Bab 3

6.5K 517 21
                                    


Sewaktu rehat, Putra berjalan - jalan seorang diri di sekitar sekolah. Seperti selalu di tangannya mesti ada iphone s. Tiba - tiba ketenangannya terhenti di suatu tempat apabila munculnya Melissa Irdina.

" Putra! " panggil Melissa dari belakang Putra.

Putra melihat sekilas lalu berlari laju. Melissa masih tidak berputus asa lalu mengejar Putra.

" Arghhh minah ni serabut betul lah! " desis hati Putra sambil berlari dengan laju lagi.

Tiba - tiba di suatu tempat Putra terlanggar dengan seseorang.

Bukkk !

Airien dan Putra jatuh serentak terduduk.

" Aduhhh " keluh Putra.

" Aduh ! Apa awak ni lari - lari macam budak - budak ?" bebel Airien.

Putra bangun begitu juga Airien.

" Kau tu yang berdiri tengah - tengah jalan ni apehal ?" marah Putra pula.

" Ehh nak salah kan kita pulak ?"

" Ish kau ni kan ....."

Belum sempat Putra nak habiskan ayatnya tiba - tiba dia ternampak kelibat Melissa yang sedang mencarinya. Spontan Putra menarik pergelangan tangan Airien yang berlapik baju masuk ke dalam stor sukan yang kebetulan ada di sebelah situ.

Airien tersentak . Apa mamat ni tarik - tarik aku pulak ? 😑

" Apa awak ni ?! "

" Shuhhh ! Diam lah ! " kata Putra separuh berbisik.

Airien hanya akur tiba - tiba. Hati Airien berdengup kencang apabila dia terpandang tangan Putra yang kemas memegang pergelangan tangannya yang berlapik dengan baju.

Kedengaran suara tapak kasut Melissa betul - betul di hadapan pintu bilik stor sukan.

" Ehh cepatnya Putra lari ? Ikutkan dia mesti ada dekat sekitar - sekitar sini ? Hmmm " bebel Melissa.

Seketika Melissa beredar dari situ. Setelah menyedari ketiadaan Melissa , Putra pun keluar dari situ dengan Airien.

" Awak ni kenapa hah ? Apa masalah awak sebenarnya ? " marah Airien.

Putra melepaskan pergelangan tangan Airien.

" Masalah aku ada lah kau ! " kata Putra lalu berlalu pergi meninggalkan Airien yang tercengang sendiri.

" Apa kebenda mamat ni ? Aku pula masalah dia ?"

Di kelas Airien masuk dengan perasaan yang aneh ! Entah lah rasa nervous semacam. Kelihatan kelas tidak ramai orang. Mungkin diaorang tak habis makan lagi kot ? Ya sebab sekarang tengah waktu rehat. Airien mengambil tempat duduknya.

Kejadian tadi masih terlayar di kotak fikiran Airien. Entah lah rasa jantung Airien berdengup kencang semacam ! Haish apa kena dengan kau ni Airien ? 😂

" Airien !! " sergah Danish.

Airien tersentak ! Dia terkejut gila .

" Ehh sorry awak terkejut ke ? " tanya Danish.

" Haah terkejut. " kata Airien sambil tersenyum kecil.

Huish nasib baik aku tak melatah sebut nama Putra Qalif tu . Kalau tak mesti kantoi habis lahhhh 😨

" Eh awak tak rehat dengan Dania dengan Aufa ? "

" Errr tadi rehat lepastu Airien pergi tandas kejap. Tu yang terpisah kejap dengan diaorang " jelas Airien.

Love You Mr. Chocolate Where stories live. Discover now