Hyung.
Betul ke cakap Chan yang kalau Kookie tak relakan pemergian hyung semua
Hyung semua tak aman?.
Tapi Kookie tak percaya hyung.
Kookie benci Chan hyung.
Kookie benci dia.
Hyung akan marah dia kan?.
+++
"Kookie kenapa sedih ni?" tanya Jimin.
"Aah Kookie. Kenapa ni?" tanya Hoseok.
"Ada orang buli Kookie ke? meh hyung ganyang dia" Taehyung menunjukkan buku lima dia.
"Tak ada apa la hyung. Kookie cuma fail b.i lagi hyung"
"Laaa. Fail je. Tu pon nak sedih. Muka macam baru lepas kena tumbuk je aku pandang. Ke ko nak kena tumbuk dengan aku" Yoongi yang baring di sofa ruang tamu rumah mereka berkata.
"Yoongi. Kookie, kalau Kookie taknak fail. Pergi la belajar. Jangan asyik nak main je kerja nya. Suruh Namjoon ajar ko. Baru bijak sikit" kata Jin yang sedang menonton tv.
"Hyung, biar benar? aku ajar dia? ntah nak belajar ke taknak dia ni" kata Namjoon.
"Huarghh. Namjoon hyung tak nak ajar Kook. Kook taknak fail lagi" Jungkook berpura-pura menangis. Itu adalah salah-satu tektik untuk membuat hyungnya yang lain marah kepada Namjoon.
"Oii ko hyung, buat Kookie nangis. Jom serang dia" Taehyung, Jimin dan Hoseok memula kan serangan ke atas Namjoon kerana membuat Jungkook menangis.
Yoongi dan Jin tidak mengendahkan mereka berlima. Tak guna layan diaorang. Jungkook ketawa gembira.
+++
"Kalau Kookie boleh putar masa. Kookie nak putar waktu kita semua gembira hyung" satu-persatu mutiara jernih keluar dari kelopak mata aku.
YOU ARE READING
white rose | J.J.K ✔
Random+mawar putih maksudnya perpisahan kan? ___ Cover by ; @whalienalien_52