" Hye Soo! Kau dengar atau tidak aku panggil kau-- "
" Entah entah kan, betina tu tak buat kerja-- "
Setelah mereka sampai, dua wanita itu terpaku melihat Hye Soo dalam keadaan terbaring di atas lantai.
" Yah! Perempuan ni memang nak kena dengan aku ni "
Taeyeon berdiri di tepi pintu, acah terkejut, tapi disebalik dia tersenyum makna di bibirnya.
" Yah! Bangun, jangan tidur kat bilik aku lah bodoh! "
Kepala Hye Soo, ditolak oleh omma, tanda protes. Tetapi Hye Soo tidak memberi reaksi, hanya kesunyian di dengar.
" Kau jangan berlakon pengsan lah kat sini "
Seperti tadi, tidak memberikan reaksi. Taeyeon menyengetkan kepala nya.
" Adakah.. Dia betul betul pengsan? "
Omma memandang nya sekilas.
" Nak Tae call ambulans-- "
" Jangan, "
Taeyeon memandang wajah omma dengan pelik. Kenapa tidak boleh call ambulans? Hye Soo dah nyawa nyawa ikan, call lah.
" Waeeee? "
" Kamu tahu kan, taraf keluarga kita? Jangan sesiapa tahu pasal betina ni jadi begini. "
" Hm? Habis itu, nak call siapa? "
" Kamu call nombor doktor peribadi kita.. "
Wajah Taeyeon bertukar menjadi keriangan.
" Doktro Byun? Nae, Tae call dia sepantas yang mungkin! "
" Ppali! "
♬
( Hye Soo POV )
" Hye Soo, "
Bahuku disentuh membuatkan aku sedikit tersentak. Aku menolehkan kepala.
YOU ARE READING
[ OG ] Promise ※ bbh
Fanfiction-Baekhyun fanfic Start ; 30 / 09 / 2017 End ; xx / xx / 20xx