WHISKEY AND LULLABY By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 19: MISSION ON VERGE"Siapa kamu berdua? Macam mana kamu boleh keluar dari terowong rahsia ini?!" Tanya mereka dengan kasar kepada whiskey dan Lullaby.
"Uncle. It's me Lullaby. The Daughter of Montreal. There is a people who was after us and they want to kill us." Jelas Lullaby. Dia tahu mereka adalah dalam kalangan Petani di kawasan perladangan.
"Miss Montreal.. ?" Mereka kelihatan Bingung. Lullaby tersenyum. Dia memperbetulkan Rambutnya dan mengemaskan pakaiannya.
"It's me. I was on the run because someone is after me and my Husband. I need a place to hide for a moments." Ujar Lullaby lagi. Petani itu saling berpandangan.
"Where is Billy?" Tanya mereka.
"Sir keegan Locked Him up with His Fiancee. Xornetta and Their son." Jawab Lullaby.
"Sir keegan?"
"Yaa. He sent me to The Buctcher and order me to kill my husband. And That's why we are running away.." tambah Lullaby lagi.
"Kami cari Uncle Saya. Uncle Haquin. But He cannot be find." Kata whiskey pula.
"Haquin??" Mereka semua nampak terperanjat.
"Bawa dorang balik dulu. I think She is really a montreal. " kata salah satu daripada mereka. Mereka menyimpan senjata masing masing dan membawa Mereka berdua pergi dari situ.
"Ohh . Kau ada luka di bahu? " kata salah satu lelaki itu lagi apabila melihat luka di bahu whiskey.
"Kena tembak. Nasib peluru tidak masuk. Sipi saja." Jawab Lullaby.
"Hurmm. Kesian. Cepat lah. Nanti kita sapu ubat. Nasib baik kami yang lalu di tempat tu tadi.. kalau orang lain." Kata mereka lagi. Lullaby dan whiskey hanya mengekori mereka dari arah belakang.
Mereka membawa whiskey dan Lullaby di sebuah kawasan perumahan di kawasan Ladang. Penduduk memerhatikan kedatangan mereka berdua yang diiringi oleh lelaki lelaki itu yang kelihatannya seperti Penduduk asal tempat perladangan itu.
"Miss Montreal. Kalau kau betul betul Anak Tuan Montreal kau mesti kenal sama perempuan Ini." Kata seorang lelaki. Dia membuka Pintu dan menunjukkan wajah seorang wanita separuh usia yang sedang duduk di ruang tamu bersama kawan kawannya. Lullaby menoleh dan memerhatikan wajah wanita itu.
"Miss Montreal? Where have you been?!" Wanita itu pantas berdiri dan mendapatkan Lullaby.
"Auntie. Kau kerja di rumah agam kan? Auntie tau apa sudah jadi sama Billy? Rumah agam macam mana? Siapa yang jaga?" Tanya Lullaby. Wanita itu membawanya masuk ke dalam. Dia memerhatikan keadaan Lullaby yang tidak terurus. Tidak pernah dia melihat anak Tuan Montreal dalam
Kedaan seperti itu. Wajah dan rambutnya kusut masai. Pakaiannya koyak rabak. Kulitnya kotor kerana terpaksa mengharungi hutan tebal dan Terowong gelap."Pergilah mandi dulu. Lepas tu kita makan. Rumah agam baik baik saja. Banyak pekerja yang balik sebab rumah itu dipenuhi oleh Orang asing yang kami sendiri tidak tahu siapa." Jelas wanita itu. Lullaby menoleh ke arah whiskey.
"Can you help my husband? Dia luka.. luka dia tidak lah dalam sangat. Hanya kena sipi peluru saja." Kata Lullaby. Dia membawa whiskey masuk. Mereka membawa dia duduk di kerusi kayu. Whiskey menanggalkan pakaiannya. Dia menahan sakit di bahagian bahunya.
"Hurmm. Baik lah. Kamu pergi lah mandi dulu. Biar kami rawat luka suami kamu. Kamu boleh tidur di bilik di atas. Saya akan ambil pakaian bersih yang sesuai untuk kamu." Kata wanita itu. Dia pantas naik ke atas dan turun semula membawa pakaian bersih dan Tuala untuk Lullaby.
YOU ARE READING
WHISKEY AND LULLABY
AksiWHISKEY AND LULLABY Sinopis Dua Buah Legacy Gangster yang selama ini bermusuh keras akhirnya ingin menyelesaikan masalah permusuhan mereka dengan mengahwinkan anak anak mereka dan seterusnya bakal mengabungkan legacy mereka menjadi Legacy Gangster t...