WHISKEY AND LULLABY By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 6: THROUGH HER WAYWHISKEY dan Lullaby melangkah masuk ke dalam ruangan Dining Room dimana ibu bapa mereka sedang bersedia untuk menjamu selera bagi acara makan malam. Orang yang pertama melihat Lullaby adalah Puan Butcher. Dia lantas memerhatikan Gadis di sebelah anak lelakinya itu. Dia tersenyum sipi. Semua yang ada pada gadis itu diperhatikannya. Tuan Butcher hanya tersenyum. Melihat sepertinya hubungan Anak lelakinya dengan anak Perempuan Pasangan Montreal baik baik sahaja.
"Hello Both of you.. Come and please have a seat. Baru saja Dinner mau start. Makan dulu then after that, we will talk briefly about the marriage." Kata Tuan Butcher. Mereka semua tertawa. Whiskey membawa Lullaby duduk bersamanya. Puan Butcher hanya memerhatikan whiskey melayan Gadis itu sambil mengunyah makanan dan Sesekali meneguk gelas wine berisi wine Rosegold di dalamnya.
Selepas Makan malam, kedua buah keluarga itu bergerak pula ke dalam sebuah bilik khas untuk aktiviti perjumpaan. Bilik yang dipenuhi dengan Gambar gambar lama milik keluarga secara turun temurun.
Sambil mendengar ibu bapa mereka berbicara mengenai perkahwinan mereka berdua, Lullaby dan whiskey berjalan di sepanjang ruangan bilik itu dan memerhatikan gambar yang terpampang di dinding.
"I see a lots of Building.. And Factory.." kata Lullaby. Whiskey tersenyum.
"Butcher do love the Bussiness so much. We have a lots of Bussiness's Trade.. with so many People and family.. But Montreal.." kata Whiskey. Lullaby mengangguk.
"Sebab keluarga kita bermusuh kan.. sebab tu hanya keluarga saya .. family kau tidak dapat buat apa apa perniagaan.." Ujar Lullaby. Whiskey mengangguk.mengakui kebenaran kata kata Dari Lullaby itu.
"I hope this bad vibes will end soon. I mean, if only we can Trade Our Bussiness among our families.. We can be The Biggest among all of them.. we will be more strong.. We will be on Top of them all." Kata whiskey.
"My dad only Own a land.. Every land he own, dia akan sewakan kepada macam
Macam company yang mahu mulakan empayar perniagaan.. And kami ada juga Tanah yang kami usahakan untuk kepentingan keluarga kami saja.. And i've been told, since i'm still a Kids. That's i should never do any trade with The Butcher.." jelas Lullaby. Mereka berdua saling berpandangan."I really want to know, why Our family Hate each other so much. Don't you wanna do the same.?" Tanya whiskey.
"Yaa. Sometimes i asked myself about it too. And maybe now or later, i will get my answers about it." Jawab Lullaby. Whiskey mengangguk.
Dan mereka berdua menoleh ke arah ibu bapa mereka apabila nama mereka dipanggil. Whiskey dan Lullaby berjalan seriringan menuju ke hadapan ibu bapa mereka saat itu. Sepertinya mereka sudah siap membincangkan tentang perkahwinan mereka berdua. Lullaby duduk di sebelah ibunya. Whiskey duduk di samping Ibunya. Mereka hanya menunggu, kata kata yang bakal mereka katakan kepada mereka berdua.
"Kita akan adakan perkahwinan kamu dalam
Masa sebulan dari sekarang. Semua persiapan akan dilakukan bersama sama. " kata Tuan Montreal."How about the place? Tempat? What will happen to us after we get married.?" Tanya Lullaby. Whiskey tersenyum.
"Perkahwinan akan di lansungkan di kedua belah tempat. Di Negara kita dan di Negara ini.. Fair to both sides." Jawab Tuan Montreal. Mereka mengangguk sahaja.
SELEPAS tamat membuat perbincangan, Pasangan Montreal dibawa ke bilik tetamu Khas di rumah agam itu. Pasangan Butcher sendiri yang membawa mereka dan menunjukkan Bilik itu dan mempersilakan mereka masuk dan berehat setelah mengharungi hari yang panjang.
YOU ARE READING
WHISKEY AND LULLABY
ActionWHISKEY AND LULLABY Sinopis Dua Buah Legacy Gangster yang selama ini bermusuh keras akhirnya ingin menyelesaikan masalah permusuhan mereka dengan mengahwinkan anak anak mereka dan seterusnya bakal mengabungkan legacy mereka menjadi Legacy Gangster t...