WHISKEY AND LULLABY By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 13: PERFECT ENEMYDEEP PURPLE COUNTRY
LULLABY duduk termenung di hadapan Ladang yang meluas di hadapannya. Dia masih dalam keadaan terkejut dengan semua yang menimpa dirinya dan Ibu bapanya. Lullaby menoleh ke arah Kubur ibu bapanya. Dia mengesat air matanya.
"It's cold. You need to go home and Have some rest." Billy Joe muncul bersama beberapa orang bawahannya. Lullaby pantas bangun dan meninggalkan tempat itu. Dia berlari balik ke rumah agam Montreal. Billy Joe mengeluh kecil.
Lullaby Masuk ke dalam biliknya dan mengurungkan dirinya. Dia tidak mahu bercakap dengan sesiapa pun termasuk para pembantu rumah yang sedang menunggunya di luar biliknya.
"Miss Lullaby... you need to eat." Pujuk mereka. Lullaby menutup telinganya. Dia lansung tidak mahu mendengar sesiapa pun memanggil namanya saat itu.
"Goo awayyy! Go die all of you!!" Jerit Whiskey. Dia menghumban semua barang yang menghalang perjalannya. Armour cuba menenangkan Whiskey.
"You cannot leave the house Whiskey. Kau punya emosi tidak stabil. Please stay. You cannot drive like this!" Marah Armour . Dushhhh! Dushhh! Whiskey menumbuk dan menolak armour jauh. Dia menoleh ke arah semua Bodyguard yang sedang mengelilinginya saat itu. Mereka tidak membenarkan Whiskey bergerak ke mana mana tempat. Hobbin menarik tangan Armour.
"Sabar lah. Whiskey sangat marah sekarang. This is so Tragic. Saya pun tidak sampai hati Tengok semua ni." Kata Hobbin.
"Let me go!! I want to drive my car! I want to die!!" Jerit whiskey. Armour menghalang whiskey lagi. Dushhhh! Dia ditendang jauh. Para Bodyguard menghalang Whsikey dari terus membelasah Armour. Dushhhh! Panggg! Dushhh! Whiskey menumbuk mereka satu persatu. Dia mengheret mereka dan menghumban mereka jauh dari kedudukannya. Armour duduk dan mengeleng. Dia mengesat darah di tepi bibirnya. Whiskey masuk ke dalam Rumah agam. Dia mengesat air matanya.
"Arghhhhh!!" Dia menjerit sekuat hati.
Hobbin dan Armour memerhatikan pula keadaan Tuan Butcher yang sepertinya sudah kehilangan kewarasan dirinya. Dia sedang dirawat oleh Doctor dan beberapa orang Jururawat khas di dalam sebuah bilik. Sejak kejadian tembak menembak yang membunuh Tuan Montreal dan isterinya, Tuan Butcher menjadi kurang waras. Dia menghabiskan masa dengan tersenyum dan bercakap sendirian.
"This is Terrible." Kata Hobbin. Armour hanya mengangguk. Dia tidak tahu mahu melakukan apa apa. Keadaan amat merunsingkan waktu itu. Apa lagi dengan keadaan whiskey yang tidak menentu.
"Something is not right with this and I'm sure, Billy have all the answer." Kata Armour. Hobbin mengeleng. Dia juga tidak tahu siapa Billy Joe dan apa sebabnya dia mahu melakukan perkara sedemikian rupa kepada Montreal dan Butcher.
1 MONTH LATER
DEEP PURPLE COUNTRY
Lullaby masih terbungkam di ataa katilnya. Dengan keadaan diri tidak terurus, dia kelihatan sangat menyedihkan.
"Open the door! Kalau dia tidak mau buka just open it by forced!" Billy Joe mengarahkan beberapa orang Bodyguard membuka pintu bilik Lullaby. Tok! Tok! Tok! Mereka mengetuk pintu bilik Lullaby. Lullaby hanya menoleh sejenak ke arah pintu bilik dan dia menutup matanya.
Panggg! Pintu itu ditendang kuat. Lullaby pantas bangun. Dia menoleh ke hadapan pintu . Billy Joe masuk dan berdiri di hadapan katilnya. Dia memerhatikan keadaan Lullaby. Bilik itu penuh dengan makanan yang dibiarkan sahaja tanpa disentuh lansung. Billy Joe mengarahkan Pembantu mengemaskan bilik itu . Langsir yang sudah lama tertutup dibuka luas. Kali pertama cahaya matahari menembusi masuk ke dalam bilik itu. Lullaby menutup wajahnya.
YOU ARE READING
WHISKEY AND LULLABY
AcciónWHISKEY AND LULLABY Sinopis Dua Buah Legacy Gangster yang selama ini bermusuh keras akhirnya ingin menyelesaikan masalah permusuhan mereka dengan mengahwinkan anak anak mereka dan seterusnya bakal mengabungkan legacy mereka menjadi Legacy Gangster t...