chapter 3

158 10 0
                                    

Love is about trust 2
By Qumangmau
chapter 3

selepas perjumpaan dia dan randy... abby banyak mendiamkan diri dan banyak termenung... sampai lah mereka habis makan malam... bila sudah lewat malam tina pun minta izin untuk balik... tiba2 abby bersuara...

"tina boleh kah kamu hantar saya ke bar yang terdekat??"kata abby pada tina... tina hanya diam tak menjawab segera memandang robert... robert pun terkejut mendengar kata2 abby...

"err sure... boleh..."kata tina... abby dan tina pun sama2 keluar mahu ke kereta.. tiba2 robert menanya...

"kamu mau kemana abby?? boleh saya ikut??"kata robert... abby tidak memandang robert dia hanya temenung..

"i need be alone now rob... please let me go for this night... " Kata abby pada robert terus masuk ke kereta tina... robert hanya diam saja menbiarkan abby pergi bersama tina...

"kenapa kamu begitu abby adakah kamu tak suka saya bersama tina atau sebab kamu sudah berjumpa dengan randy lagi" kata robert dalam hati sambil memandang kereta tina berlalu pergi...
semua sudah tidur termasuk catarina.. kecuali robert... dia amat risau bila abby tak balik2...

DI BISTRO

"one more glass please... "kata abby pada bartender.. sekejap saja bartender tu menyiapkan air minuman yang abby minta..

"emmm banyak juga orang di bistro ni ohh.."kata randy berjalan masuk ke dalam bistro... dari jauh randy nampak seseorang yang dia kenal...

"banyak juga sudah ni orang minum..gaduh dengan robertkah??" kata randy dalam hati bila melihat gelas2 kecil diatas meja depan abby... randy terus pergi sebelah abby dan duduk dikerusi yang kosong sebelah kanan abby...

"seorang je??"tanya randy pada abby sambil order minuman..

"tak dengan kawan kamu ada nampak orang dengan saya??" kata abby tanpa menoleh pada randy... randy senyum2 kena perli oleh abby... memang sudah tahu abby sendiri lagi mau tanya...

"where your husband?? " tanya randy... abby terus menoleh ke arah orang yang menanyanya... dia terkejut bila melihat randy di sebelahnya...

"husband?? what are funny questions.. saya belum kahwin..." kata abby selepas lama merenung muka randy...

"habis tu catarina??" tanya randy... anby mula perasan randy macam pelik je...

"will.... saya dan robert belum kawin.. dan catarina adalah anak saya... so kenapa??" tanya abby pada randy..

"hah?? saya tak faham bah apa kamu cakap ni??" kata randy pening fikir apa yang abby katakan.. lepas tu randy tiba2 terkejut dan bersuara...

"don't tell that is our daughter??"kata randy lagi sambil menarik kerusi abby supaya dia boleh dekat dengan abby...

"why you so stupid??  fikir bagus2 bah.." kata abby terus mengetuk kepala randy..

"ouch!! sakit bah... dah saya tak faham apa kamu cakap... kalau kamu belum kahwin habis tu anak datang dari mana?? setahu saya...."kata randy...

"setahu kamu..  kamu lah bapa nya sebab kamu rogol saya dulu begitu kamu mau cakap kah?? bodoh.. mana mungkin bah.. bukan air kamu kuat sangat pun... kalau air kamu power sangat ofcos u have child with me... tapi kenyataannya tidak... ok..." kata abby tanpa malu.. sebab sudah mau mabuk... randy tersengih-sengih...

"lurus jak kamu cakap oh abby tak pernah berubah perangai kamu ni.." kata randy dalam hati senyum2 sendiri...

"bah kalau macam tu sekarang lah kita dua buat lagi... kalau mau test kuat ke tak" kata randy.. abby terus menoleh ke arah randy..  randy senyum sinis..

Love is about trust 2 Where stories live. Discover now