You self destructive,
Little girl.
Pick yourself up,
Don't blame the world.
So you screwed up,
But you're gonna be okay.Haukut itseäsi päivittäin. Lyttäät niin paljon kuin vaan ehdit ja pystyt. "Olen niin paska, turha, hyödytön, kellekään kelpaamaton" pääsee liian usein suustasi. Miksi haukut itseäsi, kaunis pieni tyttökulta? Se vain pahentaa oloasi entisestään. Sinun pitää ottaa ensimmäinen askel kohti parempaa, vaikka pelottaisikin, vaikka tuntuisikin vaikealta. Kukaan ei voi tehdä sitä sinun puolestasi. Ei kukaan. Joskus sitä vain astuu syrjään polulta ja niin sanotusti epäonnistuu, mutta se ei ole maailmanloppu. Kyllä sitä aina selviää. Epäonnistuminen ei määritä sinua ihmisenä – se vain kertoo, että ensi kerralla sinun pitää tehdä enemmän töitä.
Now call your boyfriend,
And apologize.
You pushed him pretty far
Away last night.
He really loves you,
You just don't always love yourself.Älä syytä parisuhdettasi, että menee huonosti. Hän, toinen suhteen osapuoli, ei ole tehnyt mitään pahaa. Pyydä anteeksi, kun askellat harhaan. Kannattaa korjata ihmissuhteet mahdollisimman piakkoin välirikkojen jälkeen – vaikka sinulla on paha olo, älä syytä siitä muita. He vain yrittävät tukea ja auttaa sinua. Et ole yksin. Hän rakastaa sinua, hän tekisi mitä vain sinun puolestasi. Älä sano, että hän ei välitä sinusta. Silloin kun sinä itket olevasi maailman kamalin ihminen, hän pysyy tukenasi, turvanasi ja sanoo päinvastaista. Hän rakastaa sinua. Todella. On vaikeaa aina rakastaa omaa itseään, mutta silti se on sen arvoista. Sinua ei kukaan voi korvata.
And all this time,
Ohh-oh, all this time,
You have had it in you,
You just sometimes need a push.
All this time,
Ohh-oh, all this time,
You have had it in you,
You just sometimes need a push.Kaiken tämän ajan sinä olet kestänyt. Sinä olet vahva, arvokas. Sinusta on johonkin. Kaiken aikaa sinulla on ollut avaimet parempaan tulevaisuuteen. Sinun vain pitää jaksaa, punnertaa kohti parempaa tulevaisuutta. Tee se. Se on sen arvoista. Joskus tarvitsemme jonkun, joka tökkää meitä ja ohjaa kivisellä polullamme. Kukaan ei kuitenkaan voi kulkea sitä sinun puolestasi. Meille on annettu sellainen elämä, johon olemme tarpeeksi vahvoja kulkemaan.
Think all the mean girls,
That pulled your hair,
Are barefoot now,
And pregnant dear,
And you write pop songs,
And get to travel around the world.Mieti heitä, jotka haukkuivat sinua. He, jotka koulun käytävillä tönivät ja tirskuivat kun menit ohitse. Heillä jokaisella on varmasti elämässään jokin vaikea osuus, kuten sinullakin. Sinä et ole ainut, joka ei ole saanut kokea vain elämän valoisia puolia. Onko se karman laki, kun he saavat ansionsa mukaan? Ehkä sekin on opetus, että aina omien valintojensa kautta ei saa täydellisyyttä. Pitää vain elää muista välittämättä. Sellaisia ihmisiä ei kaivata, jotka sanovat noin rumasti toiselle, jotka toivovat toisen vain kuolevan, tosissaan. Olet parempi kuin he.
And all this time,
Ohh-oh, all this time,
You have had it in you,
You just sometimes need a push.
And all this time,
Ohh-oh, all this time,
You have had it in you,
You just sometimes need a push.Sinulla on varmasti elämässäsi paljon aikaa, kun tunnet olevasi kykenemätön suoriutumaan edessäsi olevasta tehtävästä. Jokaisella on. Kaiken aikaa sinuun kuitenkin uskotaan, sinuun luotetaan, sinun toivotaan pärjäävän. Sinulla on aina joku, joka kuuntelee murheesi ja joka välittää. Muutos lähtee sinusta itsestäsi – olet tarpeeksi vahva siihen.
So you've had some detours,
Some stupid men.
Now we know what not
To do again.
Besides you lucked out,
Finally.Elämässäsi kaikki ei ole ihan mennyt putkeen. Tarvitsisiko edes? Kunhan olet lähempänä ideaalitilannettasi, askeleen lähempänä onnellisuutta. Elämään kuuluu vääriä valintoja, kiertoteitä kohti parempaa sekä rikki repiviä parisuhteita. Kaikki ei tee sinusta parempaa ihmistä tai auta eteenpäin. Aina kuitenkin kannattaa ponnistella. Lopuksi kaikki kääntyy parhain päin.
And all this time (all this time)
Ohh-oh, all this time (all this time)
You have had it in you,
You just sometimes need a push.
And all this time (all this time)
Ohh-oh, all this time (all this time)
You have had it in you,
You just sometimes need a push.Sinulla on voimaa. Olet vahva. Olet kaunis. Olet voimakas. Tee se. Kuuntele tukevia, rakastavia sanoja, paina kovempaa. Antaa mennä, älä pelkää. Nyt, mene, mene. Kuin juoksukisojen kannustushuudot maalisuoralla. Antaa mennä, elämä ei sorru noin vain.
All this time,
Oh, all this time,
You've had it in you,
You just sometimes need a push.
(All this time)
(All this time)Suutani kuivaa, päätäni huimaa. Olen ylpeä. En ole koskaan ollut näin ylpeä sinusta. Teit parhaasi ja totisestikin voit itsekin osoittaa ylpeyttä. Sinä toimit niin kuin parhaaksi näit ja annoit itsellesi voimaa toimia, voimaa osoittaa olevasi arvokas. Olet hieno ihminen. Elämä antaa meille monia asioita. Olen kiitollinen, että se antoi minulle sinut. Sain nähdä upean selviytymistarinan. Mieleeni tulee vain lastensatu rumasta ankanpoikasesta. Siitäkin tuli loppujen lopuksi joutsen. Sinäkin olet joutsen, kaunis, ylväs ja vahva. Nosta pääsi kohti taivasta. Sinä teit sen. Sinä todellakin teit sen.
// heei vaan! aattelin koneen uumenista etsiä jonkun tekstin julkaistavaksi, toivottavasti tämä kelpaa teille :)
Voisin taas jakaa tämän tekstin taustaa, jos jotakuta kiinnostaa. Teksti on siis kirjoitettu vuoden 2016 lokakuun loppupuolella, että on miltei jo vuoden vanha. Mun kynäilemän tekstin lomasta löytyy englanniksi biisin sanoja, joka on samanniminen kuin novellinkyhäelmäkin - Maria Mena on artisti, jos haluatte biisin kuunnella! Kuuntelin siis kyseiseen aikaan suhteessa paljon tätä All this time-biisiä kenties sanoman vuoksi ja inspiroiduin kehitellen tällaisen tekstin biisin kylkeen. Pakko kyllä myöntää, että lopputulos tuntui onnistuneemmalta silloin vuonna 2016 kuin nyt vuonna 2017 :D Jos nyt ryhtyisin kirjoittamaan tätä tekstiä, muokkaisin varmaan tiettyjä kappaleita enemmän kuin toisia - lopusta tykkään vieläkin.
Antakaa ihmeessä mitä vaan palautetta, jota keksitte! ootan innolla saavani kuulla, että iskikö tämä kehenkään ja tarkoitti jotain vai oliko enemmänkin "ihan ok" - lukukokemus vai kenties jotain muuta ^^
Toivomuksia saa esittää, että millaista tekstiä toivoisi mun kaivavan koneen tiedostoista, erilaisia naputtelun tuotoksia kun riittää!
YOU ARE READING
Les Petites
Short StoryKokoelma novelleilleni, lyhyille teksteilleni, jotka kumpuavat pääni sisältä joskus sokerisina, joskus synkkinä höytyvinä. jokainen teksti on omaa käsialaani, joten plagiointi ei sallittua missään määrin. Upean kannen on taiteillut nettiystäväni, Za...