Langkah dibawa menuju ke arah bilik latihan yang terletak di aras satu markas itu. Kepala diangguk saat beberapa orang anak buahnya menunduk sedikit kepala sebagai tanda hormat kepadanya.
Kayla menolak perlahan pintu kaca itu. Sekeliling dipandang. Kosong. Hanya ada dirinya saja.
Rambut yang terurai bebas itu diikat rapi gaya ekor kuda. Jaket yang berbau hanyir dek darah itu dipisahkan dari tubuhnya. Hanya meninggalkan t-shirt lengan pendek yang tersarung di tubuhnya.
Dicampak jaket itu ke atas bangku yang terdapat di dalam ruangan itu. Pistolnya diletakkan bersebelahan dengan jaketnya itu.
Sarung tangan tinju dipakai lalu dia menghampiri punching bag yang terletak di tengah-tengah ruangan.
Gadis itu memanaskan badan sebentar sebelum memulakan tumbukan. Tumbukannya begitu padu melampiaskan amarah yang terbuku di hati.‘Kau dan mak kau itu sama saja.’
‘Selagi kau hidup, kau tak akan dapat lari daripada aku, Kayla. Kau memang ditakdirkan untuk hidup macam ini sampai bila-bila.’
Semakin kuat Kayla menumbuk. Kata-kata yang terngiang-ngiang di dalam kepalanya itu semakin membakar api kemarahannya yang sememangnya sudah marak.
‘Kalau bukan disebabkan mak kau, mungkin kau tak akan hidup macam ini.’
Otaknya ligat memutarkan kembali memori-memori hitamnya di masa lalunya bagaikan sebuah kaset.
‘Jangan mimpi yang aku akan layan kau selayaknya. Kau tak layak.’“Argh!” jerit Kayla geram.
Akhirnya, Kayla terduduk kepenatan. Nafasnya tercungap-cungap. Dadanya berombak laju. Peluh merenik turun membasahi wajahnya
Tubuh dibaringkan di atas lantai. Mata terpejam rapat. Dia cuba melupakan sebentar memori yang mengganggu fikirannya itu.
“Penat.” ucapnya perlahan.
Lengan kanannya direhatkan di atas dahi. Hanya itu saja caranya untuk melampiaskan amarahnya.
Tidak ada cara lain lagi yang dia mampu lakukan. Hendak melawan, dia tidak berani. Hendak lari, dia tahu yang dia tetap akan kembali semula ke sini.
Dia hanya mampu pasrah dengan jalan takdir hidupnya saja. Senyuman senget tersungging di bibirnya. Mata kembali dicelik. Setelah dia melepaskan lelahnya sebentar, dia bangkit berdiri semula.
Kayla kembali berdiri di hadapan punching bag. Hatinya masih lagi tidak puas. Dia kembali menumbuk punching bag itu sekuat tenaganya.
YOU ARE READING
Cimmerian (Terbit)
ActionRomance Action | Terbitan Penerbitan Kaseh Aries Previously known as Love You Miss Mafia ____ Siapa sangka di sebalik wajah anggun itu, tersimpannya sisi gelap yang paling digeruni. Senjata api, membunuh dan darah. Itu semua sudah sebati di dalam hi...