+12

24 2 0
                                    

Author's Pov

Yoonha menjemput Sehun masuk namun Baekhyun duduk dengan muka yang masam.

"Kau nak apa datang rumah aku?"tanya Baekhyun dengan dingin.

"Aku.. nak pinjam.. duit.." Baekhyun ketawa sinis.

"Dulu, dengan Hyerim.. Banyak pula duit kau. Ni, lepas kena tinggal dia, hilang pula duit kau.. Asal? Dia curi ke?" Sehun baring dekat sofa sambil meminta air dengan Yoonha.

" Aku tak percaya kau jadi serapuh ni.. Disebabkan Hyerim! " Yoonha hanya mendiamkan dirinya.

"Aku.. nak bayar.. hutang.. Noona.. nak air.." Yoonha yang ingin bangkit ke dapur ditahan oleh Baekhyun. Dia menoleh.

"Jangan dengar cakap dia, Yoonha" Baekhyun menggenggam erat lengan isterinya kerana dia berada dalam mood yang tak berapa nak betul. Yoonha kembali duduk di sebelahnya.

"Hish.. Bagilah aku duit..!" Sehun mula meninggikan suaranya. Dia duduk mendekati Yoonha.

" Yang kau tinggikan suara apasal?!" Baekhyun mula terpekik.

"Baek.."

Yoonha yang ketakutan terus memegang lengan Baekhyun erat. Tanpa disangka, Sehun meletakkan tangannya atas peha Yoonha.

"KAU APASAL SENTUH ISTERI AKU!" Baekhyun mencengkam baju Sehun dan menumbuknya berkali- kali.

"Aku minta duit je.. Bukan minta penumbuk" Sehun tertawa. Baekhyun menumbuknya lagi.

Dengan segera, Yoonha memeluk suaminya.

"Baekhyun, jangan! Cukup.. cukup Baek.." Yoonha sangat takut anak orang tu mati dikerjakan suaminya itu.

"Baliklah Sehun.. " Sehun yang mengelap bibirnya yang pecah disebabkan tumbukan oleh Baekhyun tadi.

"Kau ingat eh, kalau tak disebabkan Yoonha noona.. Aku takkan sesekali undurkan diri.."Sehun menghempas pintu dan balik ke rumahnya.

Yoonha's Pov

"Baek, awak okay?" Yoonha melihat muka suaminya, terdapat sedikit calar.

Dia pergi mendapatkan peti pertolongan cemas yang ada di dapur. Sebaik sahaja dia pergi ke ruang tamu, Baekhyun masih belum dapat menenangkan dirinya.

Yoonha duduk dekat dengan Baekhyun.

" Saya nak rawat muka awak ni.."Yoonha meletakkan ubat di muka suaminya. Baekhyun hanya mendiamkan diri, takut sekiranya dia cederakan Yoonha.

"Kenapa awak tumbuk Sehun tadi?" Baekhyun menggigit bibirnya, geram.

"Saya tak nak dia apa-apakan awak.."Yoonha menyelesaikan kerjanya terus memeluk Baekhyun.

"Saya dah okay kan? Dahla kita masuk tidur k?" Baekhyun mengangguk.

-

Sehun's Pov

Aku mendail nombornya sekali lagi. Dengan segera, aku meletakkan ke telinga.

"Nombor yang anda dail--"

Segera aku tutup. Sekali lagi kau tak jawab, aku pasrah..

"Erm.."

"Kau baru bangun?! "

"Erm.."

"Kau-"

Belum sempat aku menghabiskan ayat, panggilan terputus. Shial tho (:'

Chanyeol's Pov

"Eh? Woi? Hello?" Aku melihat telefon aku. Gigih tekan tapi tak ada keluar apa -apa. Sah, bateri habis.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 09, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

(ON-GOING) FateWhere stories live. Discover now