EDAN & JIA S2 (11 FINAL)

1.3K 66 26
                                    

EDAN & JIA S2 (Base on true stories)
REWRITTEN BY : REVILINE JAMES WANG
PART : 11 final
Page : https://www.facebook.com/thewrittersborneo/
https://www.facebook.com/revilinejameswang
Group whatsapp reposter : mix stories CPR
                                               : horror love stories
                                               : Seram lob2
Admin group cp story       : Ev🐟 , xiu²🐈

EDAN & JIA SEASON ll
                (KISAH BENAR)
             " sambungan cerita daripada lelaki
               logiut dan kaki kelentong ( Sl ) .

Malam ni perlawanan akhir bolasepak antara sabah dan mppj selangor jam 8Malam , marilah kita p tengok bilang si piol.

Kami kasih ok saja , saya rita , tanija , nad ,piol atung dan si tolou , kami jalan jam 3 petang sebab jauh bah tu bukit jalil lepas tu mau beli tacket lagi .

Kami sampai dibukit jalil banyak sudah orang baris beli ticket , lama juga sampai d kaunter tu terlampau panjang barisan tapi demi semangat kesukanan tu sanggup juga bah , banyak bah orang sabah yang datang membanjiri tu bukit jalil , banyak juga orang sabah berkerja di KL ni , sedang kami baris tu ada satu kumpulan budak hingusan penyokong mppj , dorang cakap sabah tetap kalah , sabah tak reti main , sabah tak reti tendang bola , sabah dibawa tempurung kelapa .

Kami sabar saja lah , tapi ada juga ni kumpulan budak sabah bangsa bajau dalam 10 hari orang lah kali tu , pakai pakaian serba hitam , lepas saja dorang dengar sabah kena ejek2 ,bertumbuk bah dorang , tu budak Kl mana dapat lawan budak sabah masa tu , bikin takut juga nampak orang lelaki ni gaduh , kesian tu budak KL yang seorang kena pijak2 sudah dia oleh budak sabah . siapa suruh mengejek kan , macam sabah tu jijik dimata penyokong mppj .Polis saja yang kasih tenang keadaan masa tu .

Tapi sabah memang kalah bah masa tu , 3-0 huhu...! sedih oh belum pun tamat permainan ramai sudah penyokong sabah keluar dari stadium tu ,kecewa bah .

kami tunggu sampai habis tapi menitis juga airmata saya masa tu , jam10 kami balik , sampai rumah 11 lebij , sampai2 saja dirumah bising betul didalam rumah tu .
Rupanya edan sama rosa gaduh lagi ,alahaii ..Tidak aman sudah ni pasangan babal , kami masuk si rosa pula lari keluar dari rumah tapi si edan tidak kejar bini dia , dari kasih biar ja , kami pula yang kejar si rosa sana taman dia duduk2 menangis .

Saya sama rita pujuk supaya dia balik rumah sewa sama kami , tapi si rosa tidak mau , benci saya tengok tu lelaki sundal , kedapatan bah dia oleh saya tadi tu bawa perempuan dirumah lepas tu berkintut(makelove) dorang sana , saya sama rita berpandang2 saja , kami tidak juga terkejut dengat cerita si rosa , sebab biasa sudah sama si edan macam tu .

Kamu balik lah duluan , saya sini mau kasih tenang hati saya , mungkin saya mau minta cerai sama si edan ni , dia tidak pernah harga saya selama ni bilang si rosa .

Rosa jangan ambil keputusan terburu-buru ,fikir pasal anak kamu dulu , kau sabar saja dulu kau bimbing dia , manatau dia akan berubah juga saya cakap .

Tapi tidak power bah nasihat saya ni , sikit pun rosa tidak tersentuh dengan nasihat saya , tidak lama tu ada satu kereta berhenti dihadapan kami dan keluar tu lelaki , si ian bah pula tu , dia datang jumpa si rosa .

Sorry saya tidak ikut kamu , kamu pulang saja , saya ikut si ian p tempat dia , tadi saya call dia bilang rosa , saya sama rita tiada jalan sudah pujuk dia , takkan lah kami dukung si rosa bawa pulang kan , dia sendiri pilih jalan begitu.

Baru dorang mau masuk dalam kereta , tiba2 edan sama piol sampai .

Edan : "Huiii!! buat apa kau bawa bini saya ".!

Ian : sebab i tak pandai jaga bini u !!

Edan : pukimak kau!!! dushhh!!!

Satu tumbukan di mulut si ian , nasib ada ada si piol kasih sabar dorang , si edan jalan p dekat rosa , terus si edan genggam tu labi(barang kemaluan wanita) si rosa .

Edan : " berapa kali sudah ni jantan amput kau!!??jujur jawab sama saya "!!

sambil genggam labi si rosa .

Rosa : berkali2 sudah kami main , sekarang baru kau tau kah ?? lama sudah hubungan kami , mau masak sudah .

PEKPEK!! si edan tampar si rosa , kau pergi lah dengan jantan ni ! memang kau bukan perempuan yang baik2!! bilang si edan .

Lepas habis si edan cakap macam tu terus dia jalan entah p mana .
Rosa dan ian pun jalan , kami macam kena paku saja disitu , teruk betul perangai sesetengah manusia ni !

Lepas beberapa minggu tu ada lagi orang sabah datang kerja ditempat kami tu , dorang 4 orang dan laki bini , senang sikit hati kami ada juga kawan yang lebih berumur dan matang dari kami tinggal sama2 dirumah tu .

Lepas beberapa minggu si rosa menghilang ,tiba dia datang mau ambil pakaian dia masa si edan tiada dirumah , dia cakap lagi tu lelaki mau kawin sama dia .

Lepas beberapa minggu lagi kemudian , kami dengar berita kematian si rosa , dia mati dibunuh di tikam , kami dengar tu berita tidak bagus pun semua terkejut , tidak sangka umur dia tidak panjang , dalam siasatan, dia dibunuh oleh teman lelaki , dan dengar2 si rosa sama tu lelaki gaduh sampai tu lelaki bertindak diluar jangkaan ,teman lelaki dia tu lepas sudah buat macam tu sama si rosa dia melarikan diri tidak dapat dijejaki .

**Untuk pembaca ambil cerita ini sebagai pengajaran ,bukan bermakna lelaki yang berjanji kan intan dan berlian didepan mata semua dia tunaikan cerita ini bukan sengaja untuk membuka aib seseorang tapi setiap jalan cerita ada pengakhiran**

~UNTUK SI ROSA SEMOGA DIA TENANG DISANA~

Si edan pun terkejut juga dengar tu berita tapi sikit pun dia tidak nangis ,masih lagi dia tidak berubah , sampai lah beberapa hari tahun macam tu bertukar2 pakai perempuan .sampai lah dia main punya main ada satu perempuan mengandung anak dia .Dia kawin juga tu perempuan dan sampai lah sekarang perkawinan dia dengan bini kedua tu masih kekal tapi soal playboy dia tu , saya tidak tau lah sebab jarang terjumpa dia .

Akhir saya jumpa si edan yang hujung tahun lalu , saya tengok dia macam pakcik2 sudah dia sebab kerja kampung saja kan sekarang , anak dorang si rosa pula sekarang sudah besar lawa lagi dan saya pula sudah bertemu seseorang yang sangat baik dan yang tidak pernah kasih sakit hati saya , tapi sebelum saya jumpa kekasih hati saya sekarang ni ,macam2 juga onak dan duri saya lalui , si Reviline tau tu pasal cerita masa lampau saya lalui sebelum bertemu yang sekarang , saya hampir2 mau gila juga tapi syukur tuhan menyertaiku dalam setiap langkahku .

                                  ~ тaмaт ~

Kepada semua yang F (follow) ini cerita , saya ucapkan bebanyak terima kasih dan saya sangat2 terhibur dengan komen2 kamu .

Dalam cerita ni yang mana baik kamu ambil sebagai contoh , yang buruk jangan kamu ikut arr..terutama ike2 kimoci nanti sendiri merana , sekian terima kasih .

EDAN & JIA SEASON ll (true stories)Where stories live. Discover now