Aku berjalan keseorangan lagi.
Hyung bogoshipeo.
Kookie harap Kookie dapat bergurau senda dengan hyung semua.
Tapi Kookie tahu tu mungkin mustahil.
Tapi dalam dunia ni mesti ada keajaiban kan hyung?.
Kookie akan tunggu keajaiban tu hyung.
+++
"Jungkook, ko bersihkan meja lapan tu. Aku nampak kopi tumpah dekat meja tu tadi"
"Nae" aku membersihkan meja yang tertumpah kopi itu.
Tiba-tiba cawan yang berada diatas meja itu jatuh. Haih, aku teringat kat hyung lagi.
"Kook, ko ok?" Chanyeol bertanya pada aku.
"Aku ok lah Chan" aku membersihkan serpihan kaca itu. Tiba-tiba aku teringat waktu aku pecahkan cawan dekat rumah dulu. Jin hyung lah paling bising sekali. Haih aku rindu dia.
+++
"Jeon Jungkook!! macam mana cawan ni boleh pecah? ko tahu tak cawan ni mahal. Cawan bukan makin murah tapi makin mahal. Jangan la asyik pecahkan cawan je. Cukup la Namjoon tu je yang selalu pecahkan barang. Ko jangan nak ikut dia. Kook ko dengar tak ni??"
"Hyung, hyung jangan membebel boleh tak hyung? kook tak suka dengar lah. Pecah cawan je bukan pecah muka pon"
"Jungkook!"
+++
"Auchh" tangan aku berdarah. Aku termenung sampai aku lupa yang aku tengah bersihkan cawan pecah? haihh aku rindu hyung semua.
"Kook ko ok ke tak ni? ko nak ambik cuti tak?"
"Aku ok lah Chan, ko gi lah sambung kerja ko. Aku nak sambung kutip kaca ni.
YOU ARE READING
white rose | J.J.K ✔
Random+mawar putih maksudnya perpisahan kan? ___ Cover by ; @whalienalien_52