WHISKEY AND LULLABY By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 16: THE MUTUALLULLABY berpaling dari whiskey. Dia meletakkan semula Pistol di atas meja dan Keluar dari bilik itu. Whiskey tidak mengejar Lullaby. Dia hanya mahu memberikan masa kepadanya untuk berfikir lebih lama.
Lullaby menuruni anak tangga dan berhenti melangkah apabila melihat Hobbin dan Armour berdiri di hadapan anak tangga.
"What?!" Kata Lullaby. Dia memberanikan diri untuk menghadapi mereka meskipun dia sebenarnya sedikit gugup. Hobbin dan Armour berlalu dari situ. Membiarkan Lullaby bingung sendiri. Dia naik semula dan berlari masuk ke dalam Biliknya.
"Leave me alone." Kata Lullaby kepada Pembantu pembantu yang menjaga biliknya. Mereka beredar keluar dari bilik Lullaby dan menutup pintu. Lullaby mengeluh panjang. Dia merebahkan diri di atas tilam dan cuba melelapkan matanya.
Whiskey Turun ke tingkat bawah dan Berjalan terus ke Luar Rumah agam. Dia tidak mengendahkan Panggilan dari Hobbin kepadanya. Dia masuk ke dalam kereta dan dengan sepantas kilat, kereta Subaru Sport miliknya meninggalkan Kawasan Rumah agam.
Whiskey berhenti di hadapan Bahu Jalan. Kawasan gelap gelita yang hanya berlampukan Bulan malam. Dia duduk di atas bonet keretanya dan tersenyum sendiri.
"I know it Lullaby. Kau kena paksa buat semua ni. Saya mau tau siapa dalang semua ni. Suda tiba masanya untuk saya bertindak. Saya mana boleh duduk diam saja tunggu semuanya hancur!" Bisik Hati Whiskey.
Hobbin Dan Armour mengeleng apabila mendengar kata kata yang baru keluar dari mulut Whiskey.
"Kau Gila mau pigi Masuk Deep purple? Kau tau siapa yang sedang tunggu kau di sana?" Hobbin mengeleng. Menolak semahunya permintaan whiskey.
"Saya mau tau apa yang berlaku di tempat tu? Mana Billy? Kenapa dia berdiam diri?" Tanya whiskey semula.
"Cuba tanya sama Lullaby. Semua hal yang berlaku kau mesti tanya dia dulu."
"Dia mana mau cakap. Dalam otak dia sudah set mau bunuh saya saja."
"Hurmm. It's okay lah whiskey. Biar saya yang datang sendiri di negara tu. Saya rasa tiada orang yang kenal saya." Kata Hobbin tiba tiba. Whiskey dan Armour memandang ke arahnya.
"Kau Gila? Itu terlalu merbahaya Hobbin." Kata whiskey. Dia tidak akan mahu membenarkan kawan baiknya itu pergi berurusan dengan musuh yang mereka sendiri kurang pasti siapa.
"Senang saja . Prepared me The best fighter! Saya akan cuba cari kenalan di sana."
"There is no Casino di sana Hobbin.."
" Hanya ada satu tempat yang kau boleh pigi.." kata Armour. Dia menepuk bahu Hobbin.
"Armour. Kau Jaga Rumah dan Daddy. Saya perlu keluar dari sini.. " kata whiskey.
"Kau mau pigi mana pula?! Ini bukan masa mau honeymoon Whiskey.."
"No. i need to find uncle Haquin. My dad was looking for him desperately." Ujar whiskey.
"Fine then. Kita berbagi tugas. Hobbin Pigi Deep purple cari maklumat. Kau Cari uncle Haquin.. saya , jaga Rumah agam sama urus Perniagaan. Deal?!" Kata Armour. Mereka bertiga mengangguk serentak tanda setuju.
LULLABY Memeluk bantal di atas katil sambil anak mata redupnya memerhatikan lantai putih yang kosong.
"Why He did not come and asked me if i was alright or no.. he just let me be alone and feel lonely. He really deserved to die!" Bisik hati Lullaby. Sesekali dia menoleh ke arah pintu bilik dan dia berpaling semula. Dia melelapkan mata dan mencuba untuk tidak memikirkan hal itu dengan lebih panjang.
YOU ARE READING
WHISKEY AND LULLABY
AksiyonWHISKEY AND LULLABY Sinopis Dua Buah Legacy Gangster yang selama ini bermusuh keras akhirnya ingin menyelesaikan masalah permusuhan mereka dengan mengahwinkan anak anak mereka dan seterusnya bakal mengabungkan legacy mereka menjadi Legacy Gangster t...