part 45

3.2K 139 14
                                    

Jacob's p.o.v

hurmm..malas sa mo bagun hari ni..tapi sa kena bangun juga.. perut sa pun lapar..sa malas mo keluar breakfast..sa pergi dapur..tengok di fridge.. hurmm..ada telur..susu..bread.. buli lah..bikin breakfast..sa buat telur dadar..sa toast tu bread..sa buat minuman 3 in1..masa sa makan..sa tengok jam..jam 9am sudah..c Cassie belum bangun lagi..hurmm..sa teringat c Diandra..biasa awal lagi dia sudah bangun..ready breakfast untuk kami makan..I miss her so much..sedih pula sa rasa..sa tengok ni rumah..macam bukan rumah sudah..semua berhabuk..dapur pun samak..lantai pun macam tidak pernah sapu..

lepas sa breakfast..sa kasi bersih rumah..buka langsir ruang tamu..waw..terang terus ni rumah..hahaha..sa sapu n mop..sudah tu baru c Cassie turun..
"morning Jac.."-Cassie
"morning.."-me
dia pakai tuala saja..hurm..sa pun tidak tau macam mana sa mo suruh dia keluar dari ni rumah supaya c Diandra boleh pindah masuk sini balik..how I miss my baby..semua sa tanggung..even beli modes..dia tidak kerja pun..yaa..kerja malam untuk sa..tidak ubah macam slut sa jak dia ni..sa silik c Cassie.. dia makan maggie cup jak..hurmm..jauh beza sama Diandra..

lepas siap kasi bersih semua..sa naik pergi bilik..sa kira mo kasi bersih bilik sa..sa susun2 kain sa yg bertaburan..deii..Jacob..kalo ada Diandra dulu..apa pun ko tidak payah buat..semua sudah tersedia..kain kerja pun kena sterika..kasut..stoking semua tersusun kemas..dapur sentiasa berasap..sekarang..habuk jak yg ada..heii..lucu..lucu..sa buka laci tengok tu agreement yg sudah settle..tinggal sa mo jumpa parents dia lagi..sa tersenyum sendiri ingat semua pasal dia..dulu dia serupa Christmas tree..tidak pernah pun ngam dressing dia..berabis dia mengorat sa..gosh..! punya sa rimas masa tu..hahaha..but today..she's something..the girl that I can't live without..

Ding...Dong..bell rumah..eik..sepa datang??oh no..Diandra..astaga.. sa lupa sudah dia mo datang.. hehe..boleh lah ni bawa masuk bilik kijap..hohoho..sa berlari turun..sa tengok c Cassie di pintu sudah..alamak..sa pakai boxer jak lagi ni..lagi2 c Cassie pakai towel jak..aduii..ngam bff sa toing2 arr..gara2 fikir kuning tadi..shit..shit..sa terus jak pg depan pintu..sa buka besar2..sa fikir Diandra jak..dia bawa pula c Linda..muka c Linda lain tengok sa sama Cassie
"D....Linda..hey..come in.."-me
deii..punya sa malu..
"ermm..boss..sa naik atas dulu arr..sa mo cari barang sa yg tinggal tu.."-Diandra
control2 lagi sa arr..
"ermm..okay.."-me
then c Diandra naik pg atas..sa gusuk muka..hurm..malunya..

sa naik masuk bilik..c Cassie ikut tapi dia pg bilik sebelah...dia berdiri di pintu..sa pakai shorts dulu bikin cover tu boxer punya lah bikin malu ko Jacob..hurmm.. miss her so much sa dekat c Cassie..sa tengok tu bilik..astaga.. tu pakaian kami semalam bertempiaran di lantai...sa tengok c Diandra cari sesuatu di tong sampah..lepas tu dia ambil rantai dari tong sampah..eik.. bukan tu rantai mum punya ka tu??n why d tong sampah??
"hurmm..nasib ko lah sa belum buang tu sampah.."-Cassie
what??buang??Diandra buang tu necklace??seriously??!
"u throw my mum's necklace?? how could u Diandra!that's my late mum necklaces n u throw it??why??"-me
muka dia terkejut tengok sa..dia berdiri..
"J..I didn't throw it..sa datang sini sebab sa mo ambil ni..sa simpan di laci bah..bukan di tong sampah.."-Diandra
jadi macam mana boleh masuk di sana??sa tengok Cassie..
"di laci??huh! dari sa pindah tu rantai memang di tong sampah Jac..eee..penipu..!"-Cassie
apa?!memang di tong sampah?! Diandra..how could u..sa dekat dia sa rampas tu rantai dari tangan dia..
"u don't deserve this D..I was wrong about u.."-me
sa kecewa sama tindakan dia.. sampai hati dia buang ni rantai..sedangkan dia tau ni sangat berharga untuk sa..??
"how could u girl..kesian late untie.."-Cassie
jatuh air mata lelaki sa..mum.. I'm sorry..I was wrong about her..
"lama sudah sa mo tampar ko bitch..!apa yg ko tidak puas hati sama sa hah!?apa sa buat sama ko!sial!"-Diandra
sa tengok c Diandra tampar c Cassandra..gosh..!teruk juga perangai dia ni..!kenapa dia mo tampar Cassandra??
"let me go!u bitch! Jacob!!"-Cassie
sa kasi lerai dorang..c Diandra masih lagi tidak puas hati..sa tidak fikir panjang..sa tampar jak dia..baru dia kasi lepas c Cassandra..gosh..bibir dia berdarah..dia jatuh di lantai.. kuat ka sa tampar dia..oh..no..
"mandak!!ko okay ka??astaga.. Jacob!!how could u!"-Linda
I'm..no..no Jacob..she deserve it..after what she had done..no way Jacob..sa tunjuk dia..
"Diandra..Deydree..I should have known..ko cuma mo balas dendam sama sa kan..sebab dulu sa tidak pernah layan ko bagus2.. haha..I'm surprised u change a lot..sampai sa jatuh cinta sama ko..n now D..I don't know what to say..ko sengaja ka buat sa begini??I trusted u with that necklace..then u throw it??I'm glad sa tidak deal sama parents ko lepas sa tau ko siapa..."-me
sa kasi keluar semua sakit hati sa sama dia..huh! puas hati sa..
"sa tidak terfikir pun tu semua J.. I swear..sa tidak buang tu rantai.. sa datang sini sebab sa mo ambil balik tu rantai..itu tanda friendship kita J..sa tidak pernah pun terfikir mo buang..J..please trust me.."-Diandra
what?! tidak terfikir tu semua?? depan mata sa dia ambil tu rantai dari tong sampah.. memang dia takut kan sa tau dia buang..shit...
"gosh girl..how pathetic u are.. eww..Jac Better ko halau dia.. nanti melarat tu perangai dia.."-Cassie
c Diandra pegang tangan sa..dia merayu..hampir sa mengalah sama tangisan dia..but no D..u broke my heart..sa tepis tangan dia..tidak kuat..tapi dia jatuh..
"don't u dare show ur face infront of me again..leave..now.." -me
c Linda dekat sa..terus dia tampar muka sa..sakit juga lah..
"u'll regret this Jacob..u will..I'll make sure u gain more pain..no.. the worst pain that u've never had imagine.."-Linda
my goodness..kawan dia pun fikir dia innocent..very pathetic of u D..very much..!
"go!"-me
sa halau dorang dua..gosh...!! Diandra! why are u doing this to me..

Friends With Benefits (21sx)Where stories live. Discover now