0.3

226 2 0
                                    

Isabelle kom ut ur duschen och virade en handduk runt sin nakna, blöta kropp. Jag log mot henne och hoppade sen in i duschen. Det varma vattnet droppade ner för min kropp.
Knackningar kom plötsligt från dörren.
"Får man göra sällskap i duschen?" frågade Will utifrån med ett skratt.
Vi skrattade.

När jag sköljt av balsamet gick jag ur duschen och torkade av mig med min handduk. Isabelle hade hunnit ta på sig sin klänning. Det var en röd klänning med ett stort V vid hennes bröst. Hon stod nu och sminkade sig vid spegeln. När min kropp var torr klädde jag på mig min klänning. En svart tajt klänning som slutade mitt under rumpan. Men den skulle inte kunna flyga upp och visa hela min rumpa när jag dansar, för det sitter så tajt. Klänningen får mina bröst att pushas upp. Jag ser riktigt bra ut i den. Jag smackar på lite rosa läppglans och lägger sedan på mascara.
"Du måste testa den här ögonskuggan! Den skulle matcha din outfit så bra. Särskilt dina ögon!" log hon och höll fram en liten palett mot mig. Jag tig emot den med ett leende och duttade försiktigt på ögonlocken. Det blev faktiskt skitsnyggt.
"Wow! Du ser sjukt bra ut!" log hon imponerat.
"Åh, tack gumman! Själv ser du amazing ut." sa jag och kollade in henne. Hon hade en perfekt sminkning vilket jag blev lite avundsjuk på.

Vi packade ihop våra saker och började gå ner i hallen.
"Går ni redan?" frågade Will och kom in i hallen. Jag mötte hans ögon som såg rätt besvikna ut.
"Ja!" skrattade Isabelle och drog på sig sin kappa.
"Vänta, Angie kan jag få prata lite kort med dig bara?" log han och jag följde med honom ut i köket.
"Angie, jag vill inte att du gör något dumt. Du får inte dricka. Inte mycket iallafall. Oc se till att inte killar tafsar eller gör något på dig. Ok?" sa han förmanande och jag nickade lydigt.
"Och kom hem innan 11." tillade han.
"11? 12, snälla!" bad jag.
"Angie, var en snäll flicka nu så slipper du konsekvenser." sa han strängt. Jag nickade.
"Sköt dig nu gullet." sa han och tog ett hårt grepp om mi skinka.
"Du ser fett sexig ut i din klänning. Jag skulle bara vilja äta upp dig." viskade han. Jag skrattade och mötte honom i en kyss. Han la sina händer runt mitt huvud och bet mig i min underläpp. Han började suga på den.
"Will." sa jag och drog mig undan. Jag vände mig om för att gå. Han smiskade mig på rumpan och jag hoppade till. Sen gick jag ut till Isabelle och vi gick ut till hennes moped. Vi åkte iväg mot Sebastians hus. Det lyste av dunkade av musik. Vi gick in och möttes av en stank av alkohol. Basen av musiken bultade inuti mig. Överallt såg man människor som dansade och drack.
"Kom! Vi tar något att dricka." sa Issy och drog med mig till köket. Hon hällde upp alkohol i två glas.
Hon räckte det till mig och jag luktade i det. Jag tänkte på vad Will sa.
"Will sa att jag inte skulle dricka alkohol." sa jag och kollade upp på Issy.
"Äsch, han bestämmer väl inte över dig! Nu har vi kul gumman!" skrattade hon och klinkade i sig glaset.
Vi pratade och skrattade och Issy var inne på sitt fjärde glas. Jag märkte hur hon blev mer oc mer full. Jag själv var inne på mitt andra glas.
Tre killar kom mot oss.
"Läget?" frågade dem och flinade mot oss.
"Asbra!" tjoade Issy och ställde sig upp.
Jag kollade in i en av killarnas ögon. Det var...Edward!?
Isabelle vinglade till och ramlade ner i killarnas famn.
"Wow, wow wow!" skrattade och tog villigt emot henne. Hon tryckte sig mot en av killarnas läppar och han släppte villigt in henne. De började hångla.
Vi andra skrattade stelt åt dem.
"Vill du ta en cigg?" frågade den andra killen till Edward.
"Hänger du med?" frågade Edward mig och jag kollade på Issy.
"Jag antar det!" skrattade jag och hängde med dem ut.
Det var rätt kyligt ute. Vi ställde oss mot en vägg. Edward blåste ut en illaluktande rök som flög rakt i mitt ansikte.
"Ska du ha?" frågade han och höll den mot mig. Jag skakade på huvudet. Den andra killen tog ett bloss och blåste ut.

Vi stod dör och pratade lite. Tills det hördes rop och skrik.
"DITT JÄVLA SVIN!" skrek någon. Det hördes som om några bråkade.
Edward och den andra killen sprang in. Jag sprang efter men någon stoppade mig vid dörren. Sebastian.
"Håll dig ute! De slåss, bäst att ingen blandar sig i." sa han och skjutsade ut massa tjejer från huset. Jag gick osäkert till baksidan av huset och kollade in i ett fönster. Ett gäng killar stod och brottades. Wtf? Jag stirrade in tills jag kände två hände runt mig.
Jag vände mig hastigt om.
Två killar stod bakom mig.
"Tjenare bruden." flinade en av dem.
Jag knuffade bort dem och skulle precis gå iväg när han greppade tag om min arm.
"Men släpp mig." väste jag. Han drog mig till sig. Han knuffade in mig mot väggen och hans kompis skrattade.
"Ska du visa brösten då?" flinade han och började dra av mig klänningen.
"LÄGG AV! SLÄPP MIG!" skrek jag.
Han puttade ner mig mot marken så mina knän skrapade upp. Det gjorde ont. Han tryckte ner mig mot marken och pressade sedan sina läppar mot mig medan jag kände två händer som drog av mig klänningen.
"HJÄLP!" skrek jag sp gott jag kunde. Inte så lätt när en äcklig tunga är inproppad i min mun.
"SLÄPP HENNE FÖR I HELVETE!" skrek någon plötsligt. Killen som skrek slog till dem i ansiktet. Det var Edward! Han räddade mig.
"Vafan, stick åt helvete psycho!" skrek en av killarna och knuffade honom.
"Vafan, muckar du?" skrek han och boxade till honom i ansiktet. Jag svalde hårt och kollade skrämt på händelsen.
Killen började blöda och han sprang iväg. Edward kollade på mig.
"Du blöder." sa han.
"Ja." sa jag tyst.
"Kom, följ med mig hem så hjälper jag dig." sa han. Han tog min hand. Jag kände mig trygg i hans grepp.

Han låste upp sin dörr och tog med mig upp i ett badrum.
Han tände lampan och bar upp mig på handfatet.
Han log mot mig.
"Jävlar, du ser inte bra ut hörru. Hur mår du?" frågade han och tog fram en bomullstuss som han hällde någon vätska på.
"Jag vet inte. Det gör ont och jag har huvudvärk." sa jag tyst.
Han duttade till på mitt uppskrapade knä vilket sved skitmycket.
"Ahh..." kved jag och bet mig hårt i läppen.
"Det går över snart." sa han och skrubbade sedan rent det andra. Han satte på två stora plåster på mina knän. Sen lyfte han ner mig. Han höll fortfarande sina armar runt mig och vi kollade in i varandras ögon.
Nej, vad gör jag? Jag har en pojkvän! Som jag dessutom bor med. Jag drog mig ifrån och bad om ursäkt. Jag tackade och sprang ut från huset. Jag sprang ända hem vilket tog ett tag.

"Vafan har du varit? Klockan är 12."
"Förlåt...jag." började jag.
"Dina knän?" tjöt han och ryckte bort ett plåster.
"Hur hände detta?" frågade han argt.
"Jag ramlade." ljög jag.
"Är du full?" frågade han strängt och kollade djupt in i mina ögon. Jag skakade på huvudet.

InlindadWhere stories live. Discover now