Sehun's Pov
' Betulkah keputusan aku ni ? '
Aku melihat Hyerim yang sedang tidur di sebelah ku . Kenapa mesti lari ? Kan bagus kalau kita kahwin dulu lepastu lari .
Aku rasa bersalah dengan keluarga Hyerim . Menyesal jugak dengar cadangan dia nak lari . Nanti diorang cakap aku penculik pulak .
Eh kenapa pulak nak cakap aku penculik ? Adik dia kawan baik aku la wey -_-
Kitorang masih di Korea . Sebab aku tangguhkan flight kitorang gi LA
" Hyerim .. Bangun lagi . I nak pergi beli barang ni , you nak ikut tak ? " ujar ku lalu menggapai kot aku .
" Em.. Tunggu .." dia bangun dan pergi bersiap .
Yoonha's Pov
" Nak pilih mana eh ? " aku melihat sepaket chocolate di tangan kiri dan sepaket kek beras di tangan kanan ku .
" Baek.. Awak nak yang mana ? " aku menunjukkan kedua-dua paket dia mukanya .
" Em .. Nak makan .. awak" dia tersenyum .
" Betul betul lah .. Awak makan saya pun takkan kenyang .. " dia tersengih lagi macam kera sumbang
" Siapa cakap tak kenyang ? " Hish .. Nasib aku respect kau , kalau tak habislah muka kau
" Cepat lah Baek T^T Lenguh tangan saya ni .. " dia kembali tersedar dan terus memilih kek beras
" Nah , bawak ni .. Hmph!" Aku berjalan menghentak kaki aku tanda merajuk lalu meninggalkannya di belakang
Aku pergi ke kedai aiskrim apabila Baekhyun membuat bayaran di kaunter .
Aku melihat sepasang kekasih yang saling mengacau antar satu sma lain . Sweetnya ☺ Eh jap ..
' Bukankah tu Hyerim ? '
" Oi " aku terkejut melihat muka kera sumbang ni muncul depan muka aku .
" Ish nak apa? "
" Nak apa? Ni .. Plastik ni kenapa tak tolong angkat? " Oh.. Pasal tu .
" Malas lah.. Jom duduk situ " aku menuding ke arah satu kerusi panjang
Terus kami menuju ke kerusi tersebut .
Aku sambung makan aiskrim chocolate aku . Yer aku memang nampak Baekhyun tenung aku sekarang .
Dia memang suka chocolate 😂 Tadi dia pilih kek beras sbab tu favourite aku
" Yoonha ~ Nak sikit ." Aku menoleh ke Baekhyun . Yer , dia buat muka puppy dia .
Aku tak tergoda okay. Langsung ! Tak lah aku tipu jer.. Tipu la tak cair tengok muka dia.
" Nah " aku menghulurkan aiskrim namun dia enggan menyambutnya
" Nak suap ^_^ " Nasib aku la dapat suami macam ni
Aku memadatkan aiskrim ke dalam mulut nya . Lepas tu , aku tarik semula .
What.. ?!! Aiskrim aku dah habis .. Kon dia jer yang tinggal ..
Dahla aiskrim mahal T_T Aku dah habiskan duit belanja aku bulan ni semata - mata nak makan aiskrim
" Aiskrim Yoonha dah habis ?.. " aku menoleh ke arah Baekhyun yang mulut dia penuh dengan aiskrim aku .
" Sorry lah Yoonha .. Baek craving .. " aku mendengus
" Angkat sendiri barang tu " aku berjalan menuju ke kereta dan ternampak Hyerim sedang makan aiskrim dengan seorang lelaki .
Aku tak kisah pun dia bagi aku kahwin dengan Baekhyun . Cuma , aku tak tahu macam mana nak explain dengan Daniel nanti.
YOU ARE READING
(ON-GOING) Fate
Fanfiction++ Semua yang berlaku adalah telah ditakdirkan. Kuat kah hubungan mereka untuk menghadapi segala rintangan? Nantikan. Collaborate with :@yehetlicious_ cr : Thanks to @PHANLYN for this cover ❤ WARNING!! Siapa rasa dia innocent jangan baca cerita ni.