EDAN & JIA S2 (true stories)

2.4K 53 9
                                    

EDAN & JIA S2 (Base on true stories)
REWRITTEN BY : REVILINE JAMES WANG
PART : 1

EDAN & JIA SEASON ll
                (KISAH BENAR)
             " sambungan cerita daripada lelaki
               logiut dan kaki kelentong ( Sl ) .

Bertemu lagi kita , lama juga saya berfikir mau sambung atau tidak ini cerita sebab mau buka lagi kembali kenangan lalu , imbas perlahan-lahan ingatan yang masih tersimpan biar pun bikin sakit hati dan kenangan yang bercampur lucu pun ada , nasib ada moment2 indah gitu , saya sudah janji sama si reviline mau kasih teruskan , mana boleh mungkir janji kan ? Janji mesti ditepati ,barulah orang senang hati tidak hampa dengan kita , jangan berjanji tapi tinggal janji saja .




PART 2

Saya mula cerita ni dari hari persandingan si idayu lah k ,supaya senang mahu difaham ni cerita . Masa hari persandingan si idayu sudah , saya tidak sabar mau tengok kawan @ sahabat saya si idayu bersanding , sana atas pelamin , sebelum tu saya banyak juga membantu persiapan menjelang persandingan dorang ,itu pelamin ada saya bantu kasih lekat2 bunga . Didapur pun saya ada juga membantu potong2 bawang saja lah ..Haha .. Daripada saya jadi perhiasan sana dapur , memotong bawang pun kira ok lah kan .

Memang hari yang sangat sibuklah masa tu ,tidur pun tidak cukup tapi tidak apa lah disebabkan kawan saya sanggup berjaga untuk menolong , memang hari yang sangat sibuklah masa tu tidur pun tidak cukup ,tapi tidak apa semua tu demi kazen saya . Jam 9 malam sudah baru dapat balik dirumah sama kaka ipar saya , sampai rumah saja saya terus p mandi kasih segar tu badan yang bau peluh , siap mandi terus kasih segar tu badan yang bau peluh , siap mandi terus tidur saja dengan kain sarung , tiada bra ,tiada salana katak( seluar dalam )  , sekali sekala bah .. Haha ..

Keesokkan harinya saya terbangun jam 8 pagi sudah masih lagi saya berkain sarung tapi terlondeh sikit di paha sudah ,nasib bilik sendiri dan berkunci ,kalau tidak ada lah tu p masuk2 tidak pasal2 nampak si labi2 kecil .

Baiklaj , Demi kemudajan kamu para pembaca semua , saya bagi tahu ciri2 saya supaya senang kami imajin macam mana ciri2 saya .

Paras rupa saya Tidak lah secantik mana pun tapi sedap juga mata memandang , boleh juga kelip2 mata, dari mata turun kehati haha..eseh..Jenis saya lincah , tinggi2 juga tidak berapa kurus tidak berapa gemuk , sedang2 saja . Kulit putih , rambut lurus panjang sampai pingang ,kalau kasih lepas tu rambut halus mulus guna jari pun boleh, lepas tu siapa yang memandang mesti tergoda . eseh hahaha !! kidding  .

Saya p mandi dan serapan , lepas tu saya pakai seluar jeans ,baju pula body fits umur saya masa ni 18tahun sudah ,bebeh sudah bah pandai lagi bergaya dan jaga muka , saya pakai krim fair&lovely untuk kasih lawa muka saya .

Saya tengok jam 10 pagi , lepas bersiap saja terus saya jalan p rumah si idayu , mama dan kaka ipar sana sudah duluan , ramai sudah orang sana dapur bercerita sambil gotong royong buat kerja , saya pula p dibilik si idayu tengok si idayu kena bersiap dia dia kena make up oleh tu pondan ,tukang makeup . Chubby sudah si dayu , itu perut dia pun ketara sudah tapi cute pula bambam kan . 2 pasangan saja baju dorang sewa, satu warna kuning satu lagi warna peach .

Acara  sanding  bermula 12 tengahari tetamu dari pihak lelaki pun sampai sudah dalam 2 bas mini rombongan dorang , orang ramai mula sudah ramai di halaman rumah si idayu , suasana pun bertambah meriah sudah , si idayu sudah siap kena makeup apa semua tinggal sanding saja lagi .

Saya keluar dari bilik mau p luar , saya nampak kazen2 saya yang lain 4 orang . Rita , Viandra ,tanija ,dan atika (bukan nama sebenar) . Dorang berempat satu umur sama saya , rapat juga kami . Antara kami berlima ni paling gedik si ayu dan yang sopan si viandra , sirita pula perangai dia hampir sama dengan sikap saya , "botingal sikit (Keras kepala sikit) , sama2 anak bongsu gea ..

EDAN & JIA SEASON ll (true stories)Where stories live. Discover now