5

8 1 0
                                    

Bölge komiseri bunun büyüyle ya da sihirle bir alakası olmadığını hemen tespit etti.Zorlayıcı da olsa tek bir açıklaması vardı bu olayın. Her şeyin eni konu farkında olan biri kapıyı zorlamış, belki de üç kere zili çalmış ve daireye girmişti. Bu belki de yakışıklı bir gençti ve Donatella ona hiç zorluk çıkarmadan, uysal uysal peşinden gitmişti. Gaspçı her şeyi; kapıcıya görünmemek, yanında böyle iri yarı ve bir şey umursamayan kadınla kimsenin merakını cezbetmeden dış kapıdan çıkıp gitmek gibi her türlü ayrıntıyı hesaplamış olmalıydı. Üstelik bu gaspın sadece bir amacı olabilirdi. Fidye olamazdı; Amanzio Berzaghi, Gondrand 'ın mütevazı bir çalışanıydı ve fidyeyi ödeyecek parayı asla bulamazdı. İntikam da olamazdı, çünkü ne Amanzio Berzaghi 'nin her hangi bir düşmanı vardı (hatta onu tanıyanlar acıklı öyküsüne üzülüyorlardı), ne de Donatella gibi eve kapatılmış birinin meçhul düşmanları olabilirdi. O halde, kızın güzelliği ve fiziksel görkemi göz önüne alındığında gaspın tek nedeni şu olabilirdi: İstismar ve fuhuş. Donatella Berzaghi her şeyden, kızın zekâ durumundan ve gün boyunca yaptıklarından çok iyi haberdar biri tarafından o evlerden birine götürülerek, güzel ve şehvetli olmaları kaydıyla zekâ özürlü kadınlardan da hoşlanan varlıklı müşterilere pazarlanmak amacıyla kaçırılmış olmalıydı.

Bölge karakolunun değerli görevlisi sadece bu ihtimali uygun gördü ve olayı iki yönden araştırmaya başladı. İlk olarak Tunus Bulvarı 15 numarada ikamet eden herkesi incelemeden geçirdi. Donatella Berzaghi 'yi kaçırabilmek için, babasına, yani aileye ' yakın ' biri olmak lazımdı. Belki de apartmandan bir komşuydu. Ama çeşitli araştırmalar sonuç vermemişti, bina sakinlerinin hepsi meslek sahibi, memur ya da emekliydi ve böyle bir kız kaçırma vakasıyla bağlantılarının olması çok zordu. En çok kuşku çwken kişi kapıcı olmuştu. 

Amanzio Berzaghi bir yangın ya da başka bir tehlike durumunda kapıyı açması için ona evin anahtarlarının yedeğini vermişti ve kızı kaçıran kişi onu dış kapıdan çıkarmak zorunda olduğundan, ifadesinde kızı çıkarken görmediğini söylemesi kuşku uyandırıyordu. Ama kendisini defalarca ve saatler boyu sorguladıktan sonra bölge komiseri, kapıcının olayla bir ilişkisi olmadığına ikna olmuş, en azından raporuna böyle yazmıştı. Görevlinin Amanzio Berzaghi 'nin frenlenemeyen çaresizliğinden etkilenerek izlediği diğer soruşturma yoluysa, fuhuştan ve randevuevlerinden çıkar sağlayanların dünyasına uzanan yol olmuştu, ama bu dünya o kadar geniş, o kadar dallı budaklı ve karmaşıktı ki, cılız ahlâk masası ekibi aylar sonra hâlâ hiçbir şey bulamamıştı, yani uçsuz bucaksız istismar tarlasının yüzde birini ancak sürebilmişti ve kızı arayacak günah arazisini evrensel boyuta taşıyarak, Donatella 'nın İtalya dışına -Güney Amerika 'ya ya da beyaz kadın meraklısı Ortadoğu'ya- kaçırılmış olması da kesinlikle yabana atılır bir ihtimal değildi.

Tabi ahlâk masası ekibi Interpol'e de başvurmuştu, İtalya' nın başlıca şehirlerinin polis merkezlerinde diğerleriyle birlikte duran aranan kişiler listeleri -kayıp kişi bildirileri, fonogram n. 658/h, ya da 329/b-, beraberlerinde de kayıp kişinin fotoğrafının fotokopisi vardı ve eğer bir memur bu kayıp kişiyle tamamen rastlantı eseri olarak karşılaşırsa, kâğıtlarla birlikte gördüğü fotoğrafı dahiyane bir şekilde hatırlayıp, " İşte, onu buldum, " diyordu. Ama, aramaya gelince; hayır, hem buna nasıl vakit bulabilirdi ki? Günler kırk sekiz saat olsa bile bulamazdı.

Modern toplumun gelişmesiyle birlikte  günümüzde suçlar da seri halde işlenmeye başladı. Artık polis tek bir suçluyu arayamaz, tek bir vaka üzerinde iz süremez durumda. Bugün polis ekiplerinin çekme ağlarıyla, uyuşturucu masasıyla, beyaz, siyah, sarı ekiplerinin, soygun, dolandırıcılık, kumar masalarının ortak çabalarıyla tarama yapılıyor, soyguncuların, muhabbet tellallarının, uyuşturucu satıcılarının, hatta süpermarket hırsızlarının iğrenç denizinde avlanılıyor ve ağ çekildiğinde içindeki küçük ya da büyük balığın sorgulanması suretiyle Rimini'de 4 Ağustos'ta ihbarda bulunmuş olan Alman vatandaşı bay Ludvig Hattermeier' in gri Mercedes'ini çalan küçük balık yakalanarak suçunu itiraf ediyordu, ama güneyden gelerek, verimli Milano şehrinde 'cosa nostra'nın Yukarı İtalya şubesini açmak üzere olan biri de yakalanabilir ve teşkilatının yarısı çökertilebilir, çeşitli usullerle birkaç suç ortağının ya da patronun adı itiraf ettirilebilirdi. Bu bilimsel, mantıklı, ısrarlı ve usanmaz çekme ağı atışlarıyladır ki, dünyanın bütün polis teşkilatları ABD'de, sun paylaşımı, diye adlandırılan ve dünya çapında giderek artan suç ağını kontrol altında tutabilmektedirler.

Doğal olarak, İtalya'nın her tarafında beş aydan fazla bir süredir, yani Donatella Berzaghi 'nin kaybolmasından beri yapılan yüzlerce taramada ne gaspçı, ne suç ortağı veya sadece kaçırılmadan haberdar olan biri, ne özel randevuevi hizmetçisi türünde, kaçırılmayla bir şekilde bağlantısı olan her hangi bir balık yakalanabilmişti. Ayrıca İnterpol' e de, Avrupa'nın herhangi bir başkentine yaklaşık iki metre boyunda, neredeyse yüz kilo ağırlığında bir kızın bulunduğu haberi gelmemiş, Marsilya 'da ya da Hamburg'da onun hakkında bilgisi olan herhangi biri yakalanamamıştı.

Zavallı baba Amanzio Berzaghi beş aydan fazla bir süredir işi başından aşkın bölge koniserinin kapısını çalarak kızını sormuş ve beş aydan fazla bir süredir aldığı cevap hep şöyle olmuştur :"Üzgünüm, bay Berzaghi, ama henüz hiçbir şey bulamadık."

Duva Lamberti' nin cevabı ise farklı oldu. Uzun görüşmeden sonra, gözleri hep nemli olan perişan haldeki babaya kapıyı açtı beş aydan fazladır yüreği ağzında beklemekten acıyla yanan gözlerine bakarak şöyle dedi:

"Araştırmalara ben şahsen yeni baştan başlayacağım, sizi temin ederim ki kızınızı bulmak için gereken her şey yapılacaktır, ve..." adam daha da bekleyecek gücü kazanabilsin diye ekledi , "onu bulacağız. "

Sonra Duca Lamberti kapıyı ihtiyarın arkasından kapattı. Bu adam kızını bulmak için rastgele insan bile öldürebilirdi. Ancak Duca'nın fazla bir şey yapması, çok çalışması gerekmedi. Donatella Berzaghi ' nin kayboluşuyla ilgili yerel, ulusal ve Interpol dosyalarını incelemesi sadece bir haftadan biraz fazla sürdü, derken Donatella Berzaghi birdenbire bulunuverdi.

MİLANO'LULAR CUMARTESİ CİNAYET İŞLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin