chapter 14

124 10 0
                                    

Love is about trust 2
By Qumangmau
Chapter 14

"abby... saya dr.helina" kata helina sambil duduk dikerusi dan berhadapan dengan abby...abby memandangnya helina seperti dia mengingatkan sesuatu...

"dr.helina?? mana randy!!" marah abby sambil mengoncang badan dr.helina, melihat abby yang macam tu robert segera memeluk abby dari belakang takut abby akan mencederakan dr.helina.. dr.helina biasa2 saja malah dia memegang muka abby dengan tangannya sedikit pun dia tak takut melihat tindakkan abby tadi...

"robert lepaskan abby dan tinggalkan saya bersendirian dengan dia" kata dr.helina.
robert masih ragu2 tapi dr.helina menganggukkan kepala supaya robert pecaya apa yang dia katakan..
robert pun berlalu meninggalkan mereka berdua disitu abby menangis terbaring lemah dilantai seperti orang sudah hilang semangat..

"abby.... saya boleh tolong kamu tapi kamu janji jangan macam ni..  kamu mahu jumpa randy kan?? kalau kamu dalam keadaan lemah macam ni, macam mana kamu nak jumpa randy nanti??" kata dr.helina membelai rambut abby, abby berhenti menangis..

"betul kah kamu mahu tolong saya cari randy?? kamu tak tipu kah??" tanya abby...

"ya abby saya janji.. tapi kamu perlu bersemangat seperti dulu jangan lemah macam ni..." kata dr.helina...

"baik lah.. tapi kamu jangan tipu saya.." kata abby terus bangun dari terbaring abby terus duduk menghadap ke arah dr.helina..

"ok... macam tu lah.. kalau kamu lemah nanti randy lagi lemah.. jadi kamu kena kuat dahulu baru randy pun kuat.." kata dr.helina...

"di mana dia sekarang dr.??" tanya abby

"dia tak jauh dari kenangan  kamu dan dia abby, cuma kamu saja tak sangka dia akan disana... coba kamu ingat dimana kamu membuat dia gembira dan membuat dia bersemangat untuk berjuang hidup nya semula dulu??" kata dr.helina... lama abby diam berfikir selepas tu dia tersenyum lebar dan menganggukkan kepala nya... helina pun tersenyum bila melihat abby tersenyum kembali macam dulu...

"tak salah randy memilih kamu abby, kamu memamg seorang wanita yang kuat walaupun banyak saja dugaan dalam hidup kamu yang membuat kamu sedih..." kata helina dalam hati sambil membelai rambut abby yang tersenyum-senyum dari tadi...

Dr.helina memang sudah kenal siapa abby.. sebab tina selalu menceritakan tentang abby, dari randy yang pergi meninggalkan abby yang sedang koma.. randy sangat tersiksa dalam memcoba melupakan abby...

"sorry randy.. saya terpaksa membawa abby jumpa kamu saya tak sanggup melihat kamu juga tersiksa menahan perasaan kamu tu..." kata dr.helina didalam hati...

dalam masa sebulan keadaan abby semakin baik dr.helina sentiasa ada disisinya, sekarang abby mahu makan mahu bercerita dan juga tersenyum... senyuman nya yang manis dulu kembali lagi menghiasi wajah nya yang cantik...

"makan banyak2 abby biar kamu berisi lagi.." kata helina...

"kenapa helina?? saya kurus sangat kah??" tanya abby...

"err... x lah kurus sangat... tapi kamu perlu imbangankan BMI kamu tu..." kata helina nak cari alasan supaya abby dengar cakap dia...

"ok... tapi jangan lah sampai saya gemuk.." kata abby...
semua ketawa... keluarga abby termasuk robert merasa senang hati melihat abby mulai ceria seperti dulu...

"kamu tak akan gemuk abby... but chubby is cute u know.." kata robert kacau abby...

"lah.... tengok2 robert sudah cakap saya gemuk..." kata abby merajuk... semua ketawa...

"abby jangan dengar cakap si robert ni... dia kan ufo mana dia tahu pasal ni semua..." kata andy... membuat abby ketawa..

"ufo???" tanya helina pelik.. abby dan andy memandang helina lepas tu terus pecah ketawa robert pun ikut ketawa... helina masih bingung melihat mereka bertiga...

Love is about trust 2 Where stories live. Discover now