++1

192 8 0
                                    

Hyerim's Pov

"Ah.. ahh.. H-hunnie.. Faster-ahh.."

Klek

Pergerakan Sehun terhenti apabila kami terdengar seseorang membuka pintu bilik.Lalu,aku menoleh ke arah muka pintu.

WHAT ?!!!

" Wah.. Tak sangka .. " dia bersuara.Aku gementar.

" Tak.. Dengar cakap saya dulu .. " Dia menggeleng kepalanya lalu tersenyum

" Tak sangka.. Kejap lagi saya jadi uncle !!! Wuhuu !! " Aku terkedu . Dia tak marah ke ? Atau dia dah berubah hati ? Tak kisahla ..

" Terima kasih , Hyerim sebab kenalkan Yoonha dengan saya " Dia tersenyum lagi.Lantas , dia berjalan keluar daripada bilik.

Flashback

" Baek.. Ni Kim Yoonha,sepupu saya.." aku memperkenalkan nya kepada Baekhyun

Lantas, Baekhyun menghulurkan tangan nya ke arah Yoonha. Namun, tangan nya disambut dengan kasar oleh Yoonha. Tetapi, Baekhyun masih tersenyum.

" Nama saya Byun Baekhyun" Dia memperkenalkan dirinya dengan senyuman manis. Aku tahu lah Yoonha cantik 😒

" Yoonha, Kim Yoonha.." Yoonha terus menarik tangan nya dan menjeling Baekhyun.

End of flashback

Ohh , dia suka Yoonha rupanya .. Baguslah. Senang aku nak lari nanti [smirk]

Baekhyun's Pov

Bunyi iringan muzik di dalam dewan membuat aku gelisah . Yelah , aku bukannya suka sangat dengan Hyerim tu . Aku lebih sukakan dia.

Aku menoleh ke arah bahagian belakang ku dan terlihat Hyerim jalan bersama bapanya ke arah aku .

Apabila Hyerim telah sampai di sisiku , aku menghulurkan tanganku dan dia menyambutnya tetapi muka dia langsung tiada kegembiraan .

" Adakah awak sudi menerima Byun Baekhyun sebagai suami awak ? " Paderi tersebut menanya Hyerim dan dia menggeleng kepala .

Aku tak terkejut sebab aku memang tahu rancangan dia nak larikan diri dengan Oh Sehun . Dia menoleh ke arah aku lalu tersenyum . Ceh , tadi takda pulak kau senyum .

" Maafkan saya,Baek.. Saya tak layak untuk awak.. Saya tahu hanya dia yang awak cinta.. " Dia berjalan ke arah Yoonha dan menarik tangannya untuk berjalan ke arah aku .

" Dia yang terbaik untuk awak .. Kamu berdua saling mencintai dan saling mengenali .. Semoga berbahagia " ujar Hyerim dan meletakkan tangan Yoonha masuk ke dalam genggaman tangan ku . Lantas , dia berlari ke Oh Sehun dan keluar daripada dewan perkahwinan ini .

" Jadi .. perkahwinan ini tidak akan berlangsung ?" Paderi tersebut bertanya kepada aku namun aku menggeleng kepalaku .

" Kita akan teruskan perkahwinan ini " aku melihat ke arah muka Yoonha dan dia terlihat sungguh terkejut.

Yoonha's Pov

" Kita akan teruskan perkahwinan ini " dia melihat ke arah muka aku dan mata aku terbutang setelah mendengar ayat yang disebutnya tadi

HAH?!KENA KAHWIN DENGAN DIA KER ?!!

" Adakah awak , Byun Baekhyun menerima .. wanita ini sebagai isteri awak yang sah ? " Paderi tersebut menanya Baekhyun lalu Baekhyun menjawab.

" Saya, Byun Baekhyun menerima Kim Yoonha sebagai isteri saya yang sah " ujar nya lalu paderi menanya aku

" Adakah awak , Kim Yoonha menerima Byun Baekhyun sebagai suami awak yang sah? " Em .. Patutkah aku jawab ?

" E-err.. Sa..saya t-terima.. " Betulkah keputusan yang aku buat ni ? Mana aku nak letak Daniel ? ..

" You may kiss the bride " Aku tergamam .. Mata aku sekali lagi terbuntang . Baekhyun memegang dagu ku lalu membuat aku menoleh ke arahnya .

Dia mendekati aku terus dia.. DIA KISS AKU !! OMG!! Mesti muka aku merah padam sekarang..

Dia melepaskan bibir aku lalu tersenyum dan aku tak tahu apa nak buat malam nanti.. Patut kah aku tidur dalam tandas? Haish tak nak .. Tempat syaiton tu ..

// fast forward //

Aku menghempaskan tubuhku ke katil lalu memejamkan mata aku . Siyes, aku penat .. Aku terdengar pintu bilik terbuka tapi aku biarkan.

Baekhyun's pov

Aku melangkah masuk ke dalam bilik tidur dan terlihat Yoonha terbaring di atas katil. Mesti penat.. Tak apa lah nanti aku bangunkan.

Aku turun semula ke tingkat bawah dan mengambil barang barang yang ada dalam kereta

Yoonha's Pov

Aku terbangun setelah aku tertidur sebentar tadi. Baru aku teringat, aku tidur dalam keadaan pakai dress.

Baik aku pergi mandi . Lalu aku berdiri dan cuba untuk membuka zip baju aku yang di belakang

....

Aku tersentak apabila seseorang membuka zip dress aku .

" Jangan takut , ni saya" Haish dia ni .. Dengan dia lagilah aku takut

" Dah " dia berkata lalu aku mengambil tuala aku dan masuk ke dalam bilik air .

Baekhyun's Pov

Aku melihat YoonHa yang struggle nak buka zip baju dia. Susah payah betul dia ni. Aku ada dia tak nak minta tolong.

Lalu aku membuka zip baju dia dan aku terlihat muka nya kelihatan takut

" Jangan takut, ni saya" Aku ingatkan dia akan lega tapi muka dia makin pucat adalah ..

" Dah " Lantas dia mencapai tualanya dan masuk ke dalam bilir air

Apalah isteri aku ni ..

Klek

Aku menoleh ke arah bilik air dan aku terlihat Yoonha yang sedang memakai bathrobe

Dia ni goda aku ke apa ? Dahla dengan rambut dia yang basah .

Aku mendekatinya dan mencium leher dia . Dia nak cuba lari dari aku , aku kisah apa . Terus aku mencium bibirnya.

Aku merasa dia tak membalas ciuman aku lantas aku menggigit bibir bawah nya.

Aku membaringkannya dia atas katil dan membuka tali bathrobe nya tanpa memutuskan ciuman tu tadi

Tiba2 aku terdengar bunyi deringan telefon lalu Yoonha lari dari badan aku dan mengambil telefonnya

Haish ,sapa la yang call malam-malam ni?

(ON-GOING) FateWhere stories live. Discover now