10 ; Kidnapped

74 13 2
                                    

Taeyeon POV

Prang!

Barang yang berada di atas meja solekku ditolak kasar sehingga terjatuh di atas lantai.

" Kenapa! "

Aku geram!

Omma kata pada aku yang Hye Soo akan duduk kat rumah ni. Aku tak suka. Mesti yeoja gila tu rasuk omma suruh duduk sini. Melebih nih dia tu.

Rambutku dikusutkan dengan kasar. Nampaknya aku kena ada plan untuk hapuskan yeoja tu.

Wah,

Bijaknya kau, Park Taeyeon.

Park Hye Soo, aku perlu hapuskan kau dari orang yang aku sayang lagi lagi Baekhyun oppa.

Yes,

My Baekhyun.

※※※

KEESOKAN HARINYA

" Annyeong Hye Soo-ah.. Kita harap kita boleh jumpa lagi "

Aku tersenyum nipis pada Jururawat Han, yang setia membantu aku setelah beberapa lama nya.

" Nae, terima kasih sebab jaga saya "

Jururawat Han memberikan ' thumbs up ' padaku. Aku tergelak kecil.

Omma memeluk lenganku.

" Kaja, Hye Soo "

Kepalaku diangguk kecil. Sebelum aku hendak mengangkat kakiku, seseorang memanggilku dengan lantang.

Aku mencari tuan suara tu,

Lah,

Baekhyun?

Kenapa dia panggil aku nih (*′☉.̫☉)

" P-Puan Park.. S-Saya nak p-pinjam Hye Soo kejap ye "

Kepala omma mengangguk perlahan, pada masanya dia pelik tengok Baekhyun tercungap cungap cari nafas macam baru kena kejar dengan sajat.

oke oke gurau.

Baekhyun memandangku sekilas. Tanganku direntap lalu menarikku ke suatu tempat.

Aku tak tahu mana dia nak bawak aku.

" Baekhyun, kita nak pergi mana ni! "

Suara aku kuat sikit, nak bagi dia dengar sikit. Tengah lari kot, takut dia tak dengar nanti.

Dia bawak aku gi kafeteria rupanya 🌚

Punyalah bersungguh sungguh dia lari tadi, bawak aku kat kafeteria rupanya 🌚🌚🌚

Kitorang tercungap cungap cari nafas, penat woo lari. Baekhyun lah nih ajak lari 🌚

Baekhyun tarikku ke sebuah meja yang jauh sedikit dari orang.

" Fuh, penat nya "

Aku menjeling tajam padanya.

" Nasib saya tak sakit jantung masa lari tau tak! Kalau tak, duduk sini lagi.. "

Bibir Baekhyun dimuncungkan.

" Biarlah duduk sini, boleh bermanja dengan awak "

Eheii

Gedik nya budak nih. Nak je campak meja ni kat dia, bagi sedar sikit.

" Tak nak tengok muka awak setiap hari, naik loya saya "

Baekhyun menjeling padaku.

" Takkan awak loya tengok muka saya? Saya hensem tau! Petik jari dah ramai perempuan beratur "

[ OG ] Promise ※ bbh Where stories live. Discover now