++10

43 4 0
                                    

Yoonha's Pov

DUM!

Aku terbangun dari tidur ku apabila terdengar bunyi pintu terhempas. Baekhyun melempar barang nya di lantai. Aku terkejut.

"Baek.. Kenapa ni?" Dia merenung tajam dan berjalan ke arah ku.

"Hyerim cakap pergi shopping.. Kenapa saya jumpa awak dekat club?" Peluh aku mula menitis.

" Kitorang.. nak bincang something.."Baekhyun mula mengecilkan matanya.

" Kenapa mesti dekat club?! Suka sangat ke kena ratah dengan pelacur situ?!" Aku rasa nak nangis..

" Sebenarnya, saya tak nak.. Tapi Hyerim yang paksa.." Baekhyun masih dengan pandangan dingin dia.

" Tak payah nak selindung -selindung.. Saya tahu awak yang ajak dia.. " Aku jadi makin bengang. Dia pergi backup si Hyerim pulak dah..

" Yang awak pergi backup Hyerim kenapa? Saya ni isteri awak, Baekhyun!" Baekhyun menjeling aku.

" Sebab perangai awak yang tak baik tu buat saya tak percayakan awak." Aku terkedu. Dia langsung tak percayakan aku selama ni..

" Saya dah berubah, Baek.. Disebabkan awak! Kenapa awak jadi macam ni.." Baekhyun masih lagi dengan mood dia yang tak menentu.

" Lebih baik kita tak payah berkahwin kalau macam ni." Aku pandang wajah dia dengan mata yang berair.

Dia menyesal.. kahwin dengan aku

"Y-yoonha.." Aku terdengar dia menyeru nama ku, tapi aku tak layan. Terus meneruskan langkah ku, sehingga ke luar rumah. Pintu kereta aku buka, terus pandu keluar daripada perkarangan rumah.

Aku nak pergi dari hidup dia.

Baekhyun's Pov

Aku meraup kasar rambut ku. Rasa bersalah mulai timbul. Aku tak sepatutnya terlepas cakap tadi! Ergh.. Mana aku nak cari dia..

'Yang awak pergi backup Hyerim kenapa? Saya ni isteri awak, Baekhyun!'

'Saya dah berubah, Baek.. Disebabkan awak! Kenapa awak jadi macam ni..'

'Lebih baik kita tak payah berkahwin kalau macam ni.'

Kata -kata aku dan Yoonha masih terngiang -ngiang di dalam fikiran ku.

Aku menggapai kunci kereta. Sempat aku call nombor Yoonha, tapi dia tak jawab. Aku risau kalau apa -apa jadi dekat dia. Kereta aku pandu laju. Aku nak jumpa dia.

Hyerim's Pov

Ding Dong Ding Dong Ding Dong

Haduh , sapa lak tu? Aish , mengganggu betul la .

Aku berjalan ke arah ruang tamu dengan malas lalu membuka pintu .

Baekhyun menjeling tajam aku .

"Ap-" Belum sempat satu patah perkataan keluar dari mulut aku dia dah potong.

" MANA ISTERI AKU?! KAU SEMBUNYIKAN DIA DEKAT MANA?!" Dia menjerit .

"manala aku tahu" kataku dengan singkat .

" KAU TAHU TAK DISEBABKAN KAU ISTERI AKU DAH HILANG SEKARANG!"

' dia belum balik dari semalam ke? Tapi Seongwoo cakap dia dah balik.' desis hati aku.

" DAHLA KAU AJAK DIA PERGI CLUB SEMALAM!"

Aku terdiam . Tiba-tiba aku teringat yang aku tinggalkan Yoonha sorang-sorang semalam.

Flashback

Aku meneguk satu gelas lagi untuk menenangkan fikiran aku.

" hyerim, aku nak balik " Yoonha memandang aku dengan sayu.

" tak boleh."

" Aku call Baekhyun nanti kalau kau tak hantar aku balik" Aku tersedak.

" Haish.. yela.. Kau tunggu sini kejap, aku cari bodyguard aku jap."

" Cepat sikit! Kalau tak, aku call Baek. "

Aku keluar dari club mencari Seongwoo dan Guanlin. Ha! Dekat kedai serbaneka sana!

Dari jauh aku perhati, macam Oh Sehun.. Aku tak tahu kenapa, air mata aku mengalir. Walaupun aku berjalan dalam keadaan terhuyung -hayang, aku masih ingin mendekatinya yang sedang makan ramen.

End of flashback

"SEBAB KAU LA KITORANG GADUH! SEBAB KAU LA DIA HAMPIR KENA RATAH SEMALAM! SEBAB KAU LA DIA DAH LARI-" Aku menghempas pintu di hadapan muka Baekhyun.

Menyampah tengok muka dia.

Aku mengelap muka aku yang terkena air liur nya yang-euw..

" Woi! Buka balik pintu ni! Aku tak habis cakap lagi! " Baekhyun menjerit.

Aku mengendahkannya dan duduk di atas sofa. Aku terdengar bunyi kereta .Selepas itu, tiada lagi bunyi suara Baekhyun. Remote tv aku ambil, belum sempat aku tekan. Bunyi ketukan pintu kedengaran.

" haih.. sapa lagi ni! " pintu aku buka dengan kasar.

"Hyerim.. " Diorang suka betul datang rumah aku. Guess sapa datang? -_-

Byun Yoonha..

-

Sekarang aku duduk mendngar Yoonha memarahi ku. Mendengar dia marah, buat aku rasa bersalah . Tak tau kenapa, aku langsung tak melawan heh.

"KAU TAK SEPATUTNYA AJAK AKU PERGI CLUB SEMALAM! KALAU TAK, BAEKHYUN TAKKAN MARAH AKU PUN! NI SEMUA SALAH-" aku segera memotong ayatnya.

" Iya.. Salah aku.. Aku minta maaf.. Kalau aku tak ajak, mesti rumah tangga kau elok ja." Dia mengeluh.

" Kau tahu tak, kau sepatutnya minta maaf awal sikit. Penat aku marah." Aku hanya menunduk.

" Hm.. Korang dua ni memang rancang nak buat aku rasa bersalah ke? Sampai dua -dua datang rumah aku.." Dia terkejut.

Yoonha's Pov

" Dia datang rumah kau buat apa?" Muka dia berkerut.

" Korang tak rancang ke nak datang rumah aku?" Aku menggeleng.

" Dia datang cari kau lepas tu dia marah aku sebab ajak kau pergi club semalam." Rasa bersalah mula timbul. Tapi aku ego, aku takkan maafkan dia. Hati aku masih terluka.

Tangan Hyerim segera menutup mulutnya.

" Jangan cakap yang korang gaduh betul -betul?! Aku ingatkan Baek tipu aku tadi.. "

" Hyerim.." Dia menoleh.

" Bagi aku tidur sini untuk beberapa hari, boleh?"

(ON-GOING) FateWhere stories live. Discover now