Diandra's p.o.v
It's been almost 9 months..sa tinggal tunggu masa untuk deliver..dup..dap jantung sa.. serious..sa takut..ada sa tanya beberapa ibu d klinik..yg sudah berpengalaman..dorang cakap tidak sakit..sekejap saja konon sakit tu..tidak lama..tapi..sa masih ragu2..adeii..God..kuatkan sa..Dylan sudah sedia kasi sa baby kit arr..dia minta ajar kawan2 perempuan dia yg sudah ada pengalaman di office..sa lucu juga..tapi sa tidak pernah pun pg cek tu bag..coz dia bilang jangan kacau..so..ikut jak lah..
malam tu..siok2 sa tengok cartoon..Tom n Jerry..ntah kenapa..sa suka betul tengok kartun sekarang ni..ketawa2 lagi..lucu betul..sa rasa ada contraction di bahagian belakang pinggang..tapi sa masih boleh tahan lagi..so mungkin tiada apa2 bah tu..sa continue tengok karton sampai habis.. sekali sa berdiri..macam sa terkencing.. tapi ni lain lagi ni..bukan kencing ni..sa tengok kaki sa..ada air..air ketuban ka ni?? terus sa teriak..
"Dylan...!!!"-me
klang kabut dia datang..dia tengok sa..sa tunjuk kaki sa..terbesar mata dia..
"okay2..pergi mandi dulu..keep calm.."-Dylan
"mandi???!!how am I supposed to be calm??!!my water broke u idiot!!"-me
"trust me..u go wash ur self 1st..dulu mami pun macam tu masa dia mo beranak Derek..eii.. just go lah..lepas tu bawa tu baby kit..u get ready..sa call cab..okay??"-Dylan
sa cepat2 jalan pg bilik..then pg kamar mandi..lucu sa rasa cara sa berjalan..macam penguin..gara2 ada air mengalir dari pussy sa..now melekit-lekit di kaki sa..sa mandi warm water..bila siap sa pakai maternity dress sa..baru sa ambil tu baby kit then sa keluar..c Dylan pun ready sudah..dia tolong sa angkat tu bag..then ngam cab sampai..kami direct pg Hospital..sekali sa kena cek.. doctor..terus macam panik tu keadaan..teriak2 tu doctor..sa pun heran..memang sa ada rasa sakit..then..rasa mo berak..tapi ni sakit dia..ntah lah..sa pun susah mo explain..lepas tu katil sa kena surung pg Labour room..wow..tu contraction makin power..sa kena suruh kangkang besar2.. adeii..malu juga lah..macam sa rasa mo berak betul..
"hai..I'm Dr.Wendy and these are my assistants..and we here are going to help u to gave birth.."-Dr.wendy
dia mula pg tengah kengkangan sa..macam dia kasi masuk tangan pg dalam..
"its time..now push mama push...."-Dr.wendy
sa pun dengan sekuat tenaga meneran..tapi kenapa belum keluar??
"erghhh! it hurts..."-me
"just push..macam nak berak..u can do it..."-Dr. Wendy
then sa betul2 push macam pg berak..sa rasa macam sa terberak..ni pee at the same time..
"push.."-Dr. Wendy
bergegar2 sudah sa..then sa rasa ada kepala di bawah..
"okay hold mama..good job..good job.."-Dr. wendy
sa dengar ada bunyi.. 'gretttt...greettt..'
apa tu??then tu Dr.Cakap..
"okay now push slowly..push.."-Dr. wendy
then sa rasa relieve betul..my baby came out..I heard my baby crying..aww...tu doctor bagi sa pegang baby..
"okay mama..whats the gender??"-Dr. Wendy
sa tengok tu thingy dia..
"...its a boy..."-me
then sa kena jarum..terus sa rasa macam kena jahit di bawah.. tapi..happy dalam hati sa..Tuhan saja yg tau..pengalaman paling berharga bagi sa..sa tidak akan lupa hari ni..baru sa tau..dalam tu bag baby kit..ada pampers, wet tissue..pakaian baby, tuala.. macam2 lagi..betul2 berguna ni barang2..keperluan sa pun ada juga di dalam..wow..Dylan betul2 sayang sa..hahaha..
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
lepas sa keluar dari hospital.. Dylan lah yg paling happy.. sampai dia gelar diri dia papa.. haha..c Theresa pun gelar diri dia mama..doii..berebut dorang 2 mo dukung baby..
Dylan bagitau sa..Linda pun sudah beranak..anak dia perempuan..how I wish sa ada di sabah sama dia..kami macam berjanji pula mo mengandung sama2..lol..ni semua pasal tu lingerie..bila sa ingat balik tu lingerie..sa direct ingat Jacob..I guess he's happy now with cassie..sa kawal perasaan sakit hati sa..tapi kadang sa terlalu ikut perasaan..sampai sa menangis kuat2..tumbuk2 bantal..
ada 1 untie..orang melayu singapore..untie Idah..dia tinggal sebelah rumah kami jak..c Dylan minta tolong dia jaga sa..coz sa kan masih berpantang..syukur juga..tu untie bagus betul..sa pantang cara orang melayu.. bertungku, ada kunyit di dahi..minum jamu..berbarut lagi..kaki berstoking..macam2 lah..untie tau sa single mother.. dia sedih betul keadaan sa bila dia tau cerita sa..tapi selalu dia bg nasihat..jangan terlalu ikut perasaan..fikir pasal baby..lagi 1 dia cakap..macam mana pun.. Bapa budak tu mesti kena tau.. sebab dia pun kira mangsa keadaan..tapi..sa tidak mo.. mungkin nanti..tapi bukan sekarang..sa takut dia ambil baby dari sa..nanti baby sengsara sama dorang..sa tidak mau..
(duii..jauhnya tu fikiran)
YOU ARE READING
Friends With Benefits (21sx)
RomantizmWhen it comes to a reality of life, there are people whose afraid to have a dream of becoming his's or her's..let this extraordinary imagination of mine blew your mind..with my writing..enjoy! ● STRICTLY 21SX ● Mixed language Bm, English, Sabaha...