Letter 6.
P.O.V Luke Hemmings
'Luke er is een brief voor je!' roept Calum vanaf beneden, ik loop naar beneden. Sinds het gesprek van gisteravond lijkt Calum wat boos op me, wat ik natuurlijk best wel snap ik heb tenslotte wel de eed gebroken. Ik sta beneden even stil in de gang en werp een blik in de spiegel, ik zie er nog niet zo heel erg vreselijk uit. Ik loop de woonkamer binnen en vraag aan Calum: 'Waar heb je de brief neergelegd?'.
Calum leest zelf ook iets, 'Waar heb je de brief neergelegd?' Vraag ik nogmaals. Het heeft geen nut, Calum blijft het gene lezen wat hij leest. Wat leest hij eigenlijk? 'Calum wat lees je?', deze vraag heeft wel effect. Calum kijkt op en gooit me een enveloppe toe.
To Luke
Staat er op, ik draai de enveloppe om zodat ik de brief eruit kan halen. Maar de enveloppe is al open geweest. Ik kijk erin maar er zit geen brief in, ik werp een blik op Calum. Hij leest de brief!
'Calum geef die brief aan mij!' Roep ik boos, dit kan hij niet maken! Calum reageerd niet, 'Nu Calum, geef me die brief!' ga ik boos verder. Weer krijg ik geen reactie. 'Calum geef me die brief!', ik kijk woedend naar hem maar Calum blijft lezen.
Ik denk niet meer na en trek de brief uit zijn handen, 'Waar sloeg dat nou weer op gast?' Vraagt Calum boos. 'Blijf voortaan gewoon van mijn post af!'. Met de brief in mijn handen loop ik naar boven.
Ik ga op bed zitten en begin te lezen.
Hi Luke,
Gaat 5 Seconds of Summer uitelkaar? Zeg astjeblieft dat het niet zo is! Lisanne en Sanne zeiden dat dat gisteren werd verteld in jullie nieuwste video. Ik heb nu geen verbinding meer dus ik kan het niet checken. Maar astjeblieft zeg dat het niet waar is Luke, ik smeek het je.
Jullie beteken zoveel voor me, jullie zijn de reden dat ik nog leef! Dit kan super stom klinken en misschien lijkt het nu wel alsof ik aandacht zoek maar ik meen het echt Luke, jullie zijn de reden dat ik nog leef. Ik lieg echt niet.
Een half jaar geleden werd ik net zo erg gepest als nu, ik was vroeger altijd best wel populair maar ze mochten me al direct niet. Ze hadden het niet met buitenlanders zeiden ze, tja en heel toevallig kwam ik uit Nederland. In elk geval ik had geen vriendinnen en niemand mocht me, ik zat elke les en pauze alleen.
Ik snee mezelf in die tijd ook Luke, ik heb zoveel littekens op mijn polsen staan van die tijd. Ik schaam me er dood voor. Op een moment mailde een vriendin uit Nederland me dat ik eens naar de video's van 5 Seconds of Summer moest kijken. Ik deed dit.
Toen ik het liedje Gotta Get Out luisterde kreeg ik tranen in mijn ogen Luke, tijdens het luisteren van het lied Try Hard moest ik huilen. Ik kon mezelf herkennen in die teksten, ik luisterde meer en meer van jullie en begon een echte fan te worden.
Ik genoot elke dag van jullie muziek, ik bekeek jullie Live Streams en keek naar live video's. Ondertussen ging het pesten maar door en door, ik werd er zo depressief van. Ik wou opgeven maar toen kwam jullie nieuwe lied uit, She Looks So Perfect. Weer werd ik emotioneel bij het luisteren.
Ik besloot om niet op te geven, ooit op een dag zouden ze mij om smeken om hun excuses te accepteren. Nooit zal ik dat doen. Maar nu weet ik wel beter, dat gebeurd niet.
Maar stop in elk geval niet Luke, astjeblieft. Soms is het even moeilijk maar je komt er sterker uit dan daarvoor!
I love you,
x Sophia Edwards.
Met tranen in mijn ogen leg ik de brief weg, dat wij dit hebben gedaan. Dat wij haar leven hebben gered... Ik dacht dat alleen One Direction en Demi Lovato dat deden, ik wist niet dat ook wij dat deden. Zal Sophia het enige meisje zijn bij wie we dat hebben gedaan?
Ik denk dat ik maar een brief terug schrijf, ik pak een pen en papier.
Lieve Sophia,
Natuurlijk stoppen we niet, die Lisanne en Sanne hebben je gewoon wat wijsgemaakt. We zijn erg druk bezig met een album en dat zal ook vast niet het laatste album worden. We stoppen echt niet.
Ik ben blij dat wij je leven hebben gered, ik ben er echt zo blij om!
Het spijt me dat deze brief zo kort is.
I love you,
x Luke Hemmings.
JE LEEST
To Luke
FanfictionTo Luke, Sophia Edwards wordt gepest, het is al een jaar lang aan de gang en Sophia weet niet waarom ze haar pesten. Het enige wat ze weet is dat ze haar lelijk vinden, maar Sophia is het hier niet mee eens. Van jongens krijgt ze wel genoeg aandacht...