Mä nään itteäni niin paljon sussa. Mä nään mun elämäntarinan sun elämässä. Mä en oo sä, mutta silti niin samanlainen silti niin erilainen. Säkään et voi kieltää, että kaikki ois täysin samaa tai erilaista.
Mä tiedän, millasessa kurapellossa sä joudut kävelemään. Mä tiedän miltä se tuntuu, kun kaikki vähättelee sua, kävelee päältä. Mä tiedän sen, miltä se tuntuu kun muut kohtelee sua kuin kengänpohjaan tarttuneita jätöksiä, turhaa roskaa. Mä tiedän sen paremminkin kuin hyvin, usko pois vain. Mä en oo kokenut kuitenkaan täysin samaa, enkä välttämättä koskaan tulekaan. Tiiän vaan kuinka pahalta se tuntuu, kun asiat menee tuohon suuntaan. Ja ne menee. Aina. Ei vaan voi välttyä, vaikka mitä tekis. Se musta onkin kummaa. Millä ihmeellä universumi valitsee meidät, mitä me ollaan tehty ansaitaksemme tämmönen kohtelu?
Mun ongelmat ei oo samoja kuin sun. Eikä ehkä läheskään yhtä isoja, pikemminkin aika vähäpätösiä. Ainakin joskus. Silti mua sattuu, silti ne jutut voi loukata. Silti mä oon rikki. Vaikka sitä ehkä olettaiskin, että pitää olla paljon hienommat ja vaikeemmat ja monimutkasemmat ja kaikkea ongelmat. Mä oon mä, ja silti tiiän miltä se tuntuu.
Sä et ehkä usko, että me ollaan tavallaan hyvinkin samanlaisia. Se on ihan fine. En mä oletakaan mitään muuta. Mä en silti ymmärrä, kun sä käännät aina sen pois siitä, että meidän on pakko olla superisti erilaisia tai muuta. Tai siis säkään et tavallaan osaa nähdä kuin sen oman sisälläs vellovan tuskan. Mä ymmärrän. Mutta mä en hyväksy. Ei se oikeuta sulkemaan mua ulos kuin en ois auttanu sua. Mä tiiän, miltä susta tuntuu ja oon valmis tukemaan polullas. Silti sä et halua antaa mun auttaa, vaikket selvästikään pärjää yksin. Huolestuttavaa.
I'm just like you. Vaikka sä et sitä uskokaan.
Tämä pätkä on kirjoitettu vuoden 2017 lokakuun lopussa. Tekstin inspiraationa on Louis Tomlinsonin silloin juuri ilmestynyt kappale, joskin tekstin suunta muuttui kesken kaiken pois biisistä johonkin vähän henkilökohtaisempaan.
Mielelläni kuulisin tulkintoja tekstistä, oli ne sitten mitä tahansa! en muista kovin tarkkaan, mikä oli ajatuksissa kun tätä on tullut kirjoitettua, siksi etenkin kiinnostaisi muiden tulkinnat.
palaute olisi muutenkin ihan helmi juttu :--)
YOU ARE READING
Les Petites
Short StoryKokoelma novelleilleni, lyhyille teksteilleni, jotka kumpuavat pääni sisältä joskus sokerisina, joskus synkkinä höytyvinä. jokainen teksti on omaa käsialaani, joten plagiointi ei sallittua missään määrin. Upean kannen on taiteillut nettiystäväni, Za...