PART 9 - WARIS

2.3K 148 5
                                    

Tajuk : WARIS PART 9
Penulis : CSP
Page : Sabahan Writer_Csp
Wattpad : @CSPthewriter
Genre : True story

Malam tu nenek sy bawah sy pulang pigi rumah dia.Jantung saya berdebar-debar saja ni.Macam ada sesuatu yang akan bakal terjadi.Muka nenek saya serius ni minta kebenaran dari bapa saya.Saya memang tidak mau pigi tu dirumah nenek saya tp bapa saya bagi greenlight sama nenek saya..Saya memang dapat tau nenek saya mau buat sesuatu.

Lagi-lagi aura nenek saya malam tu lain sangat.Saya nampak tu rogon peliharaan dia pun macam makin liar ni.Selalu tingu2 saya macam mau telan saya saja.Saya minta kawan mama saya tapi bapa saya cakap diorang datang nanti malam.Ada kerja lagi mau buat.

Sampai dirumah nenek saya,terus kami naik dirumah.Macam biasalah kali ni saya nampak lagi lembaga yang menyerupai burung gagak berpusing di kawasan rumah nenek saya.Monyet2 jadian di atas pokok tidak berenti memerhati saya.

"Nenek knp bawa saya?"-Ella

"Nenek tidak dapat tahan lagi.."-Nenek

"Maksud nenek?"-Ella

"Nenek sudah tua,tenaga pun tidak kuat lagi.."-Nenek

"Ooh nenek mau saya jaga neneklah ni?"-Ella

"Ella!Jangan kau pura2 tidak tau sana!"-Nenek

Nenek saya kasi tinggi suara dia sambil tenung mata saya.Salahkah saya tanya macam tu saja..saya ni bukan tau apa2 tentang rancangan nenek saya.

"Kau akan jadi Pewaris nenek mulai malam ni!Nenek tinggal tunggu mati lagi.."-Nenek

"Saya masih sekolah bah nenek!sy tidak mau sebab sy belum sedia!"-Ella

"Diam! Tiada yang boleh menghalang lagi.Lepas ni tidak payah kau pigi sikula..!"-Nenek

Punya saya main geram dengan nenek sy masa tu.Saya mau lari masa tu tapi badan saya tidak boleh bergerak.Kamu tau saya nampak tu dua ekor rogon nenek saya melompat-lompat kegembiraan.Lidah diorang terjelir ni sambil meningu saya.Automatik saya mulut saya masa tu juga tidak boleh bercakap.Mungkin nenek saya yang buat tu..

Lagi satu,apa saja arahan nenek saya masa tu saya akan ikut saja tanpa sebarang bantahan.Memang saya ada niat mau melawan tapi badan saya menurut saja kata2 nenek saya.Lagi satu setiap kali saya cuba melawan badan saya akan rasa sakit sangat.Macam kena cucuk sama paku tekan..Sampai sekarang saya masi ingat sakitnya macam mana.

Dalam jam 8pm tu nenek saya kasi sedia peralatan dia termasuk bakar sesuatu dlm tu tempurung kelapa sampai sy nampak tu api warna hijau.Wangi yang nenek saya bakar tu.Lagi2 tu api ada bunyi nginggggg....lebih kurang begitulah bunyi dia.Saya kena suru duduk berhadapan dengan nenek saya.

Jam 9pm bapa sama mama saya sampa bawa dua ekor ayam kampung warna putih sama hitam.Bapa sy bagi tu ayam sama nenek saya.Nenek sy terus cabut tu bulu ayam di bahagian leher tu ayam.Lepas tu nenek saya gigit leher tu ayam pakai mulut dia.Dia hisap tu darah.Geli saya masa tu.Macam mau termuntah saya nampak tp sy tidak bole bercakap bah masa tu.

Mulut nenek saya penuh dengan darah ayam.Tu darah dari leher tu ayam memercik lagi keluar kena di muka saya.Nenek saya ketawa sudah tingu saya.Tapi kamu tau masa tu baru saya perasaan yang tu bukan nenek saya lagi.Tapi lembaga perempuan yang sangat tua.Muka dia buruk banyak bintik hitam lepas tu kasar.Mata dia semua hitam.Gigi dia pun macam gergaji.Kuku tu perempuan tajam lepas tu rambut dia mengurai panjang sampai di lantai.

Saya nampak badan nenek saya masa tu kena kawal oleh tu lembaga.Ketawa2 lagi tu lembaga sama saya.Takut betul saya masa tu.Dalam beberapa saat tu lembaga keluar dari badan nenek saya.Saya nampak badan nenek sy terbaring atas lantai sudah ni.Tidak sedarkan diri.Saya mau berteriak nampak nenek saya masa tu.Badan nenek saya pucat betul.Tapi saya tidak boleh bersuara.

W A R I SWhere stories live. Discover now