Helgen blev inte alls som jag tänkt mig. Stämningen förstördes helt efter den plötsliga nyheten om flytten till Thailand. Redan nu nästa vecka. Det är helt ofattbart. Will hade gett mig mer straff än vad man någonsin kunnat tänka sig, för att jag varit nedstämd och på dåligt humör. Alltså inte velat ha sex.
Jag låser in min väska i skåpet och vänder mig om. Jag möts plötsligt i Edwards ögon!
"Edward!" ler jag generat.
"Angelina!" flinar han.
"Hur mår du?" frågar han och blickar mot min arm.
"Den är bättre. Såren syns inte längre." svarar jag och vi börjar gå mot lektion. Edward och jag har tydligen haft Engelska ihop ett långt tag, men inte märkt varandra för ens festen."Hello! Take a sit please." ropar vår engelskalärare ut i klassen. Alla sätter sig tillrätta på sin stol och kollar ointresserat på Solveig. Hon babblade på om läxan vi hade till idag. Man skulle komma på en pjäs.
Hon delar in oss i grupper. Två och två. Grupperna ska komma överens om vems läxa/pjäs de ska göra."Isabelle and Ronny, Stefan and Liam, Edward and...Lisa! Or...no sorry. Lisa is seek so Edward, you are with Angelina." ropar hon upp. Medan hon rabblar upp resten av klassen sneglar jag och Edward mot varandra. Han ler nöjt mot mig.
Innan alla börjar strömma ut från klassrummet så ropar Solveig en sista sak.
"Kom ihåg att jobba hemma hos varandra! Om ni bara tränar på pjäsen på lektionstid blir ni aldrig klara i tid."
Alla går ut ur klassrummet. Isabelle tar tag i min arm och vi går ut på skolgården för att ta frisk luft. Vi sätter oss på en tom bänk och snackar lite. Tills James dyker upp. Isabelles pojkvän.
"Ey, Iss! Kom hit." ropar han och viftar till sig henne. Hon går fram till honom och de går en bit bort. Han flinar medan han berättar något. När han slutat prata tar han tag om Isabelles rumpa. Hon tar bort hans hand. Han blir upprörd och drar med henne bort bakom skolhuset. Jag hår snabbt efter dem och gömmer mig bakom husknuten.
"Vafan Iss! Du har blivit så trist." vrålar han och placerar sina händer på båda sidorna av henne, mot väggen.
"Men vad tror du? Du kan inte tafsa på mig mitt ute på en skolgård. Vad tror du folk tänker?" säger hon irriterat och kollar bort från honom.
"Vänd inte blicken från mig!" väser han och tar tag i hennes haka. Han pressar sina läppar mot hennes. Hon ser ut att försöka putta undan honom.
"Släpp mig!" får hon ur sig och sliter i hans armar.
"Du hörde henne, släpp henne genast din idiot!" vrålar jag och går snabbt fram till honom. Jag sliter bort honom.
"Problem? Är det inte Wills lilla hora? Va?" skrattar han och puttar till mig vid bröstet.
"Lägg av James! Stick åt helvete!" vrålar Isabelle och smiskar iväg hans arm från mig.
Han kollar ilsket på mig. Han puttar in mig i väggen och höjer sin näve.
Jag täcker händerna för mitt ansikte.
"DIN JÄVEL!" vrålar en röst. Edwards. Han knuffar undan James så han slås emot ett staket.
Han ska precis slå till Ed men han skjuter iväg James hand och slår till honom på näsan. Han vrålar till och tar handen för sin näsa. När han tar bort handen är hela hans tryne täckt av blod. Även hans hand. Han springer där ifrån.
"Är ni okej?" frågar Edward och lägger sin hand på min rygg. Jag nickar och kollar på Isabelle som står chockad lutad mot väggen.
"Du hade rätt." säger hon och kollar ledset på mig. Jag går fram till henne och kramar om henne hårt.
BINABASA MO ANG
Inlindad
FanfictionAngelina är 17 och har förlorat sina föräldrar i en båtolycka. Hon bor i sin killes lyxvilla. Han har tagit studenten och är nu chef på ett känt företag. Angelina är jättelycklig och älskar verkligen Will. Eller? Älskar han henne? Är hon verkligen...