Jacob's p.o.v
punyalah ni writer..baru 1 tahun limpas arr..merana sa tunggu o...I miss her so much..tidak putus..everyday sa mesti ingat dia..her smile..her cuteness..her body..gosh..Jacob..
masa sa buang boring d mall hari tu..ngam ada promo jewellery..sa pun masuk lah di kedai tu..mo tengok2 kan.. sa ternampak ni couple ring..sa teringat Deydree..apa lagi..sa terus beli..hope she like it..
today is her birthday..yesterday dad call..suruh sa turun pergi sabah hari ni..dia suruh sa ambil flight awal pagi..sebab ada urgent meeting with china client..dorang mo repair tokong Buddha di kk..dorang mo minta supply barang2 binaan..project besar lah kira..dad suruh sa ikut tu meeting coz dia mo ajar sa handle project macam ni..well..memang susah mo communicate sama China ni..sebab dorang punya english susah sikit mo faham..mesti mo ada translator juga..hahahaha..
ni kira hari bertuah sa lah..coz dapat balik Sabah..n celebrate birthday c Deydree..sa tidak kasi tau dia pasal ni hal..biarlah surprise..nah dapat juga sa bagi dia tu ring yg sa beli tu..bagus juga ni writer kan..bagi sa peluang..hahahahalepas habis meeting..petang tu..kami had dinner sama tu client..jam 6pm sudah bah..then pulang..sa tidak ambil kereta..sa minta dad hantar sa balik condo..on de way home..secret resepi masih buka..sa singgah lah kejap..nasib masih ada cake..lol..sa pilih rambang jak..bungkus..bayar..then pulang..
"whoa..cake..for who??"-Dad
"ermmm??hehe..for my someone special.."-me
"wow..good job son..so how's tomorrow??"-Dad
"nanti sa minta tolong tu sumandak hantar sa pergi airport..no need to worry..she's staying at my place.."-me
"hurmm..well son..u better be good..have u meet her parents??"-Dad
"ya..their are awesome.."-me
"yeah! soon I'll be a grand dad..bila kahwin?"-Dad
"hahahahaha..hopefully dad..but..she's complicated.."-me
"son..women are complicated..no need to judge them..handle with care..just stay honest..be a gentleman..don't push..just go with her flow..u'll manage.."-Dad
"Gosh dad..hahahaha..."-me
kami sama2 ketawa..
"soon..dad ada menantu sudah.. bakal ada cucu...wish ur mun still here..I miss her so much.."-Dad
he's tears fall down....
"Dad..I miss her too.."-me
the moment of silence..sampai di Condo..hujan arr..
"are u good son??"-Dad
"yeah...I'm good..thanks Dad.."-me
"okay..Good luck..take care.."-Dad
"thanks Dad..bye.."-me
sa turun..sa check parking.. ermm..good..she's out..sa pun cepat2 naik pergi rumah..sa masuk..ermmm..tidak tutup lampu..aircond jak tutup.. mungkin dia keluar sekejap jak ni..this house smells good.. pandai dia jaga rumah..nice n tidy..sa simpan tu cake di fridge..sa naik pergi bilik..simpan bag..then sa turun balik..sa off lampu..sa masuk dapur..tidak lama macam tu pintu depan terbuka..sa cepat2 tapuk arr..lama ni..tiada sound..gosh..apa dia buat ni..sa pelan2 tengok di living room..dia tengok tv..tapi balik2 dia pindah channel..hahahah..boring dia ni..tidak apa..kejap lagi..sekali dia teriak...
"Jacob!!! I miss u!!"-Deydree
terkejut sa ni..kuat juga suara dia..hahahaha..I miss u too baby..dia nangis..dia baring di sofa..adeii..kesian ko Deydree..sa pelan2 kasi keluar cake dari fridge..sa simpan 1 lilin..sa pelan2 jalan pergi dekat switch lampu..sa off..dia terteriak kecil..sa cepat2 pasang api di lilin..sa senyum..dia datang sudah dekat sa..sa nyanyi happy birthday..nampak expresi muka dia..terharu..n terkejut..siap nyanyi sa ampai tu cake di tangga..punya cepat dia datang peluk sa..hahahahahaha..gosh..I miss her so much..sa dukung dia..dia cium2 muka sa..happy moments..
"hahaha..happy birthday baby..gosh I miss u.."-me
ada bau sambal mulut dia..hahaha..dia pergi makan ikan panggang ka??
"ermmm..bau sambal ni..hahaha miss me ka D??"-me
dia angguk..dia senyum lepas tu tampar pipi sendiri..astaga.. kenapa dia ni..sa kasi turun dia..pegang muka dia..
"kenapa tampar pipi??"-me
dia geleng terus dia jalan pergi living room balik..sa ambil tu kek balik ikut belakang dia..sa suruh dia pegang tu cake..sa snap gambar kami...dia bawa tu cake masuk dapur..dia kasi suap sa..hurmm..sweet..dia senyum..bagi sa air sa minum.. tapi apa pun sa cakap dia diam jak..tidak jawab...adeii..kenapa dia ni..sakit ka??dia simpan tu cake..then dia naik atas..pergi bilik..sa cepat2 bubut dia...aik..pergi tandas??
YOU ARE READING
Friends With Benefits (21sx)
RomanceWhen it comes to a reality of life, there are people whose afraid to have a dream of becoming his's or her's..let this extraordinary imagination of mine blew your mind..with my writing..enjoy! ● STRICTLY 21SX ● Mixed language Bm, English, Sabaha...