EDAN & JIA S2 (6)

959 45 11
                                    

EDAN & JIA S2 (Base on true stories)
REWRITTEN BY : REVILINE JAMES WANG
PART : 6

EDAN & JIA SEASON ll
(KISAH BENAR)
" sambungan cerita daripada lelaki
logiut dan kaki kelentong ( Sl ) .

Sebelum saya menaip ni part 6 , saya ketawa dulu ...Hahaha!! Lucu bah reader2 punya komen sama gurauan saya baca .
Si edan dapar satu pekataan "PUII!!!!",congrats edan haha!! dapat satu pui .

To reader Sylvanthie (Wattpad) muah!!! sana pipi arh .. kau punya komen juga paling manang(menang) paling meletup sama yang lain sana wattpad , sambil bergurau lagi disana watpad .

thanks a lot to Reviline J W sebab selalu passing tu komen2 pembaca dengan saya sejak dari S1 sampai lah s2 .

********************************************

Hubungan saya dengan edan masih okey juga , kadang dia kasih beli saya makanan masa ditempat kerja , pandai juga dia nyanyi2 kasih hibur saya . Dan selain si atung , ada lagi satu lelaki melayu suka sama saya tapi dua2 saya tidak layan ,setia kunun ni .

Pernah satu kali tu saya ,tanija p supermarket beli barang keperluan , masa kami d bawa tu tiba2 sana dari atas ,kami tengok si atung pula sana tingkap ,"tunggu sekejap", bilang si atung sambil dia kasih jatuh kertas dari atas p disana sana bawa tempat berdekatan tempat kami berdiri ,

Si rita yang p ambil tu kertas lepas tu dia buka , ada duit syiling 50sen untuk kasih berat saja tu kertas , dia baca tu surat lah "Jia , "i love you" saya suka kamu jia ", lepas tu si rita baca kuat2 , saya tengok si atung sana atas tapi tiada sudah dia , malu kali tu ,haha !! lepas tu kami jalan saja , si rita sama si tanija gosip2 pasal si atung , sambil kami berjalan2 .

Pengkhianat oh si atung ni , kenapa si atung tidak pilih saya ??? mau juga pilih orang yang sudah berpunya bilang si tanija , saya diam2 saja masa tu , sebab betul lah apa si tanija cakap , kenapa bukan dia sedangkan si tanija masih single .

Lepas beli barang tu ,kami p makan nasi sama berlaukkan ayam gulai sedap...Siap makan terus balik jam 7.30 Malam sudah ,tapi kalau KL baru mau gelap2 bukan macam disabah , gelap sudah betul tu kalau jam 7. 30 petang , dalam perjalanan tu kami jumpa si atung .

Jia boleh kita bercakap sekejap????? Si atung bilang , saya tengok kiri kanan si rita sama tanija dorang anguk2 saja , kami tunggu kau sanalah bilang si rita , terus dorang kasih tinggal kami dua si atung sendiri

Sebelum ni saya okey saja sama si atung tapi kenapa sekarang rasa janggal arr??? rasa perasaan tidak selesa ni , tapi saya buat macam biasa saja masa tu .

Atung : ko sudah makan????

saya ; sudah tadi , mana si edan ??

atung : edan jalan tadi ikut si tolou , sorry ar , sebab saya suka ko ,sedangkan saya tau ko sama si edan ,kawan sendiri pula tu .

saya : kalau tau ,kenapa kau buat juga??

atung : sebab saya ikhlas sayang sama ko .

saya : maksud kau si edan tidak ikhas sama saya lah??

atung : bukan macam tu tapi lama sudah saya suka ko ,saya tidak boleh pendam lagi perasaan saya terhadap ko .

Terima kasih sebab ikhlas sama saya , saya hargainya tapi biar lah kita sebagai kawan saja k ,maaf , saya kena balik sekarang .

Terus saya jalan saja kasih tinggal dia , si atung tengok saja sampai lah jauh sudah kami baru dia bergerak jalan , keesokkan harinya kami p kerja macam biasa , kami tunggu transport sana bastop, si edan sedia menunggu saya sana sudah , atung disebelah dia ja silik2 sama saya , janggal betul lah , nasib sekejap saja bas datang sudah yang boss kasih sedia untuk angkut kami p dikerja yang bas panjang punya .

Saya sama si edan duduk2 berdekatan , si atung balik2 juga maniguk(menegok) ni , saya tau sebab kadang2 mata kami bertembung , dia duduk disebelah kami saja .

Ditempat kerja tu masa saya p tandas si atung pun ikut p tandas juga , cepat2 dia kejar saya sana tangga , dia cakap dia akan tunggu saya juga jawapan dari saya pasal luahan dia .

Sorry atung , saya tidak boleh bagi kau harapan , saya sayang si edan , tapi si atung tidak putus asa , dia pigang tangan saya sambil dia cakap " saya tetap tunggu ko jia walau pun kau ada si edan ", sot kan dia ?? Saya tarik tangan saya , terus saya berlari kasih tinggal dia tapi punya saya terkejut si edan pun ada sana , tidak tau berapa lama si edan berdiri tapi saya tengok reaksi muka dia memang dia dengar sudah semua perbualan saya dengan si atung . Inikali lah ..

Eh bro ??? Kau ulang apa kau cakap tadi sama Gf saya , sambil si edan menuju tempat si atung , saya pula yang rasa takut masa tu , pelan2 saya ekori si edan yang memang panas sudah .

Sorry edan tapi saya tiada niat apa2 pun saya cuma , belum habis lagi si atung kasih habis ayat dia ,terua kena hinggap satu tumbukan dimuka dia si edan tumbuk .

Kau cakap sorry untuk apa ?? kau cakap tiada niat apa2 tapi kau cuba goda gf saya , itu girlfriend saya atung , kenapa kau buat saya macam ni ??? Pukimak kau ! pengkhianat , Dushh!! satu lagi tumbukan di pipi si atung kena .

Cepat2 saya p kasih sabar si edan , " Edannn",please jangan buat hal disini nanti kena goreng oleh boss...Bikin malu saja kita orang sabah bergaduh sendiri ",saya bilang sama si edan .

Tapi si edan tidak mau dengar cakap saya ! kitaii dia ! makin lahi dia p tumbuk si atung , si atung pun membalas sudah , ini kali lah di mana mau letak muka kalau bos tau dan semua kawan2 kerja disini bukan sikit2 lagi tu ,mau 200 orang juga perkerja boss tu , menangis sudah saya bergegar berusaha juga kasih lerai pergaduhan dorang dua , tapi bukan terlerai pun malahan saya pula terbuang sampai terhantuk disana dinding kepala saya , punyalah sakit .

Ngam2 pula masa rest tengahari tu ,semua orang turun p makan nahh!! apa lagi dapat lah dorang tengok orang sabah gaduh sebab berebut labi ,kitaii(celaka /dengan kata lain kitai juga barang kemaluan perempuan yang kotor)!! Kejadian ni berlaku masa tahun 2003 tempat di rahsiakan ,siapa yang pernah dengar kawan baik bergaduh gara2 perempuan saja , kami lah tu masa tu , lepas kejadian tu saya jadi top sudah kunun , eh ... Bikin malu saja bah .

Lepas kejadian tu boss tidak juga buang ,kami cuma kena kasih pindah dicawangan lain sudah , si atung pula berhenti kerja dia cari kerja ditempat lain , rumah sewa pun macam tu juga , dia tidak mau lagi tinggal sama si edan ,tinggal si piol , edan dan si tolou lagi ditempat dorang , sana lah masing2 bilik sudah dorang , dirumah tu ada 3 bilik kan .

Si tolou macam biasalah , sama si rosa macam laki bini sudah , selalu juga si rosa lepak2 ditempat dorang , rindu juga saya sama si edan tapi lepas tu hari hubungan kami renggang , jarang2 sudah jumpa ,tempat kerja pun lain sudah kan , kena lagi ganti2 shift siang malam .

Hampir 2 bulan saya kerja ditempat yang baru , pernah ot sampai 10 malam baru pulang , masa saya turun dari bas tu ,saya nampak si rosa berkepit sama seseorang tu tapi tidak berapa jelas sebab gelap tu tempat , haishhh!! si gedikk ni takkan lah melepak sampai jam2 begini dalam hati saya , makin dekat mesra dorang saya tengok .

kunun2 ( konon2) mau p tegur sebab laluan saya ni limpas sana tempat dorang lepak , dan bila saya sampai sana , punya lah , jantung saya macam mau terhempas disana lantai ,si rosa tengah dating pula sama si edan , shitt!!! apa lagi ,saya terus berlari tu tangga , setiap 1langkah 3 anak tangga saya limpas ,panas hati saya masa tu bercampur dengan perasaan kecewa , apa lagi beza si edan sama si atung??? 2x5 bah !! bunguk (bodoh) kau rosa !!

***itu lah orang cakap jangan mengata saja tapi sendiri pun sama macam sampah***

Sorry..Belum pula sampai 28sx yang saya cakap ni ...Hahaha!!

Bersambung

EDAN & JIA SEASON ll (true stories)Where stories live. Discover now