+11

62 4 0
                                    

Author's Pov

"tak boleh" Yoonha ketawa dan tersenyum sinis. Dia baling kusyen ke arah Hyerim.

"aku bagitau sekyung imo rahsia kau nanti"

"apa rahsia aku?"

" haritu kau nak sewa gigolo datang rumah." Hyerim tersedak.

" Kau tahu tak? Baekhyun marah sebab aku hampir kena ratah "

" Nasibla Baekhyun sempat datang sebelum g-.. gigolo tu ratah aku" Yoonha tergagap. Trauma teringatkan kejadian tu.

" Ta-"

" Ya, aku dah anti dengan-"

" Yela yela.. Aku izinkan.." Hyerim menjeling Yoonha. Stress dengar dia membebel mungkin..

" Dahla, jom" Lengan Yoonha, Hyerim tarik.

" Eh eh apa ni?! Aku masih normal okay?" Tangan Hyerim, dia tepis.

" Apa kau ni.. Aku nak ajak kau beli baju kau la.." Muka Yoonha terus berubah.

" Taknak!" Kening Hyerim dah berkerut. Pelik sepupu dia tu.

" Asal pulak?"

" Nanti terserempak dengan Baekhyun.. Aku taknak.." Hyerim menggulingkan matanya.

" Habis, kau nak pakai baju sapa?" Yoonha tersengih.

" Baju kau banyak!" Hyerim meluku kepala Yoonha.

" Tak boleh!"

"Kalau macamtu, kau tempah baju untuk aku! Pilih la mana kau nak," Mata Hyerim membuntang.

" Kau nak tempah atau bagi aku pinjam baju kau?" Hyerim mendengus.

" Ish! Pergila pakai baju aku tu! " Yoonha dah ketawa. Seronok permainkan Hyerim.

-

Hyerim's Pov

Pintu peti sejuk, dia buka.. Aku perhati ja..

DUM!

Sukahati dia je hempas. Jilake.

Yoonha merenung aku tajam.

" Dah kenapa kau ni -.-"

" Kau ni perempuan ke lelaki? Dahla makanan dalam peti ais tu semua basi! Kau buat apa sampai makanan tu jadi basi!?"

" Kan aku lari dulu.." Yoonha melepaskan nafas dengam kasar.

" Aku bersimpati dengan future husband kau.. Sebab dapat isteri pengotor macam kau!" Aku memandangnya dan dia menoleh

" Asal kau pandang? " aku mengeluh.

" Future husband aku, ex boyfriend kau.." Dia melihat ke arah lain dan menoleh ke arah ku semula.

" Malam ni kita nak makan apa.." Mata dia bergetar. Aku tahu dia tak suka aku cakap pasal Kang Daniel

" Kita kikis dinding" Yoonha menjeling ku.

" ee dahla! aku nak tido! " Aku tersedak.

" AKU MASIH NORMAL WEY! " Yoonha endahkan aku. Haih aku harap hubungan dia dengan Baekhyun pulih..

" Yah byun.. Cepat lah datang ambik bini kau ni.. Stress aku.." desis aku perlahan.

//Skip//

Dua hari dah berlalu dekat rumah aku dah macam dua tahun duduk dengan Yoonha. Setiap hari nak cari gaduh jer dengan aku.

" Yah, buatkan aku kek coklat.. Aku laparla.." Yoonha yang sedang baring atas sofa, aku tenung. Dia fikir aku ni maid dia ke apa? Kalau berbayar tak apa lah jugak -..-

(ON-GOING) FateWhere stories live. Discover now