WHISKEY AND LULLABY By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 7: MAYBE A KISSWhiskey Menambah kelajuan keretanya. Dia menurunkan cermin kereta dan membiarkan angin deras meniup rambutnya. Stereng kereta di gengam kemas. Jalan lurus disepanjang jalan, dengan kelajuan maksimum 280km/ Jam, whiskey Menambah kelajuan hingga ke angka 200km/ Jam.
Brooommmmmm! Awal pagi itu, Keadaan jalan raya tidak begitu banyak kereta. Tambahan pula, jalan yang mereka lalui adalah masih dalam kawasan Tanah Rumah Agam Milik keluarga Butcher.
Anak mata Lullaby singgah di sebuah kawasan Bangsal kuda. Dia memberhentikan kereta dengan tiba tiba.
"Oh wow! They have this kind of stuff too! Finally.. something just like what my country did too." Kata Lullaby. Takkk! Dia menutup pintu kereta setelah turun. Dengan masih berpakaian baju tidur Nipisnya, dia memeluk diri sendiri.
"Ohh so cold. It's was so hot last night then suddenly it's was so cold early in the morning ." Lullaby mencekup kedua belah pipinya. Dia melangkah masuk ke dalam pintu bangsal itu.
Dari arah pintu masuk dia melihat seorang lelaki separuh usia sedang membawa seekor kuda bersamanya berjalan jalan di sekitar padang hijau meluas. Lullaby tersenyum. Dia berjalan mendekati lelaki itu.
" Good Morning..?" Sapa Lullaby dengan senyuman penuh mesra. Lelaki itu menoleh ke belakang. Dia memandang Lullaby atas ke bawah. Lama dia merenung Gadis itu.
"Haii. Nice Horse.." kata Lullaby lagi. Lelaki itu mengeluarkan sesuatu dari belakang seluarnya. Pakk! Dia menarik picu pistol dan menghalakannya ke arah Lullaby. Lullaby pantas mengangkat tangannya ke udara. Terkejut dengan reaksi lelaki itu.
"Who are you? How did you come to this place! " jerit lelaki itu. Lullaby menoleh kiri dan kanan.
"Emm. Uncle. You're misunderstood. I'm not dangerous. I didn't come here for trouble!" Balas Lullaby.
"Who are you!" Tanya lelaki itu lagi. Lullaby mengerutkan dahinya. Soalan yang dinyatakan itu nampaknya terlalu rumit baginya. Bagaimana jika dia memperkenalkan dirinya sebagai Montreal? Tentu saja Peluru akan terus menembusi tengkorak kepalanya.
"Hhahah. My name is Lullaby." Jawab Lullaby akhirnya. Lelaki itu hanya tersengih dengan wajah tidak percaya. Pistol itu masih dihalakan ke arah Lullaby.
" Kau fikir kau cantik saya mudah percaya! Cepat bagitahu kau siapa sebelum saya tembak kepala kau! Penceroboh!" Jerit lelaki itu. Lullaby mencebik.
"Uncle!! " jerit Lullaby.
"Don't call me uncle! I'm not your uncle! I don't even know you!" Jerit Lelaki itu lagi.
"Listen old man. You will make a big mistake if you pull the triger towards me. This country will end up into A small dust this evening." Kata Lullaby. Lelaki itu tertawa.
"Hahahahah! Not funny Baby Girl!" Kata lelaki itu. Dia mengeleng. Lullaby duduk di atas padang. Dia merenung lelaki itu tajam.
"Leave This place. I will let you go for this time only. Kalau orang lain, saya akan ikat dia and Tunggu Master saya sampai and i will see what he will do to them." Kata Lelaki itu. Lullaby mencebik lagi. Dia mengaru kepalanya beberapa kali. Rasa sedikit menyesal kerana memandu kereta Whiskey hingga ke tempat itu. Sekarang dia
Buntu, berjumpa pula dengan orang Tua yang pelik."Go!!" Jerit lelaki itu lagi. Lullaby bangun. Dia berpaling dari lelaki itu dan berlalu pergi. Sejenak dia menoleh, lelaki itu sudah menyimpan pistolnya semula. Lullaby mengangkat baju tidurnya sedikit.
"Yuhuuu!! Old mann!" Takkk! Lullaby tersenyum. Kini gilirannya menghalakan pistol ke kepala lelaki itu bersama senyumannya. Lelaki itu tersentak sedikit. Dia memerhatikan cara Gadis itu memegang pistol. Jika dia melepaskan picu maka, kepalanya akan tembus dengan peluru di dalamnya.
YOU ARE READING
WHISKEY AND LULLABY
ActionWHISKEY AND LULLABY Sinopis Dua Buah Legacy Gangster yang selama ini bermusuh keras akhirnya ingin menyelesaikan masalah permusuhan mereka dengan mengahwinkan anak anak mereka dan seterusnya bakal mengabungkan legacy mereka menjadi Legacy Gangster t...