Kayla melangkah keluar dari dalam kereta. Bangunan Z'Mara Holdings yang berdiri gah itu dipandangnya.
Cermin mata hitam masih terletak elok di pangkal hidungnya.
"Kau dah kenapa pakai sunglasses ini?" tegur Farrel hairan.
Dia yang baru keluar dari bahagian pemandu menegur gadis itu. Jejaka itu segak memakai kemeja hitam dan butang kemeja dua dari atas dibukanya. Lengan baju dilipat kemas sehingga ke bahagian siku.
"Sebab aku lawa. Kalau orang nampak muka aku sepenuhnya nanti, takut-takut jatuh hati." Bersahaja gadis itu menjawab.
"Kau beli confident itu dekat mana?"
Bukan main gadis itu puji diri sendiri. Melambung tinggi.
Gadis yang lengkap memakai suit berwarna hitam itu dipandang sambil sebelah keningnya dijongketkan.
"Dekat Shopkart." balas Kayla lalu menarik senyuman senget.
Tergeleng kepala Farrel dibuatnya mendengarkan jawapan gadis itu. Level confident bukan main tinggi.
"Cepatlah. Jangan nak makan gaji buta." Langkah diatur menuju ke pintu masuk utama Z'Mara Holdings.
Bebola matanya diputarkan ke atas tanda menyampah dengan kata-kata Kayla itu. Rentak langkahnya dibawa menyaingi langkah kaki gadis itu.
Farrel berbicara sebentar dengan pekerja di kaunter itu. Kayla pula sekadar memerhati sekeliling.
Ini adalah pertama kali dia menjejakkan kaki ke cawangan perusahaan milik Syed Amir itu. Dia sedia maklum bahawa syarikat itu ditubuhkan oleh seorang lelaki berbangsa Melayu di bumi Amerika itu.
"Jom." ajak Farrel lalu mereka berdua berjalan mengekori seorang pekerja.
Kayla memeluk tubuhnya sambil menayang wajah bosan. Dia terpaksa datang ke syarikat itu untuk mewakilkan Derick.
Demi untuk tidak melihatnya mengamuk, Farrel menawarkan diri untuk menemani. Bukan main masing-masing saja nak cari gaduh.
"Bila nak balik?" soal Kayla lalu kaca mata hitamnya dibuka.
Mereka melangkah masuk ke dalam kotak lif. Farrel memandang gadis itu tidak percaya.
"Tak sampai lima minit lagi dekat sini, kau dah tanya bila nak balik?" balas Farrel tidak percaya.
Dia melirikkan matanya memandang pekerja yang mula menekan butang tingkat 8 itu. Pasti pekerja wanita itu mendengar bicara selamba Kayla itu.
"Aku dah kata aku tak nak datang. Derick itu kenapa pemalas sangat? Makan gaji buta, ke?" marah Kayla perlahan.
Saat pintu lif terbuka, kaca mata hitamnya dipakai semula.
"Kau ini kenapa? Period, ke?"
Kayla mengetap giginya.
Farrel memang sengaja mahu mencari gaduh. Ikutkan hatinya, mahu saja dia keluarkan pistolnya dan diacukan ke arah lelaki itu.
"Sebelum aku tampar mulut kau sampai bisu, baik kau jangan nak cari gaduh." gertak Kayla dengan intonasi yang cukup menyeramkan.
Farrel menarik senyuman senget. Sengaja ingin mengejek. Dia langsung tidak takut dengan ugutan gadis itu.
Punggung dilabuhkan di salah sebuah kerusi tatkala mereka sudah tiba di salah satu bilik mesyuarat.
Farrel turut sama duduk. Nampak gaya Kayla yang masih menyilang tangan ke dada dengan kaki disilangkan ala-ala diva itu, memang dia lah yang perlu bekerja lebih.
YOU ARE READING
Cimmerian (Terbit)
ActionRomance Action | Terbitan Penerbitan Kaseh Aries Previously known as Love You Miss Mafia ____ Siapa sangka di sebalik wajah anggun itu, tersimpannya sisi gelap yang paling digeruni. Senjata api, membunuh dan darah. Itu semua sudah sebati di dalam hi...