chapter 4

163 10 0
                                    

Love is about trust 2
By Qumangmau
Chapter 4

"kau!!!!???" abby..

"hello my lady... selamat datang ke kota pertemuan kita dahulu..." kata randy..

"wait.... kamu kah punya syarikat **** tu?? syarikat yang baru nak buat share dengan kami??" tanya abby...  randy main naik2 bulu kening dia... sambil tersenyum..

"bodoh nye kau abby macam mana kamu tak check dulu siapa punya company...tapi tak pa bukan saya meeting dengan dia saja pun.. banyak lagi syarikat lain yang ikut meeting..." bisik abby sambil mengetuk kepala dia pelahan...

"kenapa baby?? pening kepala kah?? sebab saya terlampau ensom kah malam ni??" tanya randy kacau abby... abby terus memberi jelingan maut... terus randy senyap takut kena telan...

"baik lah kalau macam tu mr randy.. kita buat lah macam biasa...  kita berjumpa pun atas dasar perkerjaan... bila pula kamu buka syarikat kat sini lagi??" tanya abby...

"ok miss abby... saya terima permintaan kamu tu... ni company lama saya bah... cuma tukar nama saja sekarang.. sebelum ni pun company saya ni berjalan dengan lancar walaupun saya tak da kat sini..mungkin dalam sebulan dua baru ada datang melawat..." kata randy... abby angguk2 kepala.. terus mereka berdua masuk ke dalam kereta randy...

"hotel mana kamu booking untuk saya??"tanya abby

"hotel rumah ku.." jawap randy senyum2.. abby terdiam... kisah silam datang lagi di fikiran abby... tak mungkin aku nak menjejaki rumah tempat aku di rogol dulu kata abby dalam hati...

"err abby kenapa diam?? tak lah saya main2 saja bah...  tentu lah kamu tidur kat hotel... lagi pun rumah saya yang dulu sudah saya jual... sekarang saya tinggal di apartment saja..." kata randy... abby hanya diam saja dan angguk2 kepala...

"sebelum saya pergi ke luar negara dulu sudah saya jual tu rumah... setiap kali saya ingat tu rumah buat saya merasa bersalah..." kata randy lagi.. abby hanya diam saja..

"but past is the past... jadi tak payah lah kamu mau rasa bersalah sampai sekarang.. sedangkan saya yang menjadi mangsa ni pun dah move on... jadi stop lah kamu mau ungkit cerita lama... tak da makna.." kata abby sekian lama sudah mendiamkan diri...

randy angguk2 kepala dia..." kamu memang seorang yang tabah abby" kata randy dalam hati...

"jom kita pergi jalan2 kejap..." kata randy senyum... abby menjeling tajam ke arah randy...

"kalau begitu mr randy... sila hantar saya pergi airport semula...sebab saya datang kesini atas urusan kerja dan saya tak layan apa2 yang tak berkaitan dengan kerja.." sindir abby geram...

"hahahaha.. garang nya... jangan marah nanti tak cute lagi tu muka kamu...nanti macam nenek2 sudah..." kata randy... abby diam saja pasang muka merajuk dia... randy senyum2 sendiri melihat perangai abby... sampai saja di hotel randy menolong abby membawa beg nya ke bilik...

"ok lah tidur ya baby... esok baru kita mula meeting... gd nite... muah..." kata randy dan terus kiss pipi abby... abby yang terkejut hanya mendiam diri saja sambil tengok randy yang berlalu pergi...

"aduh tolong lah... muncul lah perangai romantik dia tu... macam mana aku nak lari dari dia bah... pandai sangat dia cari alasan atas dasar kerja... macam mana nanti kalau aku jatuh cinta lagi... oh no.. plz lah pergi jauh2..." cakap abby semdirian sambil menutup pintu..

***************

ting... tong... bunyi bell

"isshh.. siapa pula ni... kacau bah orang mau tidur.." kata abby bangun terus menuju ke muka pintu..  dan terus memuka pintu... randy yang ada dimuka pintu terkejut melihat abby sambil menelan air liur nya...

Love is about trust 2 Where stories live. Discover now