Love is about trust 2
By Qumangmau
Chapter 16"dady randy ada kat sana kah??" tanya helina..
"ada lina kenapa??" tanya dady helina
"tak helina nak jumpa dia.." kata helina dan terus memutuskan talian...
helina memecut keretanya menuju ke rumah randy di kuching... randy dan tina sudah balik ke kuching semula sebab syarikat mereka memerlukan randy...
"randy i need to talk with you.. " kata helina..
"what helina??" tanya randy yang duduk di taman...
"about abby" kata helina membuat randy bangun dan berlalu pergi randy tak mahu ada kaitan dengan abby lagi cukup lah sekadar dia tahu abby masih hidup...
"randy dengar dulu jangan bah kamu lari dari perasaan kamu sendiri... kamu tak kesian kah dengan abby??" tanya helina sambil mengejar randy...
"cukup lah helina biar dia bahagia dengan robert lagi pun dia sihat2 saja kan.." kata randy sambil berjalan..
"stop randy... saya rasa kamu ni bodoh sangat dan kamu juga yang sudah merampas kebahagiaan abby dimuka bumi ini KAMU TAHU KAH!!!!" marah helina yang tak puas hati dengan perangai randy yang degil itu....
"apa kamu cakap ni hah?? helina kamu tahu kan dia sudah ada robert yang boleh bahagiakan dia sampai tua kenapa pula kamu cakap saya yang rampas kebahagiaan dia??" tanya randy menoleh ke arah helina yang di belakangnya...
"disebabkan kamu lah abby tak dapat berjalan seperti biasa dan dia juga hilang ingatan... KAMU TAHU DISEBABKAN KAMU!!!" teriak helina geram dan terus pergi meninggalkan randy yang masih tertanya-tanya dengan kata2 helina...
randy segera balik ke rumah nya dan mencari tina dia melihat tina sedang berborak dengan dady helina..
"tina tolong bagitahu saya betul kah abby tak dapat berjalan seperti biasa dan hilang ingatan..." tanya randy... tina dan dady helina sama2 terkejut mendengar randy bertanya begitu...
sedangkan dulu dia yang paling tak suka bila ada orang bercerita tentang abby..
"errr... ya abg selepas dia kena langgar di UK dulu"kata tina. ragu2..
"kenapa tak bagitahu abg selama ni??" marah randy..
"err... abg sendiri yang tak suruh sebut2 nama abby didepan abg macam mana kami nak bagitahu.." kata tina takut...
"kamu call robert sekarang abg nak jumpa abby sekarang juga!!" marah randy terus naik ke atas....
**************
AIRPORT MIRI"robert saya dan randy sudah sampai mana kamu??" tanya tina bila robert menjawap panggilan nya...
"kejap ya saya tengah on the way.." kata robert...
"abby mana??" tanya randy sebaik saja dia masuk ke dalam kereta robert...
"dia masih di hospital kerana kepala dia sentiasa sakit, sebab dia selalu memaksa diri sendiri mengingati semua tentang kisah silam nya...
"why abby..." kata randy dengan suara yang kecil..
sampai saja mereka di hospital robert terus membawa mereka berdua menuju ke wad abby... mereka berjumpa dengan andy yang sedang duduk di dalam wad tapi abby tak ada...
"mana abby bro??" tanya robert membuat andy menoleh ke arah belakang bila mendengar suara robert...
"dia pergi jalan2... mum yang bawa turun.." jawap andy yang masih tak perasan ada randy dan tina...
YOU ARE READING
Love is about trust 2
Любовные романыAbby sudah bangun dari koma dia selama 2 bulan.. kehidupan abby dihadiri malaikat kecil yang bernama catarina... siapakah catarina?? Dapat kah abby menemui cinta sejati nya?? #sambungan dari love is about trust (1)