" Thanks untuk hari ni sebab sudi study dengan aku " ucap Putra.
Aikkk mamat ni ? Tahu pulak nak ucap thanks ? Selalu berlagak sampai cakap thanks pun tak nak !Airien mengangguk kecil.
Airien ingin melangkah masuk ke dalam perkarangan rumahnya tapi dihalang oleh Putra.
" Kejap ! "
" Apa lagi ? "
" Kau bukak kejap share it kat phone kau "
Hah ? Apehal mamat ni ?
" Nak buat apa ? "
" Ish cepat lah "
Airien akur lalu mengikuti apa yang disuruh Putra.
Putra terus ligat menghantar sesuatu ke share it Airien. Airien hanya memandang pelik ke arah Putra. Dah kenapa mamat ni ? Dia hntar apa ?
" Okay done ! Kau jangan bukak lagi tau . Bagi aku balik dulu baru kau bukak ok ? " kata Putra serta tersenyum manis kepada Airien lalu masuk ke dalam kereta yang telah dipandu oleh Pak Azfi.
Airien tersentak melihat senyuman manis yang dipamerkan oleh Putra. Tak pernah - pernah Putra senyum macam tu dekat aku ? Pelik lah dia ni.
Setelah kereta Putra berlalu , Airien pun mula membuka apa yang dihantar oleh Putra. Airien terlopong !
" Putra Qalif !! " jerit Airien.
Mau tak nya Airien menjerit ? Airien melihat photonya yang sedang tidur tadi tapi telah diedit oleh Putra. Putra menambahkan sedikit emotion misai , pastu ada crown atas kepala , mulut pink sikit ! Buruk weyhhhh 😣 bongoknyeeeeee 😤
Part of Putra
Putra hanya tersenyum sendiri sepanjang perjalanan balik ke rumahnya. Dia masih teringatkan waktu dia usik Airien and study dekat Library tadi.
Tapi tiba - tiba dia pelik dengan dirinya. Kenapa dia rasa bengang + jelous bila budak laki ntah apa - apa tu kacau Airien. Borak dengan Airien bagailah. Part masa lelaki tu nak sentuh tangan Airien lagi lah dia rasa berapi tahap dewa kot !
Sampai Putra sendiri tak percaya yang dia sanggup mengaku Airien tu " girlfriend " dia. Malu gila siotttt 😭 nasib baik aku pandai control macho ❤
" Haish takkan aku dah ter falling in love dengan Airien ? " desis hati Putra.
---------------------
Melissa hanya diam membisu sejak dari tadi.
" Mel bila kau nak jalankan plan kau tu ? " tanya Eryna setelah melihat Melissa hanya mendiamkan diri sejak dari tadi.
" Hari ni jugak aku akan jalankan plan tu. Budak tu perlu tahu apa yang Melissa Irdina boleh buat kalau dia still berani dekat - dekat dengan Putra Qalif. " kata Melissa serious.
Seketika Melissa mengeluarkan sebungkus guli. Elfira memandang pelik ke arah bungkusan guli itu.
" Eh korang tak bagitahu kat aku pun yang kita nak main congkak ? " kata Elfira lurus bendul.
Melissa dan Eryna hanya memandang sesama diri. Aduh makkkk asal bengap sangat Elfira ni ?!
Sewaktu kelas Georgrafi , Airien dimintak oleh teacher Moe untuk mengambil buku di bilik guru. Melissa telah memberi tugas kepada Eryna dan Elfira . Elfira akan melihat di mana tangga tempat yang Airien akan turun manakala Eryna akan bersiap sedia menabur guli di tangga tersebut.
Setelah mendapat information , Eryna terus menjalankan tugasnya.
Airien terus berjalan tanpa memikirkan bahawa akan ada kejadian malang yang akan berlaku sebentar lagi. Tiba di tangga yang terakhir , Airien melihat Putra yang ingin naik ke atas . Maka mereka bertembung di tangga tersebut.
YOU ARE READING
Love You Mr. Chocolate
RomancePUTRA | AIRIEN Kisah tentang Airien Aulia yang bertemu dengan Mr. Chocolate a.k.a Putra Qalif yang ego dan belagak tetapi mempunyai tabiat suka makan coklat! Pelik bukan? Berbagai kejadian berlaku di dalam hidup Airien Aulia dan Putra Qalif apabi...