Airien membuka surat yang dikirim oleh Putra kepada Zefrul tadi sambil duduk di birai katilnya.
Assalamualaikum wahai gadis yang ku sayangi Airien Aulia ❤
Gadis yang ku sayangi ? Jadi Putra pun ada perasaan yang sama dengan aku ? 😭
Saya menulis surat ini hanya ingin menyatakan akan kepergian saya entah untuk sampai bila tapi in shaa allah saya akan balik ke Malaysia suatu hari nanti. Airien maafkan segala kesalahan, usikan saya dan sebagainya terhadap awak. Sebelum ni saya sendiri pun tak tahu kenapa saya nak buat semua macam tu dekat awak. End up baru saya sedar yang saya sayangkan awak Airien Aulia. I'm falling in love with you.
Air mata Airien mula membanjiri pipinya tapi dibiarkan saja olehnya.
Memang selama ni saya selalu menafikan perasaan saya. Saya ego! But finally saya tak boleh tipu diri saya bila awak cuba menjauh dari saya. Time awak mintak tangguhkan ganti rugi awak sebagai pembantu tu saya rasa sakit and takut untuk jauh dari awak Airien. Time saya selamatkan awak tu pun saya tak fikir dah pun pasal keselamatan saya sebab di fikiran saya hanya keselamatan awak aje yang paling utama. Saya tahu mungkin saya seorang aje yang ada perasaan macam ni. Mungkin juga saya hanya bertepuk sebelah tangan. Its okay. Saya redho. Awak jaga diri ya Airien. Kalau ada jodoh kita jumpa lagi. One more thing, jangan beri sesiapa buli awak lagi sebab hanya saya seorang aje yang boleh buli awak! 😂💕
Your Mr. Chocolate ❤
" Tak Putra. Saya pun sayangkan awak... " desis hati kecil Airien.
Airien menyapu air matanya. Ya Allah, engkau jagakan dia untuk ku jika dia betul - betul jodoh aku 😌
8 tahun kemudian....
" Syiqin tolong tengok - tengokkan cafe ya? Saya ada hal kejap dekat airport. Kalau ada apa - apa call saya ok? " kata seorang gadis iaitu pemilik " Cafe Magis Manis Chocolate "
Syiqin pembantu kepada gadis tersebut hanya mengangguk kecil tanda faham. Gadis itu terus mencapai beg tangannya lalu keluar dari cafe.
Siapa gadis si pemilik cafe ni ?
Di airport kelihatan seseorang pemuda bersama seorang perempuan yang sedang mendukung anak lelaki kecil di sampingnya sedang menantikan kehadiran seseorang yang amat dirindui...
" Haish mana lah budak ni ? Lambat alahai " rengek si pemuda.
" Sabar lah . Kejap lagi dia datang lah tu. " pujuk si perempuan di sisi.
Kelihatan seorang gadis sedang jalan terburu - buru ke dalam airport . Sehingga di suatu tempat dia terlanggar 2 orang lelaki.
" Aduh " mengaduh Zefrul.
" Erkkk maaf - maaf . Saya tak sengaja. " kata Airien yang hanya menunduk hormat tanpa melihat gerangan yang dilanggarnya.
" Ehh kau okay tak ni bro ? " tanya Aizat.
Airien tidak menunggu lama mahupun melihat muka - muka 2 orang lelaki di hadapannya ini lalu dia terus meneruskan langkahnya untuk mencari seseorang.
" Ewahhh minah tu . Pandang kita pun tak ? Terus blah macam tu aje ? " kata Aizat dengan sikap tidak puas hatinya seperti selalu.
Zefrul hanya tersenyum kecil. Zefrul tetap dengan sikap rendah dirinya.
" Biarlah . Maybe dia ada hal urgent tu. Dah jom kita pergi sana. Mungkin dia tunggu dekat sana kot ? " kata Zefrul lalu menarik bahu Aizat supaya mengikuti langkahnya.
" Abang Fill ! " jerit Airien dari kejauhan.
Finally abang kesayangannya kembali jugak ke tanah air ❤
YOU ARE READING
Love You Mr. Chocolate
RomancePUTRA | AIRIEN Kisah tentang Airien Aulia yang bertemu dengan Mr. Chocolate a.k.a Putra Qalif yang ego dan belagak tetapi mempunyai tabiat suka makan coklat! Pelik bukan? Berbagai kejadian berlaku di dalam hidup Airien Aulia dan Putra Qalif apabi...