7 ; Saranghae ♡

89 14 9
                                    

Hye Soo POV

Aku dengar dari jururawat lain- diorang tuh kaki gosip, itu aku terdengar apa diorang cerita (◍ ˃̵͈̑ᴗ˂̵͈̑)

Aku dengar, maybe lusa atau minggu depan aku keluar dari sini.

Happy pun happy lah jugak.. Tapi aku nak duduk mana? (゜'Д`゜)

Kalau aku balik rumah aku balik, sah aku kena dengan diorang lagi. Itu aku tak nak pergi tempat neraka itu. Aku nak berseorangan (◍ ˃̵͈̑ᴗ˂̵͈̑)

Nak cari kerja mesti susah? Banyak kerja nanti, mesti aku sakit balik. Hah itulah penyakit sekarang--

Pang!

Aku terkejut sampai badan aku tersentak. Aku tengok siapakah gerangan yang membuka pintu wad aku kuat.

Chapter lepas pun Baekhyun dengan jururawat bukak pintu aku kuat kuat. Menangis pintu tu, ish ish (◍ ˃̵͈̑ᴗ˂̵͈̑)

Berbalik pada tadi,

" Taeyeon..? "

Bibirnya menguntumkan senyuman sinis, membuatkan aku sedikit takut.

Aku takut macam dalam drama, keluarkan pisau pastu tikam pastu bagi kanibal makan pastu pastu pastu--

mulut masin nya lah ( ̄ _  ̄;)

" Kau sihir Baekhyun ke sampai dia jatuh cinta kat kau? What's wrong with you? "

Dalam fikiran aku,

Pelik.

Apa benda dia cakapkan ni, aku pun tak faham

" Kau merepek apa tengah malam buta ni? "

Taeyeon menghampiri aku dengan pantas lalu berdiri sebelah katil ku. Senyuman jahatnya menghiasi wajahnya.

" Kau! Aku merepek sebab kau! Kau memang takde jantan lain ke nak goda ke, Park Hye Soo? Ramai namja luar sana tapi kenapa Baekhyun yang kau pilih? "

Ah,

Dia maksudkan Baekhyun lah ni?

Baru aku faham apa dia cakapkan

" Why! "

Leherku dicekik olehnya kuat membuatkan aku terkejut besar.

Apa masalah dia ni!

" Y-Yah! Taeyeon.. L-Lepas! "

Tapi Taeyeon tetap mencekik aku. Nafa aku tersekat-sekat buatkan aku susah nak bernafas dengan baik.

Taeyeon menjegilkan matanya ke arahku.

" Aku nak kau mati.. Mati! "

" Park Taeyeon! "

Disebabkan jeritan itu, Taeyeon melepaskan cengkaman nya dari leher aku dengan laju.

Manakala aku mencari nafas, tidak lupa tengok pemilik suara tu.

Ah,

Baekhyun.

Dia berjalan laju lalu badannya menghadap Taeyeon.

" Apa yang kau buat ni? "

Aku dapat tahu yang dia sedang menahan amarahnya dari meletus. Taeyeon mencekak pinggang lalu mengibaskan rambutnya ke belakang.

" Nothing.. Saya cuma tengah cakap dengan Hye Soo.. "

" Sampai cekik dia? Apa kau fikir aku buta, tak nampak apa kau buat? "

[ OG ] Promise ※ bbh Where stories live. Discover now