WHISKEY AND LULLABY By Hayley Dawn Harper
CHAPTER 11: LOSING GRIPWhiskey menarik Lullaby di dalam dakapannya saat berlaku kejadian tembak menembak di kawasan Luar rumah Uncle Haquin.
Bang! Bang! Mereka masih berbalas tembakan Hinggalah Whiskey menoleh sejenak di balik tingkap Bilik di mana mereka sedang bersembunyi. Dari balik Tabir dia melihat Uncle Haquin dan beberapa orang sahabatnya sedang melepaskan tembakan ke arah sekumpulan lelaki yang kelihatannya mahu memasuki kawasan Rumah itu.
"What happen Outside?" Tanya Lullaby. Whiskey mencekup mulut Lullaby. Petanda mahu dia terus mendiamkan diri ketika itu . Lullaby hanya memandang wajah Whiskey saat itu. Dia ingin menoleh ke luar tingkap namun whiskey menutup kepalanya dengan kedua belah tangannya. Tubuhnya juga dipeluknya erat seperti terlalu risay jika berlaku sesuatu kepada dirinya.
"Huh! I think Armour and His people will come for us soon. You need to stay here. I need to go down for a while and Talk to Uncle." Kata whiskey.
"Kau mau kasi tinggal saya sendiri di sini?! I won't stay here alone." Balas Lullaby.
"Sekejap saja saya turun. Saya mau Minta Tolong sama Uncle." Ujar whiskey.
"Just bring me with you then!" Lullaby masih berkeras. Whiskey mengeleng. Dia akhirnya menarik Lullaby keluar dari bilik itu bersama dirinya. Mereka menuruni anak tangga menuju ke tingkat bawah. Tiada lagi tembakan kedengaran. Whiskey keluar dari Pintu belakang bersama Lullaby. Ketika itu Uncle Haquin sedang berjaga di hadapan rumahnya bersama sahabatnya. Mereka seperti sudah siap dengan senjata masing masing? Adakah mereka tahu bahawa mereka akan diserang.
"Uncle.?" Whiskey memanggil Uncle Haquin. Suara whiskey mengejutkan Uncle Haquin. Dia memandang whiskey dan Lullaby atas ke bawah. Dia dan sahabatnya yang lain mendekati mereka berdua.
"What happen? Why those people was after us? Did someone plan this to us? Why did they want to kill us?" Tanya Whiskey. Uncle Haquin menoleh ke arah Lullaby. Pandangan matanya tajam. Seperti ada sesuatu yang membuat Lullaby kelihatan seperti seorang yang menyebabkan semua kejadian buruk itu berlaku.
"I don't know. When did you come here? Are those people after you? Hmm. They look like a very dangerous People. I think They been hired to do this." Jawab Uncle Haquin.
"Macam mana Uncle Tau? Dorang tu Siapa?" Tanya Lullaby.
"Call Armour to come here. Bring many back up because they will come again later. " kata Uncle Haquin. Dia memberikan Telefonnya kepada whiskey. Tanpa membuang masa, whiskey menghubungi Armour.
Tutttt!
"📞wish?! Where are you? We've been looking for you?!" Suara cemas Armour kedengaran.
"📞some shit happen Bro. Come get us here. Uncle Haquin's Farmer House. Use the shortcut through the main road from the Mansion." Kata Whiskey.
"📞Fine. Lucky we are around this town. Will be there In a minute? How about miss Montreal?"
"📞of course she's fine. I was there for her." Jawab whiskey yakin. Armour tersenyum. Dia hanya mahu memastikan mereka berdua berada dalam keadaan selamat. Jika berlaku sesuatu yang buruk di antara mereka maka Hidupnya pasti dalam pertaruhan.
Uncle Haquin masuk ke dalam Rumahnya. Sahabatnya yang lain masih berjaga di luar pagar. Whiskey dan Lullaby mengekori Uncle Haquin dan duduk di hadapannya di meja makan di ruangan dapur. Uncle Haquin mengambil minuman dan menghidangkan kepada mereka berdua. 3 gelas kaca Dan sebotol wine Merah di letakkan di atas meja. Uncle Haquin mengeluh kecil.
"Both of you need to get married ASAP or something more worst will happen to both of you and Your family." Kata Uncle Haquin.
"Why? Uncle tau something yang kami tidak tau?" Tanya whiskey.
YOU ARE READING
WHISKEY AND LULLABY
AksiWHISKEY AND LULLABY Sinopis Dua Buah Legacy Gangster yang selama ini bermusuh keras akhirnya ingin menyelesaikan masalah permusuhan mereka dengan mengahwinkan anak anak mereka dan seterusnya bakal mengabungkan legacy mereka menjadi Legacy Gangster t...