3 ; Hug

96 11 0
                                    

Sejak kejadian Doktor Byun beritahu pasal itu, aku berasa janggal.

Kadang kadang bila Doktor Byun dengan ku, aku tidak berapa selesa. Awkward lah dikatakan.

Tetapi dari segi pandangan aku, Doktor Byun macam relaks, atau perasaan aku saja.

" Hye Soo-ah! "

Kepalaku ditoleh ke arah pintu wad ku.

" Taehyung! "

Bibirku mengukirkan senyuman lebar pada nya. Rakan aku balik best dalam hospital nih

" Hye Soo, kau makin cantik lah "

" Ceh, baru jumpa petang semalam, macam tak pernah jumpa setahun "

Taehyung tergelak.

" Jururawat Min, letak Taetae kat sebelah Hye Soo "

Kata kata Taehyung membuatkan Jururawat Min lalu diangguk kepala sambil tersenyum.

Kerusi roda yang Taehyung duduk ditolak ke sebelah katilku.

Kaki Taehyung lumpuh, jadi tak boleh berjalan. Aku dengar kata maybe minggu depan kaki dia kena potong.

Jururawat Min pergi meninggalkan kami setelah membantu Taehyung mendarat ke sini.

Taehyung menoleh ke arahku lalu memandang ku dengan senyuman lebar nya

" Bila kau nak sembuh? Aku rasa lama sangat kau duduk sini "

Aku tersenyum tawar.

" Entahlah, Tuhan tentukan kita semua, nak buat macam mana kan? "

Taehyung terdiam.

" Aish, kau saja buat aku sentap, aku yakin tahun ni kau sembuh juga! "

Dan kalau tahun ni tak sembuh, tambah setahun ataupun aku dah mati tinggalkan dunia

Aku tahu mulut aku masin.

" Kau tak takut ke minggu depan kaki kau nanti potong? "

Taehyung yang tersenyum riang, dimatikan senyuman itu. Wajahnya seperti takut.

" Yah, kau buat aku takut lah. Cuba bagi support kat aku ke apa ke "

Tangan ku digoncang oleh nya, takut aku rasa.

" Wuu, nanti doktor potong kaki kau guna gergaji besi pastu zzap! Kaki kau tuh dia letak tepi kau pastu bagi kanibal makan-- "

" Hye Soo-ah! Saja kan nak takut kan aku.. "

Aku tergelak kecil padanya. Bahu nya, aku tepuk perlahan.

" Kau akan okay, doktor bukan nya jahat sangat nak guna gergaji ke kapak ke, jangan fikir negatif sangat ye? "

Bibirnya mengukirkan senyuman manis padaku.

" Nae nae "

" Kaki kau, doktor ambil parang pastu-- "

" Keumanhae! "

" Hahaha "

※※※

" Hye Soo, badan kamu oke--ohmakkau "

" Hye Soo, badan kamu oke--ohmakkau "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[ OG ] Promise ※ bbh Where stories live. Discover now