Love is about trust 2
By Qumangmau
Chapter 12"abby tak sabar bah saya nak tengok kamu nanti" kata wendy...
" ya bah.. ni lah saat yang kamu nanti2 kan saat kamu bertemu dengan cinta sejati.." kata elisya..
mereka semua baru sampai... cuma andy, tina dan robert saja belum sampai..."hahaha... saya pun tak sabar bah.. tak juga saya tahu jodoh saya memang dengan si randy..." kata abby
"ohh yalah cakap pasal si randy.. mana dia?? kenapa kamu tinggal kat sini bukan selama ini kamu tinggal dengan dia kah??" tanya elisya..
"ohh... saya yang bawa dia berpisah 2 hari ni... esok jumpa lah kat majlis... biar rindu2 dulu bah" kata abby... mereka pun berborak cerita2 dengan mum dan dady abby...
"emmm... sudah petang pun randy tak call saya mentang2 lah saya bawa berpisah 2 hari dia pula menghilang betul2.. call saja lah risau juga saya ni.." kata abby dalam hati...
tuuut... tuuut... 📱📱
" ishhh... mana pula ni lelaki indai boy(voice mail) pula yang jawap..." kata abby terus membuat panggil semula..
tuut.. tuut...
"hello baby..." jawap randy dengan suara lemah...
"hubby ok?? hubby kat mana ni?? kenapa bunyi suara macam lemah je??" tanya abby...
"hubby ok cuma letih sikit.." jawab randy..
"lah kenapa letih pula?? bukan semua persiapan sudah siap kah??" tanya abby
"ya semua dah siap tapi kerja di office belum siap.." jawab randy lagi..
"bah2 hubby rehat lah esok lagi letih tau.. nasib majlis berlansung waktu petang kalau tak pengsan hubby nanti" kata abby bergurau...
"hahahaha... pandai2 baby kacau hubby ya.. " kata randy sambil ketawa kecil..
"betul bah nama nak main game lagi" kacau abby lagi...
"oohhh... dah nakal sangat ohh, kacau hubby, baby jangan nak goda2 hubby tau nanti hubby pergi sana baru tahu" kata randy... abby ketawa saja kacau si randy...
"jangan2... ok lah hubby rest cukup tau esok kita jumpa" kata abby terus memutuskan panggilan...
randy senyum2 gembira dapat dengar suara abby..."wow??? why so happy??" who that??" tanya helina..
"ofcos lah... my sweetheart and my everything..." kata randy senyum... tapi randy pelik melihat muka helina tiba2 bertukar menjadi sedih...
"randy i have bad news for u, that...." kata helina..
"tahap ke berapa helina?? just tell me" kata randy memotong percakapan helina..
"tahap ke 3" jawap helina..
randy terus membuang pandangan nya ke luar tingkap hospital..."i'm sorry" kata helina..
"it ok..." jawap randy...
malam itu randy tak dapat tidur asyik memikirkan sesuatu... lepas tu dia mencapai hp dan mendail..."hello..." kata randy...
**************
pagi tu abby sudah siap2 untuk majlis nya yang diadakan di hotel bandar kuching...
wendy dan elisya menjadi MUA dia.. semua mereka dua yang urus...
yang lain2 urus segala barang yang di hotel... majlis bermula pukul 2 petang..." wah!!! cantik betul kamu kak abby" kata tina..
"thank q tina..." kata abby yang masih di conteng2 oleh elisya dan wendy..
"abby ni memang cantik tau tak payah make up pun dah cantik tu lah dia saya ambil jadi modeling untuk butik kami dulu" kata elisya...
"tak sabar nak tengok reaksi randy nanti tengok abby sungguh cantik hari ni" kacau wendy lagi.. muka tina berubah tiba2...
"hahahaha... jangan saja tak habis tu majlis sudah kena bawa lari ni kawan kita" kacau elisya... mereka ketawa2 mengusik si abby..
"kenapa muka tina macam sedih saja?? bukan sepatutnya dia happy kah?? saya kahwin dengan abg dia" kata abby dalam hati melihat muka tina yang agak sedikit sedih..
"bah kak saya pergi dulu ya.. jumpa kamu di hotel nanti..." kata tina... abby angguk2 kan kepalanya..
waktu seakan-akan lambat... abby sudah selesai dan sudah bersedia untuk pergi ke hotel tempat majlis berada...
tapi tiba2 hati abby rasa lain saja.. rasa macam gelisah..."beb.. kenapa hati saya macam lain2 saja ohh.. macam ada sesuatu yang berlaku" kata abby pada wendy dan elisya semasa mereka dalam perjalanan ke hotel..
"mungkin kamu rasa takut kot.. biasa lah pengantin baru..." kacau wendy... mereka 3 sama2 ketawa..
"mungkin juga lah..." kata abby menenangkan hatinya..
"jangan fikir yang bukan abby.. kamu relax saja" kata elisya...
stay cool abby jangan nak mengada sangat takut selama ni pun sudah biasa tinggal sama randy...
sampai saja di hotel wendy dan elisya pun turun dan membuka pintu kereta untuk abby.. banyak sepupu2 abby yang jadi pengapit sudah menunggu di pintu hotel...
sampai saja depan pintu ballroom.. abby dan para pengapit dia berbaris sedia untuk masuk ke dalam.. catarina di hadap menjadi flower girl selepas tu datang dady abby untuk menimpin tangan abby masuk ke ballroom nanti...
bila diumum kan pengantin perempuan sudah sampai pintu ballroom pun dibuka.. masa tu abby tak dapat melihat kehadapan dia menundukkan kepala nya ke bawah.. dia merasa seperti dirinya sangat sedih dan dengan tiba2 air mata abby jatuh.. abby sendiri tak tahu dengan perasaan dia yang tiba2 sedih..."kenapa saya sedih ni, kan selama ini saya tunggu2 saat macam ni terjadi berkahwin dengan orang yang saya cinta.." kata abby dalam hati sambil mengengam erat lagi tangan dady nya, dady abby perasan dan berbisik..
"relax baby.. stay cool... jalan tu tengok depan dan senyum.. semua melihat baby.. nanti orang kata baby kahwin terpaksa pula.." kata dady abby... abby pun terus mengangkatkan muka nya dan melihat kehadapan dengan senyuman manis dibibir nya..
"sungguh segak randy hari ni.. tapi kenapa macam ada kurus sikit badan dia.. tak mungkin baru tak jumpa 2 hari jadi kurus pula?? tak mungkin lah.. mungkin saya yang terlampau cemas ni tu lah nampak yang bukan2..." kata abby dalam hatinya...
sampai saja abby dan dady nya di atas pentas dady abby terus turun dari pentas supaya majlis akan segera bermula... abby tidak memandang kesayangan nya disebelah dia cuma memandang ke hadapan memandang Father yang akan memberkati perkahwinan mereka...
"baik lah pengantin perempuan pun sudah sampai, mari lah kita sama memulakan majlis ini... adakah anda berdua sudah bersedia??" tanya Father pada mereka dua.. mereka dua angguk2 kepala saja...
"baik lah ikut setiap berkataan yang saya sebut nanti..." kata Father tersebut...
"ROBERT LEONARD FRANCIS" kata father...
"WAIT!!! WHAT THE??" kata abby
#bersambung...
YOU ARE READING
Love is about trust 2
RomanceAbby sudah bangun dari koma dia selama 2 bulan.. kehidupan abby dihadiri malaikat kecil yang bernama catarina... siapakah catarina?? Dapat kah abby menemui cinta sejati nya?? #sambungan dari love is about trust (1)