Love is about trust 2
By Qumang mau
Chapter 6"mana ada abby pergi seorang je.. abby pergi dengan si randy.. kan randy" kata abby sambil menoleh ke arah randy..
randy yang tadi duduk menyandar di sofa tiba2 terkejut mendengar nama dia kena jual... randy terus menjeling tajam ke arah abby mau minta kepastian..."ehh?? kamu lupakah randy kan kita dua sudah merancang nak pergi sama2 nanti sebab nak eratkan lagi hubungan kita.. takkan kamu lupa kot kamu sendiri yang punya idea bah.." kata abby terus memberi randy pandangan yang penuh harapan.. supaya lelaki tersebut tahu akan rancangan dia yang nak lepas dari semua tu...
"betul kah ni anak randy??" tanya dady abby...
"err betul uncle... hehe..." kata randy sambil mengaru kepala dia yang tak gatal... lepas ni dia nak buat perhitungan dengan abby pasal semua ni.. senang2 nak jual nama orang ni amoi...
"abby kenapa kamu nak masukkan nama saya pula tadi.. tak da nama orang lainkah kamu nak pakai??" kata randy... abby diam2 saja tepi kolam kecil di luar rumah robert...
"betul bah apa saya cakap tu... randy kenapa tak kita coba lagi untuk bersama?? sebab saya rasa sudah tiba masanya saya pergi jauh dari hidup robert sebab saya selalu kacau kebahagiaan dia.. sekarang dia sudah ada tina tolong jaga dia dan jadi mummy catarina..." kata abby sekian lama dia berdiam diri.. randy duduk disebelah abby sambil memandang muka abby yang bertukar sedih bila berbicara pasal robert dan catarina..
"abby betul kah apa yang kamu buat ni?? kamu sudah fikir masak2 kah?? jangan kamu buat pekara yang boleh menyakiti hati kamu tu... kamu masih sayang robert kan??"kata randy sambil memelai rambut abby, abby menutup mata nya membiarkan dirinya dimanjakan oleh randy.. sungguh dia selesa bila dibuat begitu, melihat abby selesa randy memeluk bahu abby dan meletak muka abby didada nya...
"abby jangan macam ni... kalau kamu tak dapat terima saya dalam hidup kamu saya rela tapi jangan siksa hati kamu kerana orang lain, kamu seharusnya mencari kebahagiaan kamu tu abby cukup lah kamu merana selama ini" pujuk randy sambil memeluk abby.. abby terasa selesa dipelukkan randy tiba2 air mata abby mengalir begitu saja... randy terkejut merasa ada air panas membasahi dada randy.. randy tahu abby sedang menangis melepaskan semua nya yang terpendam dalam hati nya walaupun sekadar tangisan saja...
"mengapa baru sekarang kamu faham akan diri saya randy mengapa tak dulu lagi.. tentu saja saya sudah jadi milik kamu dulu... tapi sekarang terlalu susah untuk saya memcoba terima kamu balik.. tapi jangan risau nanti saya akan coba menerima kamu kembali..." kata abby dalam hati...
"abby2 sampai bila kamu nak macam ni menyiksa hati mu sendiri untuk kebahagiaan orang lain... saya tahu kamu masih sayang si robert tapi kamu takut untuk terima kenyataan.. sebab kamu susah untuk pecaya dalam cinta lagi abby... tapi Love is about trust darling..." kata randy sambil mengusap belakang abby membiarkan saja abby menangis...
ada seseorang melihat aksi mereka berdua disebalik tingkap atas...
"semoga kamu bahagia nanti abby" kata nya dalam tangisan...
AIRPORT MIRI
"bye abby..."
"jaga diri baik2 ya"
"tolong jaga adik saya bro jangan lukakan dia lagi"
"bye mummy.. jangan lama2 tau nanti arina rindu.."abby hanya senyum saja mendengar kata2 dari family dia... selepas dia memeluk semua ahli keluarga nya.. abby pergi ke arah robert terus memeluk robert..
"rob.. semoga kamu bahagia bersama tina nanti kamu jangan risaukan saya nanti kita jumpa lagi, please open your heart for tina she love u so much.." bisik abby di telinga robert semasa dia memeluk robert.. abby ingin melepaskan pelukkannya tapi ditahan oleh robert..
YOU ARE READING
Love is about trust 2
RomanceAbby sudah bangun dari koma dia selama 2 bulan.. kehidupan abby dihadiri malaikat kecil yang bernama catarina... siapakah catarina?? Dapat kah abby menemui cinta sejati nya?? #sambungan dari love is about trust (1)