajah sugul dan sedikit tertekan.

"I heard that you want to meet her before deciding to get marry or not.." kata Puan Angel. Whiskey hanya mengangguk.

"You want to know whether she's beautiful or sexy or what..?" Usik ibunya lagi. Whiskey tertawa.

"Mom. I just want to get to know her. I know what is Montreal is.. i grow up knowing them as my enemy.. and so suddenly, Dad asked me to marry one of them.. can you even believe it." Kata Whiskey. Ibunya tertawa. Dia mengunyah roti kosong yang dimakan begitu sahaja dengan Wine merah.

" What if you don't like her at all? What would you do?"

"I'm gonna say no to daddy and I'm ready to leave the house." Kata Whiskey sambil tertawa. Ibunya ikut tertawa.

"Sorry My son. I can't help you with this matter. If it's about money.. anything.. but when it's comes to your Dad's wishes.. I have to support him." Kata Puan Angel. Whiskey memeluk ibunya.

"Bila kau jumpa dia?" Tanya Puan Angel kemudiannya.

"Petanh ni saya Jalan.." jawab Whiskey. Ibunya mengangguk.

HOTEL OF MONTREAL ,WEST , RED WICKED COUNTRY.

Whiskey Marlon Butcher Turun daripada kereta Lamborgini Hitamnya. Dia mengemaskan suite serba putihnya dan memeluk bunga yang sudah dia sediakan untuk Gadis yang bakal ditemuinya malam itu.

WHISKEY AND LULLABYWhere stories live. Discover now