Love is about trust 2
by Qumangmau
Chapter 2DI AIRPORT AUSTRALIA
"Mr Andy??" tanya seseorang...
"yes??" kata andy.. abby tengok saja itu orang sebab tak kenal...
"i'm Mr George driver... please come with me... " kata tu pemandu sambil menunjuk ke arah sebuah kereta mewah di luar airport... andy dan abby angguk2 kepala saja.. sebab mr George ada bagitahu yang pemandu dia akan menjemput mereka bila sampai di airport...
"bagus juga tu servis mr gatal kamu tu" kata andy... abby hanya menjeling tajam.. terus andy ketawa kecil...
Mr George adalah orang malaysia juga cuma dia sekarang sudah menetap di Australia dengan anak2 dan bini beliau..
sampai saja dihotel yang sudah di booking andy dan abby keluar terus dari kereta dan terus check in... sebab letih sudah... kesian si andy baru saja pulang dari china terus ke luar negara lagi... disebab kan adik kesayangan dia... mana mungkin surub abby pergi seorang diri.. selepas kejadian kena culik dulu sekarang abby tak akan keluar sendirian kalau tak ada yang ikut... sampaikan abby terpaksa belajar seni pertahanan diri..."abg... abby call arina dulu ya... nanti merajuk pula tu budak kalau abby tak call.."kata abby pada andy... andy angguk2 kepala saja...
"kesian abby sayang sangat dia dengan catarina mana tidak dari kecil dia yang jaga..." kata andy dalam hati... sambil memandang abby yang ketawa2 bercakap dengan arina dalam talian...
"bye2 sayang mummy love u" kata abby terus menutup panggilan...
"abby sampai bila abby nak rahsiakan hal sebenar... abg rasa sudah sampai masa nya abby..."kata andy..
"but... abby takut catarina tak pecaya dan akan menyangka abby tak sayang dia lagi abg.. abby takut kehilangan catarina..." kata abby...
"abby bagus dia tahu dari mulut abby... kalau nanti dia tahu dari orang lain lagi dia benci abby.." kata andy... abby mengeluh kesal...
"salah kah saya sayang dia abg?? dia dah macam anak abby sendiri..." kata abby sambil duduk memandang ke luar jendela hotel...
"tak salah abby tapi merahsiakan sesuatu perkara dari orang lain akan menimbulkan masalah kemudian hari... abby fikir lah baik2..." kata andy menepuk bahu abby terus berjalan pergi meninggalkan abby dibilik hotel menuju ke bilik dia sendiri di sebelah bilik abby...
abby termenung mengenang kisah silam tentang kehadiran catarina dalam hidup dia...
#tb...
"angel saya balik dulu ya ke rumah mereka mum... kamu mau ikut kah??" kata robert pada abby...
"ada masalah apa rob?? macam penting saja..."tanya abby
"mum dan dady rina ada datang kerumah dengan membawa seorang budak...mum ada call suruh saya segera pulang" kata robert...
" baik lah saya akan ikut..." kata abby...
masa tu robert menjaga abby di rumah nya di kuching... dia sedikit pun tak mau jauh dari abby sebab robert takut akan terjadi lagi... sebab abby baru saja keluar dari hospital 2 minggu selepas koma... jadi robert membawa abby ke kuching untuk memdapatkan rawatan disana...kadang2 tina adik randy pun ada datang tolong jaga abby... tapi sekarang dia sambung belajar di UK..."siapa kah budak yang mum dan dady rina bawa ke rumah mum dan dady robert??"kata abby dalam hati..
robert dan abby segera ke rumah keluarga robert... tak jauh juga dari rumah robert sendiri...
"mum ada apa kah semua ini??" tanya robert pada mum nya selepas dia dan abby sampai.. dia duduk sebelah dady nya... abby pula duduk sebelah mum robert... sekarang hubungan abby dan mum robert sudah ok...
YOU ARE READING
Love is about trust 2
RomantizmAbby sudah bangun dari koma dia selama 2 bulan.. kehidupan abby dihadiri malaikat kecil yang bernama catarina... siapakah catarina?? Dapat kah abby menemui cinta sejati nya?? #sambungan dari love is about trust (1)