Bismillahirahmanirrahim
Hai readers! Thanks sbb sudi membaca buku Mr. Tengku vs Mrs. Engku. Harap korang terhibur dengan story saya!
..........................
Huhh aku menghempaskan badanku ke atas katil, letih aku rasakan setelah pulang dari sekolah.Aku mengambil phone aku dan membuka aplikasi instagram.semasa aku tengah menscroll instagramku aku terbaca comment comment dari fans kepada tengku azreen yang merupakan instafamous dengan jumlah followers sebanyak 1.8 juta.
Tiba-tiba mamaku iaitu puan hasnah membuka pintu bilikku dan berkata"adik jom turun makan,mama dah siap masak.lepas mandi, perg solat pastu turun makan".aku dengan cerianya berkata "okay"
Selepas mandi, aku turun ke bawah dan terlihat abangku iaitu tengku fiqri telahpun berada di meja makan sambil menunggu ku..setelah nampak kelibatku, dia terus berkata "cepat la dik, abang dah lapar ni".aku terus menjelingnya tajam sambil berkata dalam hati 'nak cepat makan dulu la'.
Aku terus duduk di kerusi dan mengambil makanan dan terus makan dengan gelojohnya.Mama menegurku supaya makan dengan sopan.
Selepas makan aku duduk di ruang tamu sambil tengok tv, selepas itu mama datang dekat aku dan berkata "adik, adik kena pindah sekolah sebab papa dapat kerja di bukit Aman ".
Aku dengan terkejutnya terus menjerit "what?!.no mama adik taknak pindah sekolah, please la faham adik 😭.mama berkata lagi "takboleh la macam tu dik,adik anak yang baikkan?kalau macamtu adik kena la pindah ikut mama ngn papa.
Aku dengan berat hatinya terus berkata "okay, tapi dengan satu syarat. Adik nak keluar dengan kawan kawan adik buat kali terakhir".Mama terus tersenyum dan berkata "ok".Aku hanya tersenyum nipis dan terus naik ke bilik untuk memberitahu memberku tentang pemergianku nanti.
Skip
"Adik cepat lah dah lambat ni, mama marah nanti!"abangku dengan muka marahnya berkata begitu.Aku pula dengan langkah yang longlai terus masuk ke dalam perut kereta. Aku terus membuka phone ku dan menchat kawan aku dan memberitahu mereka yang aku telah bertolak ke sana.Best friends forever
Dira~
Babe aku dah bertolak ni. Doakan aku selamat sampai tau 😭👌Eryn~
Oky babe aku sentiasa doakan kau,jangan lupakan kami semua tau.Dyah~
Kan..jangan lupakan kami,i will miss you babyyAisya~semoga jumpa kawan yang lagi baik dari kami kat sana tau
Dira~oky korang,aku takkan lupakan korang.Aku dah nak kena off ni.bye😭
Eryn~
Bye!Dyah~
Bye bby!Aisya~
Bhai.Aku terus menutup phoneku dan meletakkan disebelah ku,mataku terus mengeluarkan air jernih.Abangku yang melihat keadaan aku terus membawaku ke dalam dakapannya dan berkata "sabar la dik,abang pun pernah rasa macam ni dulu.abang faham perasaan adik".
Sy bdk bru belajar, srry la klau ad typo ke ayat merapu ke...hrp korang terhibur
YOU ARE READING
Mr.tengku Vs Mrs.engku
RandomKata orang jangan terlalu membenci kerana lama kelamaan akan terjatuh cinta dengan insan tersebut Adakah itu yang akan terjadi kepada mereka? Mungkin YA ataupun mungkin juga TIDAK Kerana masih ada pendengki dan penghancur cinta!