Selang sehari , kini majlis bertandang pulak ke rumah keluarga Irfan.
Irfan mengenakan sut tuxedo manakala aku mengenakan jubah labuh .
Aku tampil ringkas hasil rekaan hattan dolmat.Majlis diadakan dengan meriah memandangkan anak sulung . Kami diarak oleh adik-adik yamg memakai dress kembang . Cantik sangat .
Kami berjalan menuju ke pelamin .
Selesai bersanding kamk menuju ke meja makan.
Seperti di majlis sebelah aku jugak . Irfan masih menggunakan khidmat jurugambar tersebut.
Selesai makan kami melayan tetamu yang datang dan juga kawan-kawan Irfan yang tak sempat datang di sebelah aku hari itu.
Ucapan tahniah kami perolehi.
Sedang aku melayan tetamu , kedengaran suara Irfan ingin memberi ucapan."Assalamualaikum hai . Maaf menganggu . Di sini saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih yang tidak terhingga kepada kedua ibubapa mahupun sebelah saya sendiri dan sebelah isteri saya. Kepada ibu , terima kasih menjodohkan Irfan dengan Ameena . Pertunangan yang dirancang oleh keluarga membuat Irfan berasa syukur yang teramat sangat . Sejujurnya Irfan memang sukakan Ameena sejak kaki pertama kami bertemu . Irfan happy sangat apabila ibu tunjuk gambar Ameena dekat Irfan. Sayang , abang tahu pertemuan kita dulu tak manis dan bila jumpa ada saja yanh tak kena . Tapi percaya sebegitulah yang membuat abang untuk dekati sayang. Sayang lain dari yang lain. Sayang orang pertama yang berjaya buat abang jayuh cinta dekat sayang. Love u sayang. Abang doakan kita bahagia ke jannah".
Air mataku tak henti mengalirkan mendegar ucapan yang dibuat oleh Irfan . Sungguh menyentuh hati .
Irfan datang menghampiriku dan menghapuskan air mata ku.
"Heyy kenapa menangis ni ? Dah tak cantik sayang abang ni ".
"Terima kasih " ucapku.
Selanag beberapa hari , kami berangkat ke tanah suci untuk mengerjakan ibadah umrah selepas berhoneymoon di Maldives.
Impian ku mengejarkan ibadah umrah bersama suami akhirnya tercapai.
Di hadapan kaabah , aku mengucapakan rasa yang tidak terhingga kerana telah mengurniakan seorang suami yang baik dan penyayang.
Di situ jugak aku meluahkan rasa cinta kepada Irfan . Aku bersyukur .
"Abang , saya nak something ni . Sebenarnya sayang dah sukakan abang dari hari pertama sayang ter'stalk' abang tanpa sengaja di ig. Sayang minta maaf sepanjang perkenalan kita , sayang ada buat salah dengan abang ".
"Heyyy sayang takda buat salah apa pun lahh . Dah jangan nangis . Jom balik hotel . Kita nak pergi Maldives . Flight awal kan ".
Aku berjalan sambil Irfan memeluk bahuku.
Terima kasih Ya Allah.
YOU ARE READING
Pakcik Inspektor POLIS ! Suami AKU ??
Cerita PendekHandsome nya pakcik . 》 Highest ranking # 4 in short story (8/3/2018) 》 Highest ranking # 3 in short story (5/4/2018)