WHISKEY AND LULLABY By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 17: DEEP AS THE OCEANBILLY Membalut Luka di tangannya dan di badannya perlahan lahan. Hasil asakan daripada orang bawahan Sir Keegan membuat badannya seperti bahan Experiment mereka. Setiap hari mereka akan menyiksanya dengan pelbagai cara.
"Who is The real Montreal!!" Dushhh! Pashhh! Dukk! Bertubi tubi pukulan hinggap di wajah dan badannya.
"I don't know." Jawab Billy Joe. Dia mengeleng dan terus mengeleng. Tangannya sudah bengkak kerana asyik disuntik dengan Dadah untuk membuatnya bercakap benar namun Billy memilih untuk mendiamkan diri sehingga dirinya terseksa dengan kejam.
"I can't take it anymore!" Xornetta mengeleng melihat keadaa Billy Joe. Kesan luka dan Lembam di serata tubuhnya membuat dia tidak keruan.
"It's okay. I believe Lullaby will come and help us! She will not leaving us alone. She's strong now!" Kata Billy. Mereka berdua saling berpelukan.
BILIK PEJABAT SIR KEEGAN
"Ada sebarang maklumat tentang lelaki itu?" Sir keegan merenung Pegawai detektif baru yang diupahanya dengan tajam.
"Dia telah menghilangkan diri Tuan. Sejak Kejadian dia ditembak di Sempadan tempoh hari, dia telah menghilang." Jawab Detektif itu.
"Dia ada ahli keluarga lain? Kawan kawan?"
"Kami sedang memburu beberapa orang kawan baiknya Tuan. Mereka sedang dalam perjalanan ke sana."
"Bagus! Saya mau mereka cepat buat kerja. Bunuh sesiapa sahaja yang cuba menghalang. Saya mau berjumpa degan lelaki itu secepat mungkin! Hanya dia yang tahu Siapa Montreal yang sebenar!" Kata Sir Keegan.
"Yes sir!" Jawab Detektif itu.
HOBBIN membuka pintu perlahan lahan. Seorang Pekerja Hotel tiba dan membawa Wine dan buah buahan kepadanya.
"Are you single? Too bad. But you can enjoy the wine yourself sir." Kata pekerja itu. Hobbin hanya tersenyum. Dia membawa Troli itu masuk dan membiarkannya di hadapan pintu. Dia merebahkan diri di atas katil dan menoleh semula ke arah Troli itu.
"Huh! Wine! I think i need to sleep!" Kata Hobbin. Dia menutup matanya.
RED WICKED COUNTRY
Lullaby bangun pagi itu dan dia menukar pakaiannya. Selepas membasuh muka dan memberus gigi, dia mencari makanana di dalam bag Whiskey.
"Arghhhhh!" Whiskey juga bangun dan mengeliat kecil.
"Wake Up.. nanti kita lambat jalan!" Kata Lullaby. Whiskey bangun.
"Wah. Semangat juga kau mau jalan. I thought you don't like to be with me around." Usik whiskey. Lullaby menyumbat makanan di Mulut whiskey. Mereka berdua tertawa.
Selepas bersarapan bersama, mereka berdua meneruskan perjalanan mereka menuju ke Timur Red wicked. Perjalan itu mengambil lebih kurang 4 Jam. Dalam perjalanan, mereka singgah makan di gerai gerai tepi jalan. Lullaby membeli banyak buah buahan untuk menjadi bekalan makanannya di sepanjang jalan.
Mereka tiba di Sebuah kawasan Rumah tepi pantai di kawasan Timur. Banyak perahu kecil berada di hadapan Jeti di tepi pantai dan lullaby teringat akan Pondok kecil tempat mereka bersembunyi ketika dikejar oleh pemunuh. Dia tersenyum.
"Whiskey?!!" Seorang lelaki bertubuh gempal menyambut kedatangan Mereka berdua. Lelaki itu memandang Lullaby atas ke bawah.
"My wife." Kata Whiskey. Lelaki itu hanya mengangguk dan menjemput mereka masuk ke dalam rumah. Mereka disambut meriah dan dihindangkan dengan pelbagai jenis makanan laut yang menyelerakan.
YOU ARE READING
WHISKEY AND LULLABY
AcciónWHISKEY AND LULLABY Sinopis Dua Buah Legacy Gangster yang selama ini bermusuh keras akhirnya ingin menyelesaikan masalah permusuhan mereka dengan mengahwinkan anak anak mereka dan seterusnya bakal mengabungkan legacy mereka menjadi Legacy Gangster t...