11|Kelab Malam

1.9K 13 0
                                    

Aku memerhatikan gelagat manusia di shopping mall. Ada yang gedik inginkan perhatian. Ada yang syok sendiri melayan perasaan untuk berkira-kira untuk membeli pakaian baru dan yang tak boleh blah, ada sekumpulan geng yang acah hipster dengan pakai baju tag in dalam seluar jeans yang singkat nampak buku lali  dan pakai sneakers. Ada yang bertudung paras atas dada dan yang freehair perangkan rambut. Rambut dah lawa hitam sibuk nak perangkan, aku ni ha sibuk nak hitamkan rambut untuk tutup rambut blondeku yang asli diperoleh dari mama.

Aku dengan hanya memakai baju hitam yang super duper besar dan legging hitam melangkah masuk ke pusat permainan yang biasanya didominasi oleh golongan lelaki. Mujurlah time sekolah, so tak ramai orang. Penjaga tu pun percaya aku dah habis sekolah.

Aku mengambil tempat duduk yang jauh dari orang ramai. Komputer dibuka dan memilih perisian untuk bermain permainan video kegemaran ramai, Clash of Cland. Semakin lama aku semakin ralit bermain game itu, sehinggalah aku baru perasaan sudah malam. Kedai ni pun dah nak tutup. Aku terus membayar harga dan berlalu dari situ.

Kebanyakan kedai sudah tutup kecuali panggung wayang. Aku membelok ke panggung wayang. Ada segelintir orang muda-muda juga sedang beratur membeli tiket wayang. Nak tengok cerita apa eh?

Mataku melilau melihat tayangan filem yang ditawarkan untuk tengah malam. Kebanyakan cerita kartun. Tak best. Yup.
Annabelle:Creation. Aku membayar untuk cerita tersebut. Lagi 10 minit. Baik aku beli popcorn dan air coca cola sebelum aku masuk ke dalam tempat tayangan. Cuma ada beberapa sahaja sudah terisi. Tengok cerita hantu baru syok tengok malam-malam.

Aku memasuki panggung wayang. Walaupun jam sudah menginjak tengah malam namun masih ramai anak-anak muda yang menonton wayang. Ada yang bersama rakan dan tidak kurang juga kekasih hati. Aku ambil seat couple kerana inginkan ketenangan.

Jam berdetik. Waktu terus berlalu. Aku mendengar bunyi desahan dari belakang kerusinya. What the heck? They're fuck in cinema? So terrible. Aku menumpukan perhatian sepenuhnya kepada wayang.

"Ah!! "Someone streaming.

"Baby, i takut. "Couple kat depan aku pulak bersweet. Alahai. Geli aku tengok. Loya pulak tekak menelan air pepsi nih.

"Erhh... "Shit! They have climax here.

Sabar Aalia, you only have another 30 minutes before you can leave them.

Usai sahaja wayang itu, aku terus menapak keluar dari bilik panggung. Couple yang melakukan seks dibelakang kerusiku juga beredar. What? Kunyit? I thought normal couple. Dasar gigolo tak sedar diri. Nak muntah balik air pepsi tadi.

Aku merenung Daniel Wellington di pergelangan tangan. Baru pukul 3 pagi. Aku ingat nak balik asrama pukul 5 nanti.
How about we go to new place?

***
Apa yang aku buat kat sini?
Hatiku gundah gulana hendak memasuki The 3000 Club. Oklah kut baju nih. For beginner.

Aku melangkah masuk kelab malam itu dengan berhati-hati agar tiada yang dapat mengenalinya. Bingit telinga aku dengan lagu edmnya dan rock yang sedang diputarkan. Oh, pening. Aku mengambil tempat di bar. Seorang bartender datang mengambil pesanan.

"Coke only. "Bartender itu hanya tersenyum. Beberapa minit kemudian, segelas coke di hadapanku.

Aku mengitari kawasan sekeliling. Ada pentas dan sebuah band sedang membuat persembahan. Muda-mudi pula asyik  menari di lantai tarian. Aku minum coke itu dengan tenang. Di bahagian atas pula, cuma tempat khas untuk VVIP.  Lebih privasi.

"Hey, beautiful. "Sapa seorang lelaki lalu duduk di sebelahku. Rapat.

Wangian Bvlgera For Men memusuk ke dalam rongga hidung. Wangi dan sensual. Apatah lagi dengan kemeja biru laut yang disinsing hingga paras siku dan seluar jeans khaki. Rambutnya pula digel rapi. Huish, kalah aku ni. Aku hanya mampu melihat tubuhku yang selekeh ini.

"Galliano please. "Pesannya kepada bartender yang berdiri di balik bar ini sebelum lelaki itu memusingkan badannya dan melihat lautan manusia sedang bergembira.

"Selalu pergi sini ke? "Tanya lelaki itu. Aku hanya diam. Malas nak balas.

"Ok. "Sepi mula menyelubungi kami. Lelaki itu mula meneguk gelas yang berisi Galliano.

"Alvin Kim. "
"Huh? "Blur kejap.

"My name is Alvin Kim. Yours? "

"Qai. Just call me Qai. "Aku menghabiskan coke sebelum bangun. Ingin beredar memandangkan jam pun sudah menginjak jam 4 pagi. Aku perlu pulang sebelum 5 pagi sebelum ada yang perasan aku tak ada di asrama.

"See you again, Beautiful. "Ujar Alvin sambil memberi kad namanya kepada aku.

Sebelah keningnya aku terangkat.

"My card."
"No need. "Aku menolak. Kad nama itu direnyukkan sebelum dibuang pada wajah Alvin. Aku terus berlalu. Kepalaku diurut perlahan. Tulangku yang lesu digerakkan olehku. Langkah laju terus diambil keluar dari kelab malam ini.

Alvin hanya memandang aku dengan wajah bengang.

Aku menahan sebuah teksi dan menghentikan teksi di sebuah deretan kedai berhampiran sekolahku.

Baju yang disembunyikan di sebalik semak diambil dan dipakai semula. Tudung disarung ala kadar.

Aku mengorek semula tanah itu. Yes, selamat masuk. Terus aku berlari masuk ke dalam asrama.

Ada lampu. Alamak! Lupa guard nak kunci masa. Aku menyorok seketika. Berasakan situasi sudah selamat, aku terus masuk ke dalam dormku. Tepat jam 5 pagi.

Bangunan aspuri gelap. Hanya lampu koridor sahaja terpasang. Aku menukar pakaianku dan berpura-pura tidur.

Beberapa minit kemudian, Mawar membuka suis lampu. Terang benderang dorm kami. Aku mendengar suara Mawar terkejut melihat aku berbaring di atas katilku. Dia terus membangunkan Adha dan Ruby sebelum dia berlalu ke bilik air. Sayup-sayup kedengaran azan subuh. Aku terus bangun.

"Eh, Qai. Dah bangun? Cepatlah mandi. Kitorang pergi surau dulu. "Ujar Ruby yang sudah siap bertelekung. Begitu juga Adha dan Mawar.

"Ermm. "Kataku. Aku mengambil tuala di penyidai. Aku membau t-shirt yang dipakaiku. Bau alkohol. Aduh, kena basuh.

Aku mengambil pewangi dan menaburnya sebanyak mungkin untuk menghilangkan bau alkohol.

Aku terserempak dengan Mawar, Adha dan Ruby apabila pulang dari ampaian.

"Awalnya basuh baju. "Adha mengerling jam dinding. Pukul 6.30 pagi.

"Busuk sangat tadi. Tak tahan aku nak bau. Korang? "Panggilku apabila melihat mereka hendak berlalu.

Terhenti langkah mereka.

"Lain kali kejut aku awal sikit boleh? Aku nak join subuh kat surau. "Ujarku. Pantas Adha, Ruby dan Mawar memelukku. Erat.

"Aku sentiasa menanti kau nak cakap macam ni. Alhamdulillah, Allah makbulkan doa kitorang. "Ujar Adha. Aku hanya senyum nipis.

"Eh, jomlah bersiap. Nanti lambat nak ke sekolah. Jom, Qai. " Aku mengangguk.

--------------------------------

Vote, comment and share kalau suka story ni.

-ardellshah-

ASRAMAWhere stories live. Discover now